Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 1.9 TDI AHU ] Przewody intercoolera

Awatar użytkownika
Arteriusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1172
Rejestracja: 13 cze 2010, 21:57
Lokalizacja: Raciąż

Post autor: Arteriusz » 25 paź 2012, 12:22

po sprawdzam jutro, bo dzis do roboty, ale on akurat sztywno siedzi. :-/

janks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 05 cze 2011, 20:27

Post autor: janks » 26 paź 2012, 12:32

Witam. Mam podobny problem. 1Z, też Pierburg. Wymieniłem "słynny" wąż pomiędzy turbiną a intercoolerem, ponieważ była dziura. Pomimo wymiany, przy ostrym przyspieszaniu słychać wyraźnie słyszalny w kabinie świst, szum, ale tylko w zakresie obrotów 1800-2200. Potem nagle zanika i jest cisza (sam silnik słychać). Sprawdzałem węże i intercooler kompresorem (zatykając jeden koniec węża - dochodzący do kolanka kolektora) i ciśnienie utrzymywało się, więc węże są w porządku. Auto nie dymi, lecz wydaje mi się, że w tym zakresie jest nieco słabsze. Turbina ma lekki luz poprzeczny, ale jest sucha. Najgorsze, że słychać to tylko pod obciążeniem i to sporym - gdy wolno przyspieszam, tego świstu nie ma. Macie jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 26 paź 2012, 13:40

u mnie też świszczy ale według mnie to turbina jak sie rozpędza , tez nie dymi, doładowanie na poziomie 0.9 bara wiec się tym nie przejmuję.
wiec moze to poprostu turbina świszczy/pogwizduje :-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 paź 2012, 14:38

Kiedyś z kumplem sprawdzaliśmy szczelność przewodów w 1.8 turbo. W wąż przy kolektorze wsadziliśmy żarówkę w charakterze korka a przy wyjściu z turbiny do intercoolera uciętą butelką z dziurka do podłączenia powietrza ze sprężarki. Moment zlokalizowaliśmy nieszczelność.

janks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 05 cze 2011, 20:27

Post autor: janks » 26 paź 2012, 15:23

lord17_1991 pisze:u mnie też świszczy ale według mnie to turbina jak sie rozpędza , tez nie dymi, doładowanie na poziomie 0.9 bara wiec się tym nie przejmuję.
wiec moze to poprostu turbina świszczy/pogwizduje :-)
Zgadzam się - pewne odgłosy są dopuszczalne, jeżdżę na co dzień różnymi autami TDI, ale nigdzie ten świst nie jest taki słyszalny i charakterystycznie przerywający się w pewnym momencie obrotów. Wygląda na to, że gdzieś jest prześwit, ale ujawnia się tylko pod dużym ciśnieniem i występuje poza układem turbo - IC, ponieważ już go sprawdziłem.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 paź 2012, 18:55

janks pisze:1Z, też Pierburg. Wymieniłem "słynny" wąż pomiędzy turbiną a intercoolerem, ponieważ była dziura. Pomimo wymiany, przy ostrym przyspieszaniu słychać wyraźnie słyszalny w kabinie świst, szum, ale tylko w zakresie obrotów 1800-2200. Potem nagle zanika i jest cisza (sam silnik słychać).
Nic prostszego jak sprawdzić ciśnienie doładowania vagiem dla kompa i manometrem w dolocie ,mają być zblizone ,lub jednakowe ...oba wskazania mają być w okolicy 0,9 bara ,jak dla kompa jest sporo niższe ,to masz nieszczelny wężyk idący z ic do kompa ,co często się zdarza ...a zwykle jest przetarty pod aku 8-) Jak wszystko jest szczelne , żadnego świstania czy gwizdania ja w przypadku t15 nigdy nie zaobserwowałem

janks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 05 cze 2011, 20:27

Post autor: janks » 26 paź 2012, 21:10

Zastanawiam się jeszcze nad dwiema opcjami:
1. uszczelka kolektora dolotowego,
2. pusta puszka po katalizatorze (został wybity, był zapchany)
Tylko, czy te rzeczy mogłyby powodować taki dziwny, krótkotrwały objaw. Przecież powinno się to nasilać proporcjonalnie do końca, a tu w pewnym momencie nagle znika....

Awatar użytkownika
Arteriusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1172
Rejestracja: 13 cze 2010, 21:57
Lokalizacja: Raciąż

Post autor: Arteriusz » 26 paź 2012, 22:33

jak miałem szczelny dolot to jakoś swiszczenia nie było, a teraz jest i doładowqanie max 0.5. wiec cos nie halo mam . nie wiem gdzie szukac, rede opadaj, wymienilem juz wszuystkie uszczelki, teraz po kolei beda rury turbo.az do skutku

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl