[ B4 1.9 TDI AHU ] Przewody intercoolera
Witam. Mam podobny problem. 1Z, też Pierburg. Wymieniłem "słynny" wąż pomiędzy turbiną a intercoolerem, ponieważ była dziura. Pomimo wymiany, przy ostrym przyspieszaniu słychać wyraźnie słyszalny w kabinie świst, szum, ale tylko w zakresie obrotów 1800-2200. Potem nagle zanika i jest cisza (sam silnik słychać). Sprawdzałem węże i intercooler kompresorem (zatykając jeden koniec węża - dochodzący do kolanka kolektora) i ciśnienie utrzymywało się, więc węże są w porządku. Auto nie dymi, lecz wydaje mi się, że w tym zakresie jest nieco słabsze. Turbina ma lekki luz poprzeczny, ale jest sucha. Najgorsze, że słychać to tylko pod obciążeniem i to sporym - gdy wolno przyspieszam, tego świstu nie ma. Macie jakieś pomysły?
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zgadzam się - pewne odgłosy są dopuszczalne, jeżdżę na co dzień różnymi autami TDI, ale nigdzie ten świst nie jest taki słyszalny i charakterystycznie przerywający się w pewnym momencie obrotów. Wygląda na to, że gdzieś jest prześwit, ale ujawnia się tylko pod dużym ciśnieniem i występuje poza układem turbo - IC, ponieważ już go sprawdziłem.lord17_1991 pisze:u mnie też świszczy ale według mnie to turbina jak sie rozpędza , tez nie dymi, doładowanie na poziomie 0.9 bara wiec się tym nie przejmuję.
wiec moze to poprostu turbina świszczy/pogwizduje
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nic prostszego jak sprawdzić ciśnienie doładowania vagiem dla kompa i manometrem w dolocie ,mają być zblizone ,lub jednakowe ...oba wskazania mają być w okolicy 0,9 bara ,jak dla kompa jest sporo niższe ,to masz nieszczelny wężyk idący z ic do kompa ,co często się zdarza ...a zwykle jest przetarty pod aku 8-) Jak wszystko jest szczelne , żadnego świstania czy gwizdania ja w przypadku t15 nigdy nie zaobserwowałemjanks pisze:1Z, też Pierburg. Wymieniłem "słynny" wąż pomiędzy turbiną a intercoolerem, ponieważ była dziura. Pomimo wymiany, przy ostrym przyspieszaniu słychać wyraźnie słyszalny w kabinie świst, szum, ale tylko w zakresie obrotów 1800-2200. Potem nagle zanika i jest cisza (sam silnik słychać).
Zastanawiam się jeszcze nad dwiema opcjami:
1. uszczelka kolektora dolotowego,
2. pusta puszka po katalizatorze (został wybity, był zapchany)
Tylko, czy te rzeczy mogłyby powodować taki dziwny, krótkotrwały objaw. Przecież powinno się to nasilać proporcjonalnie do końca, a tu w pewnym momencie nagle znika....
1. uszczelka kolektora dolotowego,
2. pusta puszka po katalizatorze (został wybity, był zapchany)
Tylko, czy te rzeczy mogłyby powodować taki dziwny, krótkotrwały objaw. Przecież powinno się to nasilać proporcjonalnie do końca, a tu w pewnym momencie nagle znika....