Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Zimą ciężej pali

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 14 paź 2012, 18:56

czujnik niebieski raczej sprawny, przy 4 stopniach miał 5150 ohm czyli prawidłowo, a ten wtrysk jak sprawdzi ć? wykręcić go i przekręcić kluczyk czy siknie paliwem ?

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 14 paź 2012, 19:04

m@x1313 pisze:a ten wtrysk jak sprawdzi ć? wykręcić go i przekręcić kluczyk czy siknie paliwem ?
coś z tego gatunku najpierw sprawdź sygnał odepnij wtyczkę i krótkimi przewodami podłącz mała żaróweczkę np. od pozycji jak jest to wymontuj wtrysk i sprawdź czy rozpyla wtrysk powinien działać dopóki silnik nie osiągnie 35 stopni

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 14 paź 2012, 19:31

Sprawdzone, jak ma być sygnał skoro oba kable były od wtyczki urwane, teraz sygnał jest. Odpalił od kopa, zobaczę jak będzie rano.

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 15 paź 2012, 00:23

trzeba zawsze zacząć szukać problemu od początku <ok> przynajmniej komuś pomogłem :mrgreen:

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 15 paź 2012, 18:22

I u mnie wystąpiły już cięzkie odpalenia rano. Kabelki faktycznie były pourywane, zostały polutowane lecz problem nie ustąpił.. Trzeba długo kręcić rozrusznikiem, pościć po czym znowu zakręcić i odpala. Czujniki wyglądają dobrze (sprawdzane miernikiem), świece, kable, kopułka niedawno zmieniane. Jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
Kamuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 19 maja 2011, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Kamuś » 16 paź 2012, 16:10

Standardowy temat w ABK - urwane kable od wtryskiwacza rozruchowego.

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 16 paź 2012, 22:15

bądź zatkany wtrysk rozruchowy też często się zdarza

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 17 paź 2012, 09:45

Te kable miałem już raczej dawno urwane bo wtyczka jak odpinałem luźno latała. Jak na razie auto odpala bez problemu :-D

domo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 11 lip 2012, 10:29
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: domo » 17 paź 2012, 13:05

Gdzie znajduje się ten przewód (może fotka?) - mam podobny problem co Ty. pozdr

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 paź 2012, 13:46

domo pisze:Gdzie znajduje się ten przewód (może fotka?) - mam podobny problem co Ty. pozdr
Zapewne chodzi o kabelki przy tej wtyczce
Obrazek

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 17 paź 2012, 20:29

W przypadku jak opisane czyli ciężkie odpalanie na zimnym są najczęściej 4 przyczyny:
- urwane przewody od rozruchowego,
- uszkodzony regulator ciśnienia,
- niebieski czujnik temperatury,
- uszkodzony bezpiecznik 28.

To tak dla potomnych

domo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 11 lip 2012, 10:29
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: domo » 19 paź 2012, 08:55

PieterB pisze:
domo pisze:Gdzie znajduje się ten przewód (może fotka?) - mam podobny problem co Ty. pozdr
Zapewne chodzi o kabelki przy tej wtyczce
[url=http://images45.fotosik.pl/1594/e06d9747915eb4ab.jpg]Obrazek[/URL]
Okazało się, że też miałem urwane te przewody. Naprawiłem je i dziś rano odpalił bez zająknięcia :). Dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 24 paź 2012, 17:25

prawie zawsze gdy zimą ciężko pali winny jest wtrysk startowy

marekszcz3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 27 paź 2008, 14:10

Post autor: marekszcz3 » 31 paź 2012, 18:58

Ja mam z kolei trochę inny problem.
Otóż jak chcę zapalić, nie ma znaczenia rano czy wieczorem, zimno czy ciepło, to rozrusznik musi kilka razy przekręcić zanim zaskoczy silnik ( a kiedyś palił na tyk), ale jeśli przekręcę kluczyk dosłownie na sekundę a potem cofnę i znowu zakręcę to zapali na tyk.
Dodam że kabel od wtryskiwacza rozruchowego sprawdzony i naprawiony, samego wtryskiwacza nie wykręcałem.
Co może być przyczyną takiego stanu?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 paź 2012, 19:11

marekszcz3 pisze:Co może być przyczyną takiego stanu?
Może pompka paliwa nie nabija odpowiedniego ciśnienia i potrzebuje troszkę czasu lub regulator ciśnienia się skończył.
Chyba że ktoś bardziej obeznany ma inną teorię.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl