Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG LPG] Wymiana i zakup oringów na wtryskach

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
603mariusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 06 wrz 2008, 04:12
Lokalizacja: Andrychow

[B4 2.3 NG LPG] Wymiana i zakup oringów na wtryskach

Post autor: 603mariusz » 23 paź 2012, 10:17

Gdzie mogę zakupić porzez wysyłkę,żeby przyszło do domu, oringi do wtrysków do Audi 80 B4 NG 2.300 z 1994r.
Na każdy wtrysk przychodzą dwa oringi,mowa o oringach na zewnątrz nie w środku,jeden jest zielony trochę mniejszy a drugi czarny większy
Jakie są ich dokładne wymiary?
.
Obrazek

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 23 paź 2012, 12:44

W załączniku masz dane oringów z ETKI do NG (numery i ich wymiary).

Kupić najlepiej w ASO (nie wiem czy nawet można je kupić w zamienniku).
Groszowe sprawy.
Jak chcesz koniecznie przez neta to możesz je zamówić np tutaj:
---> Sklep On-line autoryzowanego salonu <---

Awatar użytkownika
603mariusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 06 wrz 2008, 04:12
Lokalizacja: Andrychow

Post autor: 603mariusz » 23 paź 2012, 13:42

Dzięki eSPe za rysunek pytanie czy nie wymienić od razu tych w środku
na zewnątrz są dwa
w środku chyba też dwa
Od nowości nie wymieniane były napewno

Chcąc te w środku oringi chyba dwa, wymienić trzeba przewód wykręcić bo obudowa wtrysku wychodzi w jego stronę :?: wyciągał ktoś korpus wtrysku
Czy jest obudowa tylko wciśnięta nie wkręcona
Pytam żebym czegoś nie urwał.

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 23 paź 2012, 14:50

603mariusz pisze:pytanie czy nie wymienić od razu tych w środku
na zewnątrz są dwa
w środku chyba też dwa
Od nowości nie wymieniane były napewno
Jak wykręcasz to bym wymieniał wszystkie. Jedną robotą wymienić a na prawdę nie są drogie. Zadzwoń do ASO ile kosztują ale z tego co pamiętam nie są to jakieś kosmiczne sumy.
Czy jest obudowa tylko wciśnięta nie wkręcona
Pytam żebym czegoś nie urwał.
Nie pomogę za bardzo ale jak mi kiedyś prychnął na gazie to mi wyskoczyły aż 2 wtryski więc czy są wkręcone to nie wiem. Tam masz jeszcze takie mocowania które je przytrzymują (przytrzymują 5 wtrysków) i one są wkręcone. Mi jak prychnał to aż połamało te mocowania wtrysków i wtedy wyskoczyły. Nie ja naprawiałem więc nie wiem czy wkręcane ale chyba nie.

Awatar użytkownika
603mariusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 06 wrz 2008, 04:12
Lokalizacja: Andrychow

Post autor: 603mariusz » 23 paź 2012, 15:32

Mi też to mocowanie do wtrysków pękło na dwóch śrubach przykręcone,uleciało na nich właśnie
tylko ja je miałem plastikowe i w jednej części, a na rysunku jest w dwóch częściach mocowanie ?

wtryski są wkładane wciskane do głowicy,to mocowanie je dociska potrzymuje.
tylko ciekawi mnie jak się dostć do tych dwóch oringów w środku wtryskiwacza,czy trzeba przewód paliwowy z wtrysku odkręcać czy nie.

właśnie pisze z tymi co adres mam od ciebie
koszt wszystkich oringów po cztery na każdy z pięciu wtryskiwaczy i jeszcze trzy oringi wziołem do chłodnicy klimy
plus wysyłka listem 6zł a nie kurierem razem 160zł

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 23 paź 2012, 16:20

603mariusz pisze:a na rysunku jest w dwóch częściach mocowanie ?
Tak podaje ETKA on line.
W domu wieczorkiem jak nie zapomnę sprawdzę na stacjonarnej ETCE.
Podaj rocznik swojego auta to sprawdzę dokładnie.
603mariusz pisze:plus wysyłka listem 6zł a nie kurierem razem 160zł
No sumarycznie kwota wychodzi niezła.
Zadzwoń gdzieś do ASO w pobliżu i zweryfikuj ceny te które ci podali tamci z linku (to akurat ASO które wiem że prowadzi sprzedaż wysyłkową - nie wiem jak inne - trzeba by sprawdzić).

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 24 paź 2012, 19:46

Podpowiem trochę z tymi oringami. Kwestia jest taka, żeby kupić sobie od razu jedną albo dwie plastikowe fajki, bo jest to twardy plastik i nie trudno o pęknięcie . Ja jak rozbierałem swoje tzn. wymieniłem oringi to te w środku nacinałem nożem i wyciągałem . Drugim razem w innym przypadku ja trzymałem wtryskiwacz ostrożnie, a kolega przez szmatkę ciągnął i jakoś się udawało . Najlepiej wymienić wszystkie 20 oringów za jednym razem .

Awatar użytkownika
603mariusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 06 wrz 2008, 04:12
Lokalizacja: Andrychow

Post autor: 603mariusz » 24 paź 2012, 21:47

Napisz kolego zborek_k-kozle po kolei jak mam zabrać się do rozebrania wtryryskiwacza
Czy pierwsze odkręcić przewód paliwowy czy nie trzeba?
Obudowa czyli korpus jest wciśnięta nie zakręcona na wtrysk tak
Należy ja wycisnąć w dół a nie w stronę przewodu paliwowego
.
Obrazek

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 24 paź 2012, 22:07

603mariusz pisze:Mi też to mocowanie do wtrysków pękło na dwóch śrubach przykręcone,uleciało na nich właśnie
tylko ja je miałem plastikowe i w jednej części, a na rysunku jest w dwóch częściach mocowanie ?
W ETCE stacjonarnej sprawdziłem dla B4 to jest taki sam rysunek jak ten co podałem.
W B3 z kolei jest taki jak w załączniku i w silniku KV jest chyba pojedyncza listwa mocująca a w NG też podwójna. (w załączniku rysunek).

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 24 paź 2012, 22:16

Nastaw się, że to trochę pracochłonne zadanie . Ja swoje wziąłem do domu i na spokojnie rozbierałem. Odkręciłem je od rozdzielacza. Fajka plastikowa jest wciskana na wtryskiwacz. Jeżeli będziesz miał komplet o-ringów to możesz ciąć stare. Jak dosyć mocno pociągniesz za plastik to rozsunie się trochę i potem mega opór, to jest właśnie ta najgrubsza wewnętrzna uszczelka, w tym momencie będziesz ją miał blisko wyjścia, wtedy wąski nożyk albo ostry płaski śrubokręt i wytargaj lub wytnij tą uszczelkę, jest to dosyć trudne, ale mi pomogło. Wtedy plastik bez problemu zejdzie z wtryskiwacza. Może twoje lepiej będą schodzić, moje stawiały opór. Wspomóż się WD40 . Jak już pozdejmujesz wszystko i wyczyścisz wkładasz nowe i gotowe :D . Ta najgrubsza może przyprawić o ból paznokci przy wkładaniu dlatego olej będzie potrzebny do nasmarowania tego . Trochę się rozpisałem . :mrgreen: . I pamiętaj o zajebiaszczym ciśnieniu w rozdzielaczu, oraz zanim w ogóle zmienisz oringi sprawdź jak one pylą, bo jeżeli sikają bokami albo przepuszczają paliwo lepiej je wymienić .

Awatar użytkownika
603mariusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 06 wrz 2008, 04:12
Lokalizacja: Andrychow

Post autor: 603mariusz » 24 paź 2012, 22:54

zborek_k-kozle pisze: oraz zanim w ogóle zmienisz oringi sprawdź jak one pylą, bo jeżeli sikają bokami albo przepuszczają paliwo lepiej je wymienić .
.
Dzięki,powiedz mi jak sprawdzić wtryski ja one pylą na silniku czy na jakimś przyrządzie.

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 24 paź 2012, 23:08

Jak wyciągniesz wtryskiwacze z kolektora to połóż na silnika, zdejmij gumę przepływki, żeby był dostęp do klapy spiętrzającej. Zmostkuj przekaźnik pompy paliwa, żeby cały czas pracowała . Podnosząc klapę np. kombinerkami bo palcami nie podniesiesz zobaczysz jak pylą, ma być taka ładna mgiełka w kształcie stożka. Po puszczeniu klapy muszą natychmiast przestać pylić. Rób to w dobrym świetle, bo czasami nie widać sikania . Przy okazji zobacz jak paliwożerne jest audi jak otworzysz klapę do końca
:mrgreen:

[ Dodano: 2012-10-24, 23:09 ]
Jak otworzysz do końca to wtryski wyją z bólu :D

Awatar użytkownika
603mariusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 06 wrz 2008, 04:12
Lokalizacja: Andrychow

Post autor: 603mariusz » 24 paź 2012, 23:29

Dziękuję jak dojdą oringi to wymienię a wcześniej sprawdzę itp,odezwę się później.

Awatar użytkownika
Macias23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 19 maja 2014, 01:18
Lokalizacja: Z-ce Śl

Post autor: Macias23 » 27 maja 2014, 18:20

Witam, dołączę sie do tematu bo też wymieniam oringi i dowiedziałem się w ASO jakie ceny trochę mnie przeraziły :
Podaję ceny:
1) O-RING 6X5,2 = 65,70 ZŁ BRUTTO ZA 5 SZT.,
2) O-RING 9,8X1,4 = 69,50 ZŁ ZA 5 SZT.,
3) O-RING 18X3 = 27,50 ZŁ ZA 5 SZT.,
4) O-RING 17,X2 = 60,50 ZŁ ZA 5 SZT.,
CZYLI ŁĄCZNIE WYJDZIE 223,20 ZŁ

raczej to nie są groszowe sprawy :D

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 27 maja 2014, 18:49

ja kupiłem oringi w sumie za 30 zł wszystkie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl