Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Czy można założyć kompresor?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Cycu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 21 sie 2011, 15:08
Lokalizacja: Szymbark\Gorlice

[B4 ABK] Czy można założyć kompresor?

Post autor: Cycu » 11 paź 2012, 12:11

Witam :)

Chciałbym dodać swojej ABK troszeczkę kucyków i zastanawiam się czy można założyć jakiś mały kompresor i czy nie odbije się to negatywnie na silniku?
Jaki przyrost mocy byłby bezpieczny?
A jeśli nie kompresor to co można by było dłubnąć przy tym silniczku żeby była lepsza kita?

Proszę o odpowiedzi ;D

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 11 paź 2012, 12:19

Ile chcesz wydać? Wybacz za pytanie, ale wszystko od tego zależy.

Cycu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 21 sie 2011, 15:08
Lokalizacja: Szymbark\Gorlice

Post autor: Cycu » 11 paź 2012, 12:28

Spoko ;D
No nie wiem jeszcze ile bo sam nie wiem ile coś takiego kosztuje.
Podajcie jakąś cenę "orientacyjną".
Da się w ogóle coś takiego zrobić? Nie odbije się to bardzo na żywotności silnika?

Silnik po kapitalce. (szlif bloku, wału, nadwymiarowe panewki, nowe tłoki) itd... ;D

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 11 paź 2012, 12:33

Trzeba było to robić przy okazji remontu, bo teraz to będziesz płacił 2x za robociznę i za uszczelki...
No ale ok.
Kompresor: całkowity koszt od 5 tysięcy.
turbo: 6-8 tysięcy

modyfikacje n/a:
głowica - 1000 zł.
wałek - 800zł.
mechanika bez ruszania elektryki ok 1000 zł. (zrobiona z sensem)
Wszystko bez robocizny. I nie mówimy tutaj o ulepku ze szrotów.

reszta jest tak naprawdę albo nieistotna albo nieopłacalna...

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 15 paź 2012, 01:11

kumpel w abk włożył kompresor z vw turana chyba z silnika 1.4 co modyfikowali postaram się dowiedzieć ale wiem na pewno ze ma teraz 136km sprawdzane na hamowni i przy ostrym dodawaniu gazu dzwoniące zawory ;-)

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 15 paź 2012, 21:29

jacek199315 pisze:kumpel w abk włożył kompresor z vw turana chyba z silnika 1.4 co modyfikowali postaram się dowiedzieć ale wiem na pewno ze ma teraz 136km sprawdzane na hamowni i przy ostrym dodawaniu gazu dzwoniące zawory ;-)
Porażającą moc osiągnął :mrgreen:
Powiedz lepiej ile na to wydał ;-)

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 15 paź 2012, 22:10

coś koło 1200zł kupił kompresor dołożył koło pasowe na alternator dorobił łapę dla kompresora i puścił rurę dolotową od przepływki do kompresora i z kompresora w przepustnice i tak jeździ na takim wynalazku już z pól roku jeszcze się nie rozpadł

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 15 paź 2012, 23:34

jacek199315 pisze:jeszcze
To jest słowo klucz :mrgreen:

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 16 paź 2012, 14:42

GerB3 pisze:jacek199315 napisał/a:
jeszcze


To jest słowo klucz
ale ja coś czuje ze głowice to kiedyś urwie tak dzwonią zawory jak mu da w dupę

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 16 paź 2012, 14:46

na moje to to jest stukowe, myślę, że jakby tak 10 km jechał pełną piz....ą to by mu korba bokiem wyszła.

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 16 paź 2012, 15:18

pewnie tak skoro on tylko założył nic kontu wyprzedzenia zapłonu, dawki nic nie regulował założył i jezdzi

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 paź 2012, 19:45

Pewnie mu stuka przez mega ubogą mieszankę skoro wcale nie wziął jej pod uwagę w projekcie.
Po taniości mógłby użyć sterownika LPG aby wydłużyć czas otwarcia wtryskiwaczy benzynowych (tak można użyć do modyfikacji czasu otwarcia wtryskiwaczy benzynowych) czy to gazowych (jeśli ma gaz sekwencyjny i zapas wydajności w podzespołach).

Uboga mieszanka zabije wolnossący silnik a doładowany ze spalaniem stukowym ulegnie zniszczeniu w zastraszającym tempie.

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 16 paź 2012, 22:25

gazu niema silnik czysta benzyna uważa on ze gaz jest do kuchenek i zawsze z tego powodu się ze mnie śmieje a ja z niego jak narzeka ze benzyna droga a audi mu dużo pali wiem ze przegląda forum ale wypowiadać się w tym temacie nie chce :-/ dlaczego nie wiem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl