[B4] Audio w cabrio
Ma ktoś jakieś fotki wygłuszenia "parapetów" w coupe/cabrio? Wczoraj w końcu zakupiłem maty w stylu Dynamat, ale ciut grubsze, konkretnie firmy StP Gold:
W ręku miałem Dynamat i te, które kupiłem. Wydają mi się lepsze, a cena dwa razy niższa
Do tego grube pierścienie z MDF zaimpregnowane takie jak te:
Dziś, albo jutro idę rozbierać drzwi, ale chyba nie będzie łatwo tego zrobić. Znalazłem jakąś starą fotkę ze zdjętymi boczkami:
Ma ktoś w zanadrzu jakieś cenne porady? Chcę to zrobić sam, bo i tak wydałem na to więcej niż planowałem... ponad 300zł za te maty i dystanse.
W ręku miałem Dynamat i te, które kupiłem. Wydają mi się lepsze, a cena dwa razy niższa
Do tego grube pierścienie z MDF zaimpregnowane takie jak te:
Dziś, albo jutro idę rozbierać drzwi, ale chyba nie będzie łatwo tego zrobić. Znalazłem jakąś starą fotkę ze zdjętymi boczkami:
Ma ktoś w zanadrzu jakieś cenne porady? Chcę to zrobić sam, bo i tak wydałem na to więcej niż planowałem... ponad 300zł za te maty i dystanse.
Okleiłem już wewnętrzną część drzwi. Jednak drzwi są tak długie, że mata 75cm jest za krótka o jakieś 30cm. A przy okazji widać fabryczne maty bitumiczne
Problemem jest montaż dystansu MDF, gdyż płaszczyzny na drzwiach to utrudniają:
Dodatkowo przeszkadza plik kabli, ale to już prawie rozwiązałem.
Dziś wygrzewam audi na słońcu, by maty jeszcze mocniej docisnąć jeśli się da
Problemem jest montaż dystansu MDF, gdyż płaszczyzny na drzwiach to utrudniają:
Dodatkowo przeszkadza plik kabli, ale to już prawie rozwiązałem.
Dziś wygrzewam audi na słońcu, by maty jeszcze mocniej docisnąć jeśli się da
DEDHI, tak poznałem kilku audiofilów, m.in. ClearSound z Marek na zlocie BMW Syndykat. Posłuchałem mocno doinwestowanych aut i okazuje się, że robienie car audio "zgodnie ze sztuką" nawet szukając oszczędności kupując używane komponenty się opłaca. Mimo iż moje CA nie jest skończone, gra bardzo poprawnie. Oczywiście chłopaki sugerowali zmianę jednostki centralnej.
Co ciekawe okazało się, że za słaby bagażnik (skrzynia MDF woofer 30cm 120W RMS + wzmak 170) kompletnie psuje efekt i po odłączeniu jego poprawia się scena. Mimo poprawnego podłączenia skrzynia sprawia wrażenie grania w przeciw-fazie. Kilka pomysłów padło na bagażnik, ale raczej ciężko będzie zbudować tył, tak by można było zmieścić w nim jeszcze dwie duże torby podróżne, namiot, materac itd... a potrzebuję tej przestrzeni na wakacyjne wypady na weekendy i dłuższe wyjazdy.
W każdym razie sam przód dobrze zrobiony wystarcza! Skrzynia to pozostałość po starym setupie i jakoś żal było mi ją wyrzucić, tudzież odłączyć. Ale w zimę coś podziałam w tym temacie, jednak raczej operując niskim budżetem, bo uważam, że tył by dobrze grał musi być "na grubo" (moc 1MW). A w sumie mogłoby być coś co delikatnie wspiera przód.
DEDHI, a Ty co budujesz? Opisz plany i to co już zrobione.
Co ciekawe okazało się, że za słaby bagażnik (skrzynia MDF woofer 30cm 120W RMS + wzmak 170) kompletnie psuje efekt i po odłączeniu jego poprawia się scena. Mimo poprawnego podłączenia skrzynia sprawia wrażenie grania w przeciw-fazie. Kilka pomysłów padło na bagażnik, ale raczej ciężko będzie zbudować tył, tak by można było zmieścić w nim jeszcze dwie duże torby podróżne, namiot, materac itd... a potrzebuję tej przestrzeni na wakacyjne wypady na weekendy i dłuższe wyjazdy.
W każdym razie sam przód dobrze zrobiony wystarcza! Skrzynia to pozostałość po starym setupie i jakoś żal było mi ją wyrzucić, tudzież odłączyć. Ale w zimę coś podziałam w tym temacie, jednak raczej operując niskim budżetem, bo uważam, że tył by dobrze grał musi być "na grubo" (moc 1MW). A w sumie mogłoby być coś co delikatnie wspiera przód.
DEDHI, a Ty co budujesz? Opisz plany i to co już zrobione.
dzięki za odpowiedź. Z zawodu jestem elektronikiem i amatorsko bawię się w home audio a także nagłośniłem kilka swoich samochodów jak i znajomych. Były to budżetowe konstrukcje, zbudowane zgodnie ze sztuką audio i to za rozsądne pieniądze i co najważniejsze złożone były z używek ( oprócz głośników). Grały całkiem przyjemnie, potrafiły zawstydzić inne konstrukcje za gruba kasę. ATLAS pisałeś o sprzęcie używanym, ja popieram to w 100% (bez głośników). Z reguły sprzęt (wysokich lotów) używany z poprzedniej dekady przewyższa współczesne konstrukcje za kasę kilka krotnie większa ...
Moja recepta na cabrio... Masz cabrio jedne z ostatnich wypustów, koło u ciebie leży w podłodze. Oczywiście nie proponuje rezygnować z koła zapasowego bo to zbyt wielki hard core :mrgreen: Proponuje kupić lewy boczek wykładziny z cabrio przed liftem. Koło wtedy leży w pionie na lewym boku. Po kole zostaje ci naprawdę duża wnęka w którą wrzucisz suba 30-kę + piecyk. Oprucz tego bedzie miejsce na podświetlone logo i 2 torby na spota :mrgreen: Gdyby to był sedan czy avant to było spoko niestety w cabrio tak nie jest :shock: Słuchałem kilka cabrio i wiem że żeby grało przyzwoicie trzeba mieć koncepcję. Podpatruje i słucham. Rozmawiam z konstruktorami. Nigdy nie nagłaśniałem cabrio i jest to dla mnie w pewnym sensie nowość, cały czas poszukuję właściwej drogi ale może w spólnymi siłami osiągniemy satysfakcjonujący efekt :mrgreen: Obawiam się ze w cabrio problem z basem nie polega na mocy powyżej 1KW tylko na częstotliwości i akustyce. Moim zdaniem konstrukcja bas refleksu do cabrio całkowicie odpada, dużo lepsza jest konstrukcja zamknięta. Z tym że po co siłować się ze ścianą grodziową i zbiornikiem wrzucać w bagażnik 1KW skoro można wykorzystać tunel na narty (podłokietnik z tyłu) Kolega mgruszecki przypomniał mi o praktycznie zapomnianej obudowie typu band-pass. Która moim zdaniem mogła by w cabrio zagrać. Obudowa mogła by być dosyć duża a sam kanał można było by włożyć do tunelu. Podłokietnik tylnego oparcia można trochę odsunąć od samej kanapy na 3-5 cm żeby nie przytykać wylotu. Niedługo będę robił pomiary, zobaczę jak wyjdzie. Musze tylko poszukać głośników które dobrze czują się w tego typie obudowie. Jeżeli chodzi o przód to tylko systemowe minimum 16-tki. Z racji że cabrio ma stosunkowo mały bagażnik tak jak mówił kolega mgruszeck dobrym miejscem na wzmacniacz do zasilania przodu jest miejsce pod nogami pasażera. Można zrobić z mfd-u z jednej strony na wzmacniacz a z drugiem strony podstopnicę dla stóp pasażera. Poczytaj sobie o typach obudów (tak w wielkim skrócie) http://www.dobryton.pl/porada/items/kon ... ferow.html
Tylne głośniki całkowicie odpadają to stracone miejsce. Dobry mocny przód i porządne wygłuszenie to podstawa audio...a sub to tylko uzupełnienie pasma Tym bardziej ze w cabrio z odkrytym dachem nigdy nie uzyskamy masażu pleców
Moja recepta na cabrio... Masz cabrio jedne z ostatnich wypustów, koło u ciebie leży w podłodze. Oczywiście nie proponuje rezygnować z koła zapasowego bo to zbyt wielki hard core :mrgreen: Proponuje kupić lewy boczek wykładziny z cabrio przed liftem. Koło wtedy leży w pionie na lewym boku. Po kole zostaje ci naprawdę duża wnęka w którą wrzucisz suba 30-kę + piecyk. Oprucz tego bedzie miejsce na podświetlone logo i 2 torby na spota :mrgreen: Gdyby to był sedan czy avant to było spoko niestety w cabrio tak nie jest :shock: Słuchałem kilka cabrio i wiem że żeby grało przyzwoicie trzeba mieć koncepcję. Podpatruje i słucham. Rozmawiam z konstruktorami. Nigdy nie nagłaśniałem cabrio i jest to dla mnie w pewnym sensie nowość, cały czas poszukuję właściwej drogi ale może w spólnymi siłami osiągniemy satysfakcjonujący efekt :mrgreen: Obawiam się ze w cabrio problem z basem nie polega na mocy powyżej 1KW tylko na częstotliwości i akustyce. Moim zdaniem konstrukcja bas refleksu do cabrio całkowicie odpada, dużo lepsza jest konstrukcja zamknięta. Z tym że po co siłować się ze ścianą grodziową i zbiornikiem wrzucać w bagażnik 1KW skoro można wykorzystać tunel na narty (podłokietnik z tyłu) Kolega mgruszecki przypomniał mi o praktycznie zapomnianej obudowie typu band-pass. Która moim zdaniem mogła by w cabrio zagrać. Obudowa mogła by być dosyć duża a sam kanał można było by włożyć do tunelu. Podłokietnik tylnego oparcia można trochę odsunąć od samej kanapy na 3-5 cm żeby nie przytykać wylotu. Niedługo będę robił pomiary, zobaczę jak wyjdzie. Musze tylko poszukać głośników które dobrze czują się w tego typie obudowie. Jeżeli chodzi o przód to tylko systemowe minimum 16-tki. Z racji że cabrio ma stosunkowo mały bagażnik tak jak mówił kolega mgruszeck dobrym miejscem na wzmacniacz do zasilania przodu jest miejsce pod nogami pasażera. Można zrobić z mfd-u z jednej strony na wzmacniacz a z drugiem strony podstopnicę dla stóp pasażera. Poczytaj sobie o typach obudów (tak w wielkim skrócie) http://www.dobryton.pl/porada/items/kon ... ferow.html
Tylne głośniki całkowicie odpadają to stracone miejsce. Dobry mocny przód i porządne wygłuszenie to podstawa audio...a sub to tylko uzupełnienie pasma Tym bardziej ze w cabrio z odkrytym dachem nigdy nie uzyskamy masażu pleców
1MW nawet z otwartym dachem masuje plecy. Może trafisz spota na którym posłuchasz cabrio w tym setupie
Nad tylnymi głośnikami się cały czas zastanawiam, bo miałem tam Infinity Kappa CS 16", ale zdemontowałem je. 1MW nie będę miał w bagażniku, myślałem o bandpassie, ale chyba skończę na wykorzystaniu tunelu na narty z głośnikiem 20cm.
W swoim cabsie przód mam watowany aż na 120 RMS, w związku z tym wzmak nie zmieścił się ani pod tylną kanapą, ani na ściance między podłogą a kanapą...
Koła zapasowego nigdy nie miałem i mieć nie będę. W razie awarii mam pakiet Assistance
Czekam na jakieś fotki z Twoich działań <ok>
Nad tylnymi głośnikami się cały czas zastanawiam, bo miałem tam Infinity Kappa CS 16", ale zdemontowałem je. 1MW nie będę miał w bagażniku, myślałem o bandpassie, ale chyba skończę na wykorzystaniu tunelu na narty z głośnikiem 20cm.
W swoim cabsie przód mam watowany aż na 120 RMS, w związku z tym wzmak nie zmieścił się ani pod tylną kanapą, ani na ściance między podłogą a kanapą...
Koła zapasowego nigdy nie miałem i mieć nie będę. W razie awarii mam pakiet Assistance
Czekam na jakieś fotki z Twoich działań <ok>
Jak zrezygnowałeś z koła zapasowego to chociaż zacznij wozić spreja do kół, czasami się przydaje szczególnie jak byś dalej gdzieś pojechał Gdybyś zdecydował byś się na 20-tkę w podłokietnik to trzeba by było zrobić porządnie z mdf-u co takiego jak:
http://allegro.pl/obudowa-pod-subwoofer ... 44135.html
z tym że można było by złapać dodatkowy litraż wpuszczając obudowę w tunel. Zastanawiam się tylko co chcesz tym osiągnąć? tym bardziej że zrezygnowałeś z 16-tek z tyłu. Wracając do mojego systemu to dopiero kompletuje graty. Dlatego na razie nie spodziewaj się fotek. Jak coś wymodzę to wkleję. Na razie zacząłem od radyjka. Z racji że po 8 latach padł mój Clarion DXZ 718 (padł laser). Zakupiłem JVC KD-LHX601 EXAD zdecydowałem się na to radyjko bo ma wyjścia 5V, osobne na suba z duża możliwością ustawień. Dzwięk może się podobać, jest bardzo efektowny choć nie jest całkowicie neutralny. Do tego zakupię wzmacniacz Alpine V12 ze starej serii na przód. Miałem ich kilka i powiem ci że do przodów są świetne, mają łagodne brzmienie ( nie ostre ) i co najważniejsze nie są drogie. W połączeniu z lekko podbitą elektroniką będzie przyzwoicie. No chyba że trafię na inną okazję. Jeżeli chodzi o głośniki to zostanę chyba przy Hertzach bo lubię to brzmienie. Kibicuję tej firmie już od 10 lat i na razie się nie zawiodłem. Ale zobaczymy jak wyjdzie w praktyce bo na razie jeszcze czeka gleba do zrobienia ale to temat na inny wątek
http://allegro.pl/obudowa-pod-subwoofer ... 44135.html
z tym że można było by złapać dodatkowy litraż wpuszczając obudowę w tunel. Zastanawiam się tylko co chcesz tym osiągnąć? tym bardziej że zrezygnowałeś z 16-tek z tyłu. Wracając do mojego systemu to dopiero kompletuje graty. Dlatego na razie nie spodziewaj się fotek. Jak coś wymodzę to wkleję. Na razie zacząłem od radyjka. Z racji że po 8 latach padł mój Clarion DXZ 718 (padł laser). Zakupiłem JVC KD-LHX601 EXAD zdecydowałem się na to radyjko bo ma wyjścia 5V, osobne na suba z duża możliwością ustawień. Dzwięk może się podobać, jest bardzo efektowny choć nie jest całkowicie neutralny. Do tego zakupię wzmacniacz Alpine V12 ze starej serii na przód. Miałem ich kilka i powiem ci że do przodów są świetne, mają łagodne brzmienie ( nie ostre ) i co najważniejsze nie są drogie. W połączeniu z lekko podbitą elektroniką będzie przyzwoicie. No chyba że trafię na inną okazję. Jeżeli chodzi o głośniki to zostanę chyba przy Hertzach bo lubię to brzmienie. Kibicuję tej firmie już od 10 lat i na razie się nie zawiodłem. Ale zobaczymy jak wyjdzie w praktyce bo na razie jeszcze czeka gleba do zrobienia ale to temat na inny wątek
Spray do koła mam, ale i tak szkoda byłoby mi go wpuszczać do koła ale na wypadek awarii na odludziu musi być.
Fajna ta obudowa zamiast podłokietnika. W związku z innymi fotelami mam z tyłu inny podłokietnik i może po prostu go przerobię wykorzystując płyty MDF. Mam na to zimę i jak będą jakieś prace to wstawię fotki.
Czekam na realizacje audio w cabrio
Fajna ta obudowa zamiast podłokietnika. W związku z innymi fotelami mam z tyłu inny podłokietnik i może po prostu go przerobię wykorzystując płyty MDF. Mam na to zimę i jak będą jakieś prace to wstawię fotki.
Czekam na realizacje audio w cabrio
http://danielatlas.eu/cabrio/ice/ kilka ciekawych fotek
Jak dla mnie zależy to od muzy jakiej chcesz słuchać a głośniki można wszędzie wepchnąć
_______________________________________
zaburzenia erekcji
_______________________________________
zaburzenia erekcji
Ostatnio zmieniony 10 gru 2012, 21:47 przez jolak1, łącznie zmieniany 1 raz.
[cabrio] pytanie o głośniki
Witam, szukałem ale nie znalazłem , czy w cabrio z tyłu wchodzą 16cm głośniki i zostaje ori maskownica ?? Czy jeżeli chce zostawic ori to musze włożyć głośniki 13cm ?? Druga sprawa czy radio JVC 4x45 uciągnie głośniki np. Hertz 10cm w podszybiu + 13cm z tyłu ?? Czy lepiej podłączyć to pod wzmak ? Druga sprawa to czy kupić na tył głośnik z tweeterem, czy bez, czy może odseparowany. Jeżeli chodzi o przód to w aukcjach 10cm są tylko z tweeterem.
[cabrio] pytanie o głośniki
Witam,
W odpowiedzi na Twoje pytanie... Z tyłu w cabrio mają być zastosowane głośniki 13cm tak aby wszystko było jak chciała fabryka,ale..,ale jak się uprzesz i masz piłkę do metalu i trochę tam pozmieniasz-to śmiało wejdą 16cm i maskownica też je przykryje jak należy. Ale i tak cokolwiek zrobisz to każde z tych rozwiązań nie zdaje tak naprawdę egzaminu. Jak chcesz aby w cabrio ładnie grało to lepiej zainstaluj te 16cm na przód(to będzie wymagało więcej pracy) i podepnij pod wzmacniacz,-wtedy będzie naprawdę fajnie.
Każde radio "uciągnie" głośniki ,ale nie spodziewaj się rewelacji,-więc jak masz wzmacniacz to będzie bez porównania lepiej. I jeszcze jedna sprawa..,-jak chcesz tanim kosztem zasadniczo zmienić dzwięki w cabrio to przede wszystkim zastąp oryginalne plastikowe maskownice głośników z podszybia i z tyłu (które strasznie tłumią dzwięki na jakieś z siateczki..,-są do kupienia za 35zł para w sklepie bartex czy jakoś tak..,,-różnica ogromna).
Głośniki kup Hertza/Morela/DLS itp i będzie dobrze-w prostych instalacjach nie ma większego znaczenia czy z tweeterem czy bez..,-oczywiście odseparowane ze zwrotnicą bedą grały lepiej(ale tu taj też jest ważne jakim bedą wspomagane wzmacniaczem)..,-w domyśle nie żadne peyingi,magnaty,buschmeny...
Pozdrawiam.
Hubert
W odpowiedzi na Twoje pytanie... Z tyłu w cabrio mają być zastosowane głośniki 13cm tak aby wszystko było jak chciała fabryka,ale..,ale jak się uprzesz i masz piłkę do metalu i trochę tam pozmieniasz-to śmiało wejdą 16cm i maskownica też je przykryje jak należy. Ale i tak cokolwiek zrobisz to każde z tych rozwiązań nie zdaje tak naprawdę egzaminu. Jak chcesz aby w cabrio ładnie grało to lepiej zainstaluj te 16cm na przód(to będzie wymagało więcej pracy) i podepnij pod wzmacniacz,-wtedy będzie naprawdę fajnie.
Każde radio "uciągnie" głośniki ,ale nie spodziewaj się rewelacji,-więc jak masz wzmacniacz to będzie bez porównania lepiej. I jeszcze jedna sprawa..,-jak chcesz tanim kosztem zasadniczo zmienić dzwięki w cabrio to przede wszystkim zastąp oryginalne plastikowe maskownice głośników z podszybia i z tyłu (które strasznie tłumią dzwięki na jakieś z siateczki..,-są do kupienia za 35zł para w sklepie bartex czy jakoś tak..,,-różnica ogromna).
Głośniki kup Hertza/Morela/DLS itp i będzie dobrze-w prostych instalacjach nie ma większego znaczenia czy z tweeterem czy bez..,-oczywiście odseparowane ze zwrotnicą bedą grały lepiej(ale tu taj też jest ważne jakim bedą wspomagane wzmacniaczem)..,-w domyśle nie żadne peyingi,magnaty,buschmeny...
Pozdrawiam.
Hubert