Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT] Wymiana przednich amortyzatorów

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 27 wrz 2012, 16:48

ignac112, podziękował <piwo> ciekawe więc dlaczego ja tego nigdy nie miałem. Fakt amorki owijalem taśmą tylko czy to coś dawało. Zawsze mi cos napierdzielało w zawiasie a w kpl miałem tylko te duże nakrętki na kolumnę.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 27 wrz 2012, 20:25

Radek jak dowalisz mocno nakrętką amortyzator to nie ma prawa tam nic stukać nawet bez pierścienia.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 28 wrz 2012, 08:24

W sumie to już sam nie wiem co tak stuka. Walka ze stukami w 80 to jak walka z wiatrakami :roll: Na wiosnę mam zamiar kupić wszystkie graty do zawiechy i wymienić lącznie z amorami. Zastanawiam się teraz jakiego producenta wybrać. Myślę nad TRW, LEMFÖRDER ewentualnie MEYLE-HD.
Koniec spau to nie tamat na rozważania :oops:

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 28 wrz 2012, 08:29

radek ja walczyłem 4 lata
nie miałem już co wymieniać z przodu :mrgreen:
i dalej coś pukało :roll:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 wrz 2012, 15:49

u mnie tez puka po wymianie wszystkiego.Ale znalazłem na to sposób - poganiam radio ;-) znalazłem kiedyś temat na innym forum ze ktoś się uporał ze stukaniem.Stukały poduszki i ten ktoś wymieni na poduchy chyba z polo ale coś w nich przerobił by dobrze leżały

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 29 wrz 2012, 21:33

hudy pisze:u mnie tez puka po wymianie wszystkiego.Ale znalazłem na to sposób - poganiam radio ;-) znalazłem kiedyś temat na innym forum ze ktoś się uporał ze stukaniem.Stukały poduszki i ten ktoś wymieni na poduchy chyba z polo ale coś w nich przerobił by dobrze leżały
pewnie o tym piszesz strona 35
80-b4nieszczesne-przednie-zawieszenie-s ... t9537.html

Ja ostatnio wyjąłem mcpersona. jednak z braku klucza i wyrobionej nakrętki od poduszki musiałem poskładać z powrotem. Jednak mam pytanie, bo nie zauważyłem żeby wkład miał luz. ale czy łożysko z poduszką może mieć luz na wkładzie amorka?

a co do ściągania końcówki drążka oraz w przypadku jeśli śruba się obraca razem ze szpilką to mam świetną radę. użyjcie do wyciągania oraz do ściskania takiego ściągacza.
http://allegro.pl/art7sciagacz-do-lozys ... 59137.html


jakby ktoś mógł podrzucić link do tej nasadki do nakrętki poduszki amortyzatora, oczywiście która pasuje do nas.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 30 wrz 2012, 01:44

Nie trza żadnego ściągacza jak się obraca wystarczy dobrze i porządne docisnąć z dołu końcówkę np.kantówką i opuszczać samochód

Awatar użytkownika
tttlll
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 08 mar 2010, 12:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tttlll » 30 wrz 2012, 17:33

Lenio21 pisze:
jakby ktoś mógł podrzucić link do tej nasadki do nakrętki poduszki amortyzatora, oczywiście która pasuje do nas.
Bardzo proszę:
http://moto.allegro.pl/klucze-do-amorty ... 14562.html
trochę drogo ale różne typy
lub:
http://moto.allegro.pl/nasadka-do-amort ... 98223.html
za tyle samo kupisz w Intercarsie

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 06 paź 2012, 21:22

Witam szanownych kolegów.
Ja też już po samodzielnej wymianie:) jedna strona trochę zeszła nadplanowa ale za to druga to był moment:)
Obrazek

Ja się nie męczyłem z końcówkami , porostu poszedł w ruch flexik i juz po problemie :) na pokładzie wylądowały nowe lemfordery
Obrazek

A to wyglądało to co zostało z moich odbojów i osłony.
A i dodam ze z nakrętkami tez się nie męczyłem po prostu je naciąłem delikatnie i po sprawie z amorkami miałem nowe nakrętki

Obrazek

Dodam jak by ktoś miał problem odkręcić końcówkę drążka od drążka kierowniczego proponuje dobrze obstukać młotkiem i puściło u mnie

[ Dodano: 2012-10-06, 22:09 ]
Jeśli chodzi o klucz tulejowy ja odkręciłem przecinaczki em bo i tak kupiłem nowe nakrętki koszt około 2 zł za jedna więc się nie ma co męczyć :) te końcówki można kupić w lepszym motoryzacyjnym ori serwisowe oznaczenie jak znalazłem to VW 524 a w sklepie motoryzacyjnym znalazłem firmy DRAPER 4 końcówki do różnego rodzaju amorków za cenę coś około 80 zł. Jeśli chodzi o śruby od góry amorka te od środka komory silnika jedna miałem na klucz 22 a druga na 21 :)

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 07 paź 2012, 01:35

Jeśli chodzi o klucz tulejowy ja odkręciłem przecinaczki em bo i tak kupiłem nowe nakrętki koszt około 2 zł za jedna więc się nie ma co męczyć :)
A jak przykreciles? Tez przecinakiem? Z tego co mozna wyczytac wyzej to nakretki sie odkrecaja a po drugie te tanie nakretki sa niewiele warte. Pamietaj zeby sprawdzic za jakis czas te nakretki.

[ Dodano: 2012-10-07, 01:37 ]
Napisz jeszcze cos o amorkach;)

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 07 paź 2012, 15:18

Do oporu ta ręcznie gładko szło potem miałem takie kleszcze z wygiętymi końcówkami tym dociągałem :)
Sprawdzę za jakiś czas te nakrętki ale nie wydaje mi się że coś się z nimi powinno dziać.
Amorki wsadziłem olejówki monroe. Stare były tak zamontowane ze klucz oczkowy nakrętka i jazda młotem żeby je z kolumny wyjąć.

A powiedzcie mi czy te nakrętki co trzymają poduszkę amora powinny być na hama dociągnięte czy posiadać jakiś luz bo tu nigdzie nie znalazłem tych informacji z jaka siła to powinno być dociągnięte??

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 07 paź 2012, 16:30

Żadnego ale to żadnego luzu ile siły w rękach dociągnąć

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 07 paź 2012, 17:31

80-b4nieszczesne-przednie-zawieszenie-s ... t9537.html

Na ostatniej stronie zrobilem male podsumowanie, m.in. moment dokrecenia tej nakretki. Choc zgodze sie z Kolega zeby nie zalowac sily i uzyc specjalnego klucza do tego. Ja wlasnie mam zamiar tak zrobic w najblizszym czasie.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 27 paź 2012, 22:17

Tutaj jest wszystko pokazane jak na dloni:

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 28 paź 2012, 17:33

Witam.Jestem zmuszony zmienić osłony amorkow przednich i stąd moje pytanie,jak w końcu jest z tą geometrią?trzeba ja ustawiać?te dwie śruby łączące mcphersona ze zwrotnicą mają regulacje?Byłem pewien że jak nie ruszę sworznia na regulacji tylko go wybije ze zwrotnicy to nic nie przestawi.Tak się składa że mam rozwaloną geometrie i musze ją koniecznie ustawić ale wymiane osłon odłożył bym na pózniej(jak zawsze problem z kasą).Nie chciałbym znów po wymianie wydac 120zł.Proszę o pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl