[Audi 80 B3] 1.6 TD JR by mrc - end of story str 13
Po to żeby skasować wiecej a to kompresja słaba trzeba pierscienie wymienić blabla wtryski też i kasa takiem wpadnie a nic nie zrobi tylko na koniec ewentualnie kąt ustawitrepek pisze:Po co kompresja i wtryski do kąta wtrysku :shock:mrc92ns pisze: Żaden mechanik nie chce mi ustawić kąta wtrysku bez grzebania w silniku (kompresja, wtryski).
Dzisiaj wziąłem się za front. zdemontowałem stary zderzak. lampy i listwę pod nimi. wszystko poskładałem mniej więcej równo. tam gdzie brakowało śrub wstawiłem nowe.
Do wymiany kierunki bo uchwyty mają pourywane. teraz albo kupię nową gumę na maskę i tą podmaluje albo za 80 zł na złomie mam nową pod kolor. zobaczymy
Halogeny nie oryginalne i nie podpięte na razie. Taka atrapa.
Kratki schną i popołudniu je założę
teraz mi się już bardziej front podoba
, ,
Do wymiany kierunki bo uchwyty mają pourywane. teraz albo kupię nową gumę na maskę i tą podmaluje albo za 80 zł na złomie mam nową pod kolor. zobaczymy
Halogeny nie oryginalne i nie podpięte na razie. Taka atrapa.
Kratki schną i popołudniu je założę
teraz mi się już bardziej front podoba
, ,
Ostatnio zmieniony 16 mar 2013, 18:48 przez mrc92ns, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzisiaj zregenerowałem z kumplem przednie wahacze. Wpadły nowe sworznie i tulejki Febi. Na wymianę springów brakło czasu. Po wypłacie kupie chyba nowe końcówki drążków i wymienie ze sprężynami.
Po 1500km od wymiany oleju ubyło nie cały 1l.
Zrobiłem mały test z kopceniem. Normalnie zostawiam za sobą czarną chmurę tak jak pokazuje filmik. Po zdjęciu węża między IC a kolektorem ssącym zrobiłem test i puszcza lekkiego dymka jak to diesel.
I nie wiem czy robić coś z tą turbiną?
Muszę wyjąć alternator i sprawdzić co zepsulem przy wymianie bendixa w rozruszniku ponieważ od tego czasu alternator po odpaleniu wzbudza się dopiero po przegazowaniu.
Kolejna zagadka rozwiązana. Seryjnie w audi siedział silnik RA jednak uległ zniszczeniu i poprzedni właściciel zdecydował się na swapa i remont nowego silnika. Tak więc kupił silnik, wymienił pierścienie, uszczelnił, zregenerował wtryski. Jednak jest to silnik JR czyli 70km bez IC i z większym turbo dlatego nie pasuje mi orginalny dolot). Tak więc cały osprzęt został z RA a silnik jest JR z turbiną K24 Jakoś ta moc mi musi narazie wystarczyć
Po 1500km od wymiany oleju ubyło nie cały 1l.
Zrobiłem mały test z kopceniem. Normalnie zostawiam za sobą czarną chmurę tak jak pokazuje filmik. Po zdjęciu węża między IC a kolektorem ssącym zrobiłem test i puszcza lekkiego dymka jak to diesel.
I nie wiem czy robić coś z tą turbiną?
Muszę wyjąć alternator i sprawdzić co zepsulem przy wymianie bendixa w rozruszniku ponieważ od tego czasu alternator po odpaleniu wzbudza się dopiero po przegazowaniu.
Kolejna zagadka rozwiązana. Seryjnie w audi siedział silnik RA jednak uległ zniszczeniu i poprzedni właściciel zdecydował się na swapa i remont nowego silnika. Tak więc kupił silnik, wymienił pierścienie, uszczelnił, zregenerował wtryski. Jednak jest to silnik JR czyli 70km bez IC i z większym turbo dlatego nie pasuje mi orginalny dolot). Tak więc cały osprzęt został z RA a silnik jest JR z turbiną K24 Jakoś ta moc mi musi narazie wystarczyć
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Turbo broń Boże nie zmieniaj, KKK K24 jest o wieeeeele lepsze od tej małej zabawki jaka była w serii w 1,6TD w Audi
Problem z nie pasowaniem ori węża do turbiny K24 można rozwiązać robiąc przejściówkę (kolega Matt1988 tak zrobił u siebie i więcej w tej sprawie powie).
Ja w swoim B3 będe ori turbo wymieniał właśnie na KKK K24 <zly>
T2 jest małe, ma za słabą wydajność i blokuje wydech jak próbuje się z niej wyciskać większe ciśnienia. Co z tego że ładuje bez problemu 1,5 bara jak auto na wyższych obrotach zaczyna tracić moc z powodu przyblokowanego wydechu :evil:
Jeśli zależy Ci na osiągach to turbo na 1,2 bara (bezpiecznie dla ori uszczelki, metalowa znosi więcej, ale nie przekraczałbym 1.5 bara tak czy siak by nie rozerwać głowicy), boostpin w LDA dać maksymalnie ostrym kątem i wywalić spod niego podkładkę, następnie można delikatnie zwiększyć dawkę paliwa, ale ostrożnie aby nie przesadzić. Auto może kopcić przy ciśnięciu na niższych biegach, dym musi znikać jak pojawia się pełne doładowanie i nie może dymić podczas normalnej jazdy.
Powiem Ci, że wynik 1000ltr/100km to bdb wynik więc spalanie masz jaknajbardziej git <ok>
Problem z nie pasowaniem ori węża do turbiny K24 można rozwiązać robiąc przejściówkę (kolega Matt1988 tak zrobił u siebie i więcej w tej sprawie powie).
Ja w swoim B3 będe ori turbo wymieniał właśnie na KKK K24 <zly>
T2 jest małe, ma za słabą wydajność i blokuje wydech jak próbuje się z niej wyciskać większe ciśnienia. Co z tego że ładuje bez problemu 1,5 bara jak auto na wyższych obrotach zaczyna tracić moc z powodu przyblokowanego wydechu :evil:
Jeśli zależy Ci na osiągach to turbo na 1,2 bara (bezpiecznie dla ori uszczelki, metalowa znosi więcej, ale nie przekraczałbym 1.5 bara tak czy siak by nie rozerwać głowicy), boostpin w LDA dać maksymalnie ostrym kątem i wywalić spod niego podkładkę, następnie można delikatnie zwiększyć dawkę paliwa, ale ostrożnie aby nie przesadzić. Auto może kopcić przy ciśnięciu na niższych biegach, dym musi znikać jak pojawia się pełne doładowanie i nie może dymić podczas normalnej jazdy.
Powiem Ci, że wynik 1000ltr/100km to bdb wynik więc spalanie masz jaknajbardziej git <ok>
No turbo chyba olej bierze bo cały kolektor i IC jest zaolejony. ale chyba nie bd tego ruszał bo ten litr oleju na 2 miesiące czy ileś to można wlać. narazie kopci przy normalnej jeździe też. miałem już wystrojone turbo na 1.2B ale dla bezpieczeństwa zmniejszyłem ładowanie. Może kiedyś uda się go wyustawiać fajnie
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
2012-11-05
No i zbieżność ustawiona.
Zdjęcia jak siedziała na ciętych sprężynach i wylanych amorkach
A tak na H&R i sprężynach -40
Jeszcze tył siądzie niżej i się wyrówna
2012-12-08
Witam,
od początku tej zimy auto zapalało dobrze rano jednak wczoraj go nie odpalałem i dziś już nie odpalił. aku się właśnie ładuje.
Zauważyłem już kiedyś ale dziś to potwierdziłem że pompa wtryskowa mi cieknie
Gdy podpompowałem paliwko ręczną pompką to widać jak ropa sączy się z pod tego miejsca co zaznaczyłem na foto i leci jak strzałka pokazuje na blok silnika. Co z tym fantem zrobić? :roll:
No i zbieżność ustawiona.
Zdjęcia jak siedziała na ciętych sprężynach i wylanych amorkach
A tak na H&R i sprężynach -40
Jeszcze tył siądzie niżej i się wyrówna
2012-12-08
Witam,
od początku tej zimy auto zapalało dobrze rano jednak wczoraj go nie odpalałem i dziś już nie odpalił. aku się właśnie ładuje.
Zauważyłem już kiedyś ale dziś to potwierdziłem że pompa wtryskowa mi cieknie
Gdy podpompowałem paliwko ręczną pompką to widać jak ropa sączy się z pod tego miejsca co zaznaczyłem na foto i leci jak strzałka pokazuje na blok silnika. Co z tym fantem zrobić? :roll:
Ostatnio zmieniony 16 mar 2013, 18:48 przez mrc92ns, łącznie zmieniany 2 razy.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Pompa do uszczelnienia. Nieszczelnością dostaje się do pompy powietrze zapowietrzając ją i powodując problemy z odpalaniem, też ten problem przerabiałem :evil:
Cieknie Ci ośką dźwigni gazu czy spod "czapki" ?
Zainwestuj w ori układ dolotowy, tzn ori obudowę filtra, IC, ori orurowanie a także zablokuj ten zawór upustowy na kolektorze ssącym <ok>
Cieknie Ci ośką dźwigni gazu czy spod "czapki" ?
Zainwestuj w ori układ dolotowy, tzn ori obudowę filtra, IC, ori orurowanie a także zablokuj ten zawór upustowy na kolektorze ssącym <ok>