Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Pytanie o gaz.

Wszystko co związane z LPG
Cycu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 21 sie 2011, 15:08
Lokalizacja: Szymbark\Gorlice

[B4 ABK] Pytanie o gaz.

Post autor: Cycu » 23 paź 2012, 09:18

Witam :)

Chciałbym zamontować do swojej LPG do swojej ABK. Jest na wielopunktowym wtrysku.
I teraz pytanie:
Czy koniecznie muszę montować sekwencje czy można by było zamontować LPG IIgen a do tego blosa?
Bardziej skłaniam się ku drugiej opcji. Nie chodzi tyle o cene instalacji co o koszty eksplatacji bo wiadomo że na sekwencji trzeba więcej PB lać a na II gen tylko do zapalania i sobie można przełączyć samemu.

Czy w mocy między sekwencją a II gen + Blos będzie duża różnica mocy?
Czy będzie różnica w spalaniu?

Warto tak zrobić?

Proszę o odpowiedzi. To dla mnie bardzo ważne.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 paź 2012, 09:36

Tu masz cały temat: https://audi80.pl/20-abk-gazowe-dylematy-vt32041.htm tylko teraz jest trochę więcej podzespołów LPG na rynku i są bardziej opłacające się niż wymienione w temacie.
Cycu pisze: na II gen tylko do zapalania i sobie można przełączyć samemu.
Tak, niedogrzany reduktor trochę przymarznie poda za mało gazu i twoje oszczędności zniszczy wybuch niszczący przepływomierz. Ja na sekwencji mam ustawioną temperaturę przełączania 15°C i dopuki niema się sklejonych brudem wtryskiwaczy to niema problemu z przełączaniem.

Cycu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 21 sie 2011, 15:08
Lokalizacja: Szymbark\Gorlice

Post autor: Cycu » 23 paź 2012, 10:24

Więc Aldi mam do Ciebie pytanie.
Ile wlewasz miesięcznie benzyny do swojego Audi jeżdżąc na LPG?
Dużo bierze zanim się przełączy?
I na ile km starcza Ci ilość PB zatankowana przez Ciebie?
Co ile dolewasz?

Pytam ponieważ chciałbym wiedzieć :)

Jakie spalanie?
Szczerze :)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 23 paź 2012, 11:19

Wypowiem się z własnego doświadczenia. Pb leje około za 20zł na jedno tankowanie gazu (37-38l). Z tym że jak się jeździ w trasie to PB idzie mniej, jak się w chłodne dni jeździ po mieście na krótkich odcinkach to oczywiście więcej. Temp przełączenia ustawioną mam na 30 stopni więc teoretycznie można z tym jeszcze trochę zejść.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 paź 2012, 16:26

Ja benzynę tankuje co latem co jakieś 3 miesiące za 50zł, przez ten czas wyjeżdżam gazu za jakieś 400-500zł.

koral351

Post autor: koral351 » 28 paź 2012, 08:03

ja jeszcze w maździe kupiłem sobie nowy parownik , a reszte z odzysku. cała instalacja wyniosła mnie ok. 350zł. założyłem sam. pojechałem do zakładu gdzie zakładają , sprawdzili i wystawili mi fakturke za 400zł gdzie wpisali ,,montaż z części klijenta,, i za nie całe 800zł miałem legalny gaz z wbiciem w dowód. warunkiem jest zbiornik nie starszy jak 5lat. jak się chce to się da.

Awatar użytkownika
FilippoAudi80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 23 maja 2012, 17:22
Lokalizacja: Kamieńsk/Łódzkie

Post autor: FilippoAudi80 » 28 paź 2012, 15:21

Ja mam takie pytanie. Mam butle niby 40L a wchodzi mi 30L, czy to normalne? :-/

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 paź 2012, 16:19

Tak, normalne bo butle LPG powinny być zgodnie z prawem napełniane do 80% ich pojemności. Chyba że ktoś unieszkodliwił zawór odcinający albo po prostu się zaciął.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 28 paź 2012, 19:27

koral351 pisze:ja jeszcze w maździe kupiłem sobie nowy parownik , a reszte z odzysku. cała instalacja wyniosła mnie ok. 350zł. założyłem sam. pojechałem do zakładu gdzie zakładają , sprawdzili i wystawili mi fakturke za 400zł gdzie wpisali ,,montaż z części klijenta,, i za nie całe 800zł miałem legalny gaz z wbiciem w dowód. warunkiem jest zbiornik nie starszy jak 5lat. jak się chce to się da.
Po ostatnich problemach z LPG (jak się okazało właściwie to nie LPG do końca było winne) opanowałem już z grubsza całą sekwencję. Wbrew pozorom nie jest to jakoś skomplikowana instalacja i przy następnym aucie mocno bym się zastanawiał czy zaprowadzać auto do gazownika czy nie montować samemu już na konkretnych podzespołach.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 29 paź 2012, 22:06

Tylko sekwencja na mocnym parowniku (może być 150 KM lecz lepiej dać 170 KM) i dobre wtryskiwacze. Żadne Valteki. Conajmniej OMVL Reg Fast. Są porównywalne z Matrixami i ładnie sprawują. Trudne w zapętleniu bo wystarczająco szybkie. No i stag 300 i da się fajnie jeździć.

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 01 lis 2012, 10:53

Francis1982 pisze:Tylko sekwencja na mocnym parowniku (może być 150 KM lecz lepiej dać 170 KM) i dobre wtryskiwacze. Żadne Valteki. Conajmniej OMVL Reg Fast. Są porównywalne z Matrixami i ładnie sprawują. Trudne w zapętleniu bo wystarczająco szybkie. No i stag 300 i da się fajnie jeździć.
ojciec ma tak poskładaną instalację i powiem ze jest bardzo dobra na miesiąc trzeba dolać paliwa tak za 30 zł zima za 60 zł ale jadąc w trasę i tak się opłaca instalacja zwróciła się w rok

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 18 lis 2012, 09:42

koral351 pisze:ja jeszcze w maździe kupiłem sobie nowy parownik , a reszte z odzysku. cała instalacja wyniosła mnie ok. 350zł. założyłem sam. pojechałem do zakładu gdzie zakładają , sprawdzili i wystawili mi fakturke za 400zł gdzie wpisali ,,montaż z części klijenta,, i za nie całe 800zł miałem legalny gaz z wbiciem w dowód. warunkiem jest zbiornik nie starszy jak 5lat. jak się chce to się da.
W każdym zakładzie montującym gaz tak można?czy tylko po znajomości?

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 18 lis 2012, 11:09

chyba tylko po znajomości bo używki raczej nie za bardzo tak mi się coś wydaje ;-)

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 18 lis 2012, 11:56

Orientuje się ktoś ile kosztuje mniej więcej montaż instalacji II generacji do ABK?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 lis 2012, 12:23

II generacja do ABK coś około 1500zł, można znaleźć taniej i drożej. W Siedlcach jest zakład który montuję używane instalacje I/II generacji za jakieś 900 w tym nowa butla.
Piotrekdriver1 pisze:W każdym zakładzie montującym gaz tak można?czy tylko po znajomości?
Co do legalizacji własnoręcznie montowanego gazu to niemal każdy nierenomowany warsztat w mniejszym mieście zalegalizuje taki gaz za odpowiednią odpłatą. Najlepiej mieć w miarę świeżą najlepiej nie starszą niż roku butlę i papiery do niej.
Choć do ABK dobrze by było wsadzić też nowy parownik ze względu na ryzyko wystrzału jeśli parownik podawałby źle gaz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl