Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Modyfikacje - odelżenie koła zamachowego

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Cycu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 21 sie 2011, 15:08
Lokalizacja: Szymbark\Gorlice

[B4 ABK] Modyfikacje - odelżenie koła zamachowego

Post autor: Cycu » 07 paź 2012, 10:25

Witam :)

Chciałbym dodać kilka koników mojej Audicy i zastanawiam się nad odelżeniem koła zamachowego.
Mieszka niedaleko koło mnie taki gość który toczy i wyważa takie koła...
Czy ktoś z Was przeprowadzał taką modyfikację?

Jakie są plusy i minusy koła stoczonego na "wyczynowe"? :D
Ostatnio zmieniony 09 paź 2012, 19:42 przez Cycu, łącznie zmieniany 1 raz.

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 07 paź 2012, 13:00

Z tego co kojarzę to kiedyś robili takie modyfikacje w maluchach :mrgreen: staczali je o 35% w zależności od tego jaki efekt chcieli uzyskać i jak długo miał wytrzymać silnik. Sam mam w planie wykonać coś takiego tylko że ja mam ABT (chciałem wrzucić sprzęgło i koło zamachowe z ABK i stoczyć o 10% by silnik za bardzo nie dostał :-P). Ale może jest ktoś na forum kto już coś takiego zrobił każda informacja się przyda ;-)

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 07 paź 2012, 14:52

Silnik szybciej wkręca się na obroty i szybciej z tych obrotów spada. Fajnie się będzie rozpędzać, ale przy podjeżdżaniu pod górkę będziesz czuł, że silnik jakby miał mniej mocy, bo lekkie koło zamachowe nie zgromadzi tyle energii co oryginalne :P

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 07 paź 2012, 15:45

Tylko pytanie % ile można stoczyć takie koło zamachowe by silnik za bardzo nie dostał po d*pie :-P no i druga sprawa czy po stoczeniu koła zamachowego np. po puszczeniu gazu auto nie będzie szybciej zwalniać? I jak to będzie odczuwalne.

ignac112, jeśli dobrze zrozumiałem to co napisałeś to audi przybędzie momentu obrotowego ale będzie miało mniej koni?

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 07 paź 2012, 18:10

No kiedyś kiedyś robiłem w maluszku.Sinik stanie się agresywniejszy.Nieco mocniejszy ale może będzie to tylko subiektywne odczucie ze względu ze reakcja na gaz będzie szybsza,silnik nie będzie musiał dodatkowo rozpędzać masy zamachu.W przypadku maluszka lżej się go odpalało.Jeśli chcesz się pobawić ,,bo ja osobiście zrobił bym podobny zabieg,to zrób to w zakładzie profesjonalnym,bo złe wyważenie koła spowoduje poważne wibracje silnika,ale to pikuś,szybko poleci panewka główna od strony koła.

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 10 paź 2012, 09:00

mam splanowane ok 20 w A4, poza wkręcaniem sie szybszym na obroty nic nie daje w przypadku 105 km siklnika.
W przypadku maluchów i jego 25 km może jakiś efekt był ale nie w naszym przypadku szkoda kasy

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 10 paź 2012, 23:12

Nie wiem czy momentu przybędzie czy nie :P Nie miałem okazji zmierzyć czegoś takiego. Po prostu koło zamachowe ma swoją masę, którą trzeba bujnąć, do tego potrzeba jakiejś energii. Gdy koło jest lżejsze to tej energii potrzeba mniej by rozbujać koło zamachowe = auto szybciej/lżej wkręca się na obroty.
Ale gdy koło jest lżejsze magazynuje mniej energii niż cięższe koło, co za tym szybciej schodzi też z obrotów. Czyli powiedzmy podjeżdżając pod górkę będziesz odczuwał, że auto tak jakby ma ciężej, ponieważ mimo tego, że auto wkręca się na obroty to jest pozbawione części energii która jest kumulowana przez koło zamachowe. (Prawo zachowania pędu)

Tak spróbuje to wyjaśnić łopatologicznie:
mamy do przepchnięcia 2 walce, jeden 10 kg, drugi 100kg.
Ten walec który waży 10 kg bez problemu będziemy toczyć, ale gdy go puścimy to momentalnie się zatrzyma. Natomiast z poruszeniem i toczeniem 100kg walca będziemy mieli problem, ale gdy już go bujniemy i puścimy to ten walec przekulga się jeszcze spory kawałek, bo nagromadził dużo energii. <ok> Czy jakoś tak :lol:

rafka80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 15 wrz 2010, 07:41

Post autor: rafka80 » 03 lis 2012, 23:12

dajcie znac o efektach pracy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl