[1.6 TD SB/RA '88] Łapie temperature po zmianie termostatu
[1.6 TD SB/RA '88] Łapie temperature po zmianie termostatu
Witam. Mam problem wczoraj zmieniłem termostat w samochodzie bo w tracie trzymał ok 70 stopni. Po wymianie pojawił się problem. Silniki łapie temp ok 100 stopni pomyślałem walnięty termostat podjechałem do sklepu wymieniłem na inny o mniejszej temp otwierania poprzedni był 92 teraz wsadziłem 87 ale problem pozostał bez zmian nadal łapie 100 stopni i wywala płyn przez korek. W czym leży przyczyna problemu?
Podczas jazdy właśnie wzrasta temperatura a płyn wywala też na postoju.
Dodam że wskaźnik w kabinie pokazuje 95 stopni w wąż odchodzący do termostatu nadal jest zimny.
Mógłbym prosić jakiś opis odpowietrzania tego układu bo stosuje się do wszystkich wskazówek odnośnie odpowietrzania i dalej to samo
Dodam że wskaźnik w kabinie pokazuje 95 stopni w wąż odchodzący do termostatu nadal jest zimny.
Mógłbym prosić jakiś opis odpowietrzania tego układu bo stosuje się do wszystkich wskazówek odnośnie odpowietrzania i dalej to samo
Ostatnio zmieniony 07 paź 2012, 15:54 przez Radian, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Praca termostatu w kubku z gorącom wodą a w układzie zamkniętym pod ciśnieniem to dwie rożne rzeczy. Jedyne co mi przychodzi do głowy to jak kolega wyżej napisał walnięty termostat.Radian pisze:Pytanie czemu termostat nie puszcza podczas jazdy przy 87 stopniach przy sprawdzaniu wydawał się sprawny.
Mój tata twierdzi że to powietrze w chłodnicy, węże nie są nadęte przez co wykluczyłbym raczej głowice. po prostu wyrzuca płyn tam gdzie ma najłatwiej czyli korkiem. Nie wiem ale moim zdaniem mam pecha i kupiłem dwa wadliwe termostaty chociaż obydwa się otwierają po podgrzaniu.
Dałem na dzisiaj spokój jutro po pracy się tym zajmę ale czekam na propozycje rozwiązania tematu.
Jeszcze jedno pytanie czy ten układ naprawdę tak ciężko się odpowietrza?
Dałem na dzisiaj spokój jutro po pracy się tym zajmę ale czekam na propozycje rozwiązania tematu.
Jeszcze jedno pytanie czy ten układ naprawdę tak ciężko się odpowietrza?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Mnie to wygląda na mocno zapowietrzony układ. Spróbuj kolego luzować opaski w różnych miejscach i ewentualnie wspomóc się ręcznym podpompowaniem węży od dołu. Dzięki temu wymuszasz obieg płynu. Termostat tylko wahlera. Sprawdzanie w garnku wody jest dobrym sposobem i ja tak sprawdzam przed założeniem.
Mam pytanie jaka uszczelka jest używana do tego termostatu i jak głęboko termostat powinien schować się w obudowę? Może ma ktoś jakieś zdjęcia. W komplecie z kupionym termostatem było kilka uszczelek. Na starym była uszczelka z wcięciem zakładana na termostat z tym że wypadła razem z termostatem ale nie była na nim założona wypadła luzem i teraz zastanawiam się czy nie jest źle założony tzn. u mnie ciężko jest założyć ten króciec bo uszczelka jest praktycznie na brzegu i termostat wypada nie trzyma się. A kiedy jest włożony głębiej to jak by miał ochotę się trzymać i stąd moje pytanie?
Dziwne wydaje mi się to że przez cały dzień nie udało mi się odpowietrzyć układu.
Dziwne wydaje mi się to że przez cały dzień nie udało mi się odpowietrzyć układu.