Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6 TD SB/RA '88] Łapie temperature po zmianie termostatu

Radian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 17 wrz 2008, 10:16
Lokalizacja: Błaszki-Łódzkie

[1.6 TD SB/RA '88] Łapie temperature po zmianie termostatu

Post autor: Radian » 07 paź 2012, 15:43

Witam. Mam problem wczoraj zmieniłem termostat w samochodzie bo w tracie trzymał ok 70 stopni. Po wymianie pojawił się problem. Silniki łapie temp ok 100 stopni pomyślałem walnięty termostat podjechałem do sklepu wymieniłem na inny o mniejszej temp otwierania poprzedni był 92 teraz wsadziłem 87 ale problem pozostał bez zmian nadal łapie 100 stopni i wywala płyn przez korek. W czym leży przyczyna problemu?

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 07 paź 2012, 15:44

Źle odpowietrzony układ. Wywala na postoju czy podczas jazdy jak na postoju to weź sie przejedz kawałek to sie unormuje

Radian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 17 wrz 2008, 10:16
Lokalizacja: Błaszki-Łódzkie

Post autor: Radian » 07 paź 2012, 15:50

Podczas jazdy właśnie wzrasta temperatura a płyn wywala też na postoju.

Dodam że wskaźnik w kabinie pokazuje 95 stopni w wąż odchodzący do termostatu nadal jest zimny.

Mógłbym prosić jakiś opis odpowietrzania tego układu bo stosuje się do wszystkich wskazówek odnośnie odpowietrzania i dalej to samo
Ostatnio zmieniony 07 paź 2012, 15:54 przez Radian, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 paź 2012, 15:54

Może za duzo płynu nalałeś do zbiorniczka, ujmij z pół litra albo i wiecej i przejedź się, daj ciełe powietrze na maxa i powinien sam odpowietrzyc sie układ.

Radian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 17 wrz 2008, 10:16
Lokalizacja: Błaszki-Łódzkie

Post autor: Radian » 07 paź 2012, 16:23

Na postoju czasami uda się termostatowi otworzyć obieg przed wywaleniem płynu, podczas jazdy natomiast zawsze wywala płyn łapie 100 stopni. Przed zmianą termostatu było ok. latem dochodził do 90 stopni ale przy obecnych zew temperaturach dochodziła maks do 75-80 stopni.

Co się dzieje?

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

Post autor: neoxpl » 07 paź 2012, 16:55

Sprawdź węże od nagrzewnicy (zasilający i powrotny) czy grzeją równomiernie, jeśli nie to znaczy zapowietrzony układ. Wystarczy odkręcić waz i spuścić powietrze lekko go ściągając, bądź śrubka do odpowietrzania spuścić powietrze z układu.

Radian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 17 wrz 2008, 10:16
Lokalizacja: Błaszki-Łódzkie

Post autor: Radian » 07 paź 2012, 17:08

Jeżeli chodzi o ogrzewanie to grzeje bardzo dobrze a przewody nagrzane równomiernie.

Pytanie czemu termostat nie puszcza podczas jazdy przy 87 stopniach przy sprawdzaniu wydawał się sprawny.

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 07 paź 2012, 17:52

Termostat Ori czy jakaś podróba? - może miałeś pecha i trafiły Ci się dwa wadliwe??
Dużo się naczytałem ze podróby różne się trafiają i kopiłem ori żeby się nie męczyć.

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

Post autor: neoxpl » 07 paź 2012, 18:00

Radian pisze:Pytanie czemu termostat nie puszcza podczas jazdy przy 87 stopniach przy sprawdzaniu wydawał się sprawny.
Praca termostatu w kubku z gorącom wodą a w układzie zamkniętym pod ciśnieniem to dwie rożne rzeczy. Jedyne co mi przychodzi do głowy to jak kolega wyżej napisał walnięty termostat.

Radian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 17 wrz 2008, 10:16
Lokalizacja: Błaszki-Łódzkie

Post autor: Radian » 07 paź 2012, 19:09

Mój tata twierdzi że to powietrze w chłodnicy, węże nie są nadęte przez co wykluczyłbym raczej głowice. po prostu wyrzuca płyn tam gdzie ma najłatwiej czyli korkiem. Nie wiem ale moim zdaniem mam pecha i kupiłem dwa wadliwe termostaty chociaż obydwa się otwierają po podgrzaniu.

Dałem na dzisiaj spokój jutro po pracy się tym zajmę ale czekam na propozycje rozwiązania tematu.

Jeszcze jedno pytanie czy ten układ naprawdę tak ciężko się odpowietrza?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 paź 2012, 19:21

Nie ma problemu duzego, ujmij plynu by nie wyrzucalo i korek dokrec lekko, jak poczujesz opór przy zakrecaniu to zostaw.

Radian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 17 wrz 2008, 10:16
Lokalizacja: Błaszki-Łódzkie

Post autor: Radian » 07 paź 2012, 21:51

No nie wiem potrafi wywalić cały zbiorniczek wyrównawczy. :evil: Trzeba znaleźć przyczynę a nie leczyć skutki

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

Post autor: neoxpl » 08 paź 2012, 05:48

Jesli weze sa niezbyt twarde to nie powinno wywalac plynu, chyba ze masz uszkodzony korek w zbiorniczku wyrownawczym.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 08 paź 2012, 08:39

Mnie to wygląda na mocno zapowietrzony układ. Spróbuj kolego luzować opaski w różnych miejscach i ewentualnie wspomóc się ręcznym podpompowaniem węży od dołu. Dzięki temu wymuszasz obieg płynu. Termostat tylko wahlera. Sprawdzanie w garnku wody jest dobrym sposobem i ja tak sprawdzam przed założeniem.

Radian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 17 wrz 2008, 10:16
Lokalizacja: Błaszki-Łódzkie

Post autor: Radian » 08 paź 2012, 09:45

Mam pytanie jaka uszczelka jest używana do tego termostatu i jak głęboko termostat powinien schować się w obudowę? Może ma ktoś jakieś zdjęcia. W komplecie z kupionym termostatem było kilka uszczelek. Na starym była uszczelka z wcięciem zakładana na termostat z tym że wypadła razem z termostatem ale nie była na nim założona wypadła luzem i teraz zastanawiam się czy nie jest źle założony tzn. u mnie ciężko jest założyć ten króciec bo uszczelka jest praktycznie na brzegu i termostat wypada nie trzyma się. A kiedy jest włożony głębiej to jak by miał ochotę się trzymać i stąd moje pytanie?

Dziwne wydaje mi się to że przez cały dzień nie udało mi się odpowietrzyć układu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl