[B4 ABK] Pytanie o gaz.
[B4 ABK] Pytanie o gaz.
Witam
Chciałbym zamontować do swojej LPG do swojej ABK. Jest na wielopunktowym wtrysku.
I teraz pytanie:
Czy koniecznie muszę montować sekwencje czy można by było zamontować LPG IIgen a do tego blosa?
Bardziej skłaniam się ku drugiej opcji. Nie chodzi tyle o cene instalacji co o koszty eksplatacji bo wiadomo że na sekwencji trzeba więcej PB lać a na II gen tylko do zapalania i sobie można przełączyć samemu.
Czy w mocy między sekwencją a II gen + Blos będzie duża różnica mocy?
Czy będzie różnica w spalaniu?
Warto tak zrobić?
Proszę o odpowiedzi. To dla mnie bardzo ważne.
Chciałbym zamontować do swojej LPG do swojej ABK. Jest na wielopunktowym wtrysku.
I teraz pytanie:
Czy koniecznie muszę montować sekwencje czy można by było zamontować LPG IIgen a do tego blosa?
Bardziej skłaniam się ku drugiej opcji. Nie chodzi tyle o cene instalacji co o koszty eksplatacji bo wiadomo że na sekwencji trzeba więcej PB lać a na II gen tylko do zapalania i sobie można przełączyć samemu.
Czy w mocy między sekwencją a II gen + Blos będzie duża różnica mocy?
Czy będzie różnica w spalaniu?
Warto tak zrobić?
Proszę o odpowiedzi. To dla mnie bardzo ważne.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tu masz cały temat: https://audi80.pl/20-abk-gazowe-dylematy-vt32041.htm tylko teraz jest trochę więcej podzespołów LPG na rynku i są bardziej opłacające się niż wymienione w temacie.
Tak, niedogrzany reduktor trochę przymarznie poda za mało gazu i twoje oszczędności zniszczy wybuch niszczący przepływomierz. Ja na sekwencji mam ustawioną temperaturę przełączania 15°C i dopuki niema się sklejonych brudem wtryskiwaczy to niema problemu z przełączaniem.Cycu pisze: na II gen tylko do zapalania i sobie można przełączyć samemu.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Wypowiem się z własnego doświadczenia. Pb leje około za 20zł na jedno tankowanie gazu (37-38l). Z tym że jak się jeździ w trasie to PB idzie mniej, jak się w chłodne dni jeździ po mieście na krótkich odcinkach to oczywiście więcej. Temp przełączenia ustawioną mam na 30 stopni więc teoretycznie można z tym jeszcze trochę zejść.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
ja jeszcze w maździe kupiłem sobie nowy parownik , a reszte z odzysku. cała instalacja wyniosła mnie ok. 350zł. założyłem sam. pojechałem do zakładu gdzie zakładają , sprawdzili i wystawili mi fakturke za 400zł gdzie wpisali ,,montaż z części klijenta,, i za nie całe 800zł miałem legalny gaz z wbiciem w dowód. warunkiem jest zbiornik nie starszy jak 5lat. jak się chce to się da.
- FilippoAudi80
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 23 maja 2012, 17:22
- Lokalizacja: Kamieńsk/Łódzkie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Po ostatnich problemach z LPG (jak się okazało właściwie to nie LPG do końca było winne) opanowałem już z grubsza całą sekwencję. Wbrew pozorom nie jest to jakoś skomplikowana instalacja i przy następnym aucie mocno bym się zastanawiał czy zaprowadzać auto do gazownika czy nie montować samemu już na konkretnych podzespołach.koral351 pisze:ja jeszcze w maździe kupiłem sobie nowy parownik , a reszte z odzysku. cała instalacja wyniosła mnie ok. 350zł. założyłem sam. pojechałem do zakładu gdzie zakładają , sprawdzili i wystawili mi fakturke za 400zł gdzie wpisali ,,montaż z części klijenta,, i za nie całe 800zł miałem legalny gaz z wbiciem w dowód. warunkiem jest zbiornik nie starszy jak 5lat. jak się chce to się da.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
ojciec ma tak poskładaną instalację i powiem ze jest bardzo dobra na miesiąc trzeba dolać paliwa tak za 30 zł zima za 60 zł ale jadąc w trasę i tak się opłaca instalacja zwróciła się w rokFrancis1982 pisze:Tylko sekwencja na mocnym parowniku (może być 150 KM lecz lepiej dać 170 KM) i dobre wtryskiwacze. Żadne Valteki. Conajmniej OMVL Reg Fast. Są porównywalne z Matrixami i ładnie sprawują. Trudne w zapętleniu bo wystarczająco szybkie. No i stag 300 i da się fajnie jeździć.
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
W każdym zakładzie montującym gaz tak można?czy tylko po znajomości?koral351 pisze:ja jeszcze w maździe kupiłem sobie nowy parownik , a reszte z odzysku. cała instalacja wyniosła mnie ok. 350zł. założyłem sam. pojechałem do zakładu gdzie zakładają , sprawdzili i wystawili mi fakturke za 400zł gdzie wpisali ,,montaż z części klijenta,, i za nie całe 800zł miałem legalny gaz z wbiciem w dowód. warunkiem jest zbiornik nie starszy jak 5lat. jak się chce to się da.
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
II generacja do ABK coś około 1500zł, można znaleźć taniej i drożej. W Siedlcach jest zakład który montuję używane instalacje I/II generacji za jakieś 900 w tym nowa butla.
Choć do ABK dobrze by było wsadzić też nowy parownik ze względu na ryzyko wystrzału jeśli parownik podawałby źle gaz.
Co do legalizacji własnoręcznie montowanego gazu to niemal każdy nierenomowany warsztat w mniejszym mieście zalegalizuje taki gaz za odpowiednią odpłatą. Najlepiej mieć w miarę świeżą najlepiej nie starszą niż roku butlę i papiery do niej.Piotrekdriver1 pisze:W każdym zakładzie montującym gaz tak można?czy tylko po znajomości?
Choć do ABK dobrze by było wsadzić też nowy parownik ze względu na ryzyko wystrzału jeśli parownik podawałby źle gaz.