[ABT] Wymiana przednich amortyzatorów
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
W sumie to już sam nie wiem co tak stuka. Walka ze stukami w 80 to jak walka z wiatrakami :roll: Na wiosnę mam zamiar kupić wszystkie graty do zawiechy i wymienić lącznie z amorami. Zastanawiam się teraz jakiego producenta wybrać. Myślę nad TRW, LEMFÖRDER ewentualnie MEYLE-HD.
Koniec spau to nie tamat na rozważania :oops:
Koniec spau to nie tamat na rozważania :oops:
pewnie o tym piszesz strona 35hudy pisze:u mnie tez puka po wymianie wszystkiego.Ale znalazłem na to sposób - poganiam radio znalazłem kiedyś temat na innym forum ze ktoś się uporał ze stukaniem.Stukały poduszki i ten ktoś wymieni na poduchy chyba z polo ale coś w nich przerobił by dobrze leżały
80-b4nieszczesne-przednie-zawieszenie-s ... t9537.html
Ja ostatnio wyjąłem mcpersona. jednak z braku klucza i wyrobionej nakrętki od poduszki musiałem poskładać z powrotem. Jednak mam pytanie, bo nie zauważyłem żeby wkład miał luz. ale czy łożysko z poduszką może mieć luz na wkładzie amorka?
a co do ściągania końcówki drążka oraz w przypadku jeśli śruba się obraca razem ze szpilką to mam świetną radę. użyjcie do wyciągania oraz do ściskania takiego ściągacza.
http://allegro.pl/art7sciagacz-do-lozys ... 59137.html
jakby ktoś mógł podrzucić link do tej nasadki do nakrętki poduszki amortyzatora, oczywiście która pasuje do nas.
Bardzo proszę:Lenio21 pisze:
jakby ktoś mógł podrzucić link do tej nasadki do nakrętki poduszki amortyzatora, oczywiście która pasuje do nas.
http://moto.allegro.pl/klucze-do-amorty ... 14562.html
trochę drogo ale różne typy
lub:
http://moto.allegro.pl/nasadka-do-amort ... 98223.html
za tyle samo kupisz w Intercarsie
Witam szanownych kolegów.
Ja też już po samodzielnej wymianie:) jedna strona trochę zeszła nadplanowa ale za to druga to był moment:)
Ja się nie męczyłem z końcówkami , porostu poszedł w ruch flexik i juz po problemie na pokładzie wylądowały nowe lemfordery
A to wyglądało to co zostało z moich odbojów i osłony.
A i dodam ze z nakrętkami tez się nie męczyłem po prostu je naciąłem delikatnie i po sprawie z amorkami miałem nowe nakrętki
Dodam jak by ktoś miał problem odkręcić końcówkę drążka od drążka kierowniczego proponuje dobrze obstukać młotkiem i puściło u mnie
[ Dodano: 2012-10-06, 22:09 ]
Jeśli chodzi o klucz tulejowy ja odkręciłem przecinaczki em bo i tak kupiłem nowe nakrętki koszt około 2 zł za jedna więc się nie ma co męczyć te końcówki można kupić w lepszym motoryzacyjnym ori serwisowe oznaczenie jak znalazłem to VW 524 a w sklepie motoryzacyjnym znalazłem firmy DRAPER 4 końcówki do różnego rodzaju amorków za cenę coś około 80 zł. Jeśli chodzi o śruby od góry amorka te od środka komory silnika jedna miałem na klucz 22 a druga na 21
Ja też już po samodzielnej wymianie:) jedna strona trochę zeszła nadplanowa ale za to druga to był moment:)
Ja się nie męczyłem z końcówkami , porostu poszedł w ruch flexik i juz po problemie na pokładzie wylądowały nowe lemfordery
A to wyglądało to co zostało z moich odbojów i osłony.
A i dodam ze z nakrętkami tez się nie męczyłem po prostu je naciąłem delikatnie i po sprawie z amorkami miałem nowe nakrętki
Dodam jak by ktoś miał problem odkręcić końcówkę drążka od drążka kierowniczego proponuje dobrze obstukać młotkiem i puściło u mnie
[ Dodano: 2012-10-06, 22:09 ]
Jeśli chodzi o klucz tulejowy ja odkręciłem przecinaczki em bo i tak kupiłem nowe nakrętki koszt około 2 zł za jedna więc się nie ma co męczyć te końcówki można kupić w lepszym motoryzacyjnym ori serwisowe oznaczenie jak znalazłem to VW 524 a w sklepie motoryzacyjnym znalazłem firmy DRAPER 4 końcówki do różnego rodzaju amorków za cenę coś około 80 zł. Jeśli chodzi o śruby od góry amorka te od środka komory silnika jedna miałem na klucz 22 a druga na 21
A jak przykreciles? Tez przecinakiem? Z tego co mozna wyczytac wyzej to nakretki sie odkrecaja a po drugie te tanie nakretki sa niewiele warte. Pamietaj zeby sprawdzic za jakis czas te nakretki.Jeśli chodzi o klucz tulejowy ja odkręciłem przecinaczki em bo i tak kupiłem nowe nakrętki koszt około 2 zł za jedna więc się nie ma co męczyć
[ Dodano: 2012-10-07, 01:37 ]
Napisz jeszcze cos o amorkach;)
Do oporu ta ręcznie gładko szło potem miałem takie kleszcze z wygiętymi końcówkami tym dociągałem
Sprawdzę za jakiś czas te nakrętki ale nie wydaje mi się że coś się z nimi powinno dziać.
Amorki wsadziłem olejówki monroe. Stare były tak zamontowane ze klucz oczkowy nakrętka i jazda młotem żeby je z kolumny wyjąć.
A powiedzcie mi czy te nakrętki co trzymają poduszkę amora powinny być na hama dociągnięte czy posiadać jakiś luz bo tu nigdzie nie znalazłem tych informacji z jaka siła to powinno być dociągnięte??
Sprawdzę za jakiś czas te nakrętki ale nie wydaje mi się że coś się z nimi powinno dziać.
Amorki wsadziłem olejówki monroe. Stare były tak zamontowane ze klucz oczkowy nakrętka i jazda młotem żeby je z kolumny wyjąć.
A powiedzcie mi czy te nakrętki co trzymają poduszkę amora powinny być na hama dociągnięte czy posiadać jakiś luz bo tu nigdzie nie znalazłem tych informacji z jaka siła to powinno być dociągnięte??
80-b4nieszczesne-przednie-zawieszenie-s ... t9537.html
Na ostatniej stronie zrobilem male podsumowanie, m.in. moment dokrecenia tej nakretki. Choc zgodze sie z Kolega zeby nie zalowac sily i uzyc specjalnego klucza do tego. Ja wlasnie mam zamiar tak zrobic w najblizszym czasie.
Na ostatniej stronie zrobilem male podsumowanie, m.in. moment dokrecenia tej nakretki. Choc zgodze sie z Kolega zeby nie zalowac sily i uzyc specjalnego klucza do tego. Ja wlasnie mam zamiar tak zrobic w najblizszym czasie.
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
Witam.Jestem zmuszony zmienić osłony amorkow przednich i stąd moje pytanie,jak w końcu jest z tą geometrią?trzeba ja ustawiać?te dwie śruby łączące mcphersona ze zwrotnicą mają regulacje?Byłem pewien że jak nie ruszę sworznia na regulacji tylko go wybije ze zwrotnicy to nic nie przestawi.Tak się składa że mam rozwaloną geometrie i musze ją koniecznie ustawić ale wymiane osłon odłożył bym na pózniej(jak zawsze problem z kasą).Nie chciałbym znów po wymianie wydac 120zł.Proszę o pomoc.