Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[ B4 1.9 TDI AHU ] Przewody intercoolera

Awatar użytkownika
Arteriusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1172
Rejestracja: 13 cze 2010, 21:57
Lokalizacja: Raciąż

Post autor: Arteriusz » 25 paź 2012, 12:22

po sprawdzam jutro, bo dzis do roboty, ale on akurat sztywno siedzi. :-/

janks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 05 cze 2011, 20:27

Post autor: janks » 26 paź 2012, 12:32

Witam. Mam podobny problem. 1Z, też Pierburg. Wymieniłem "słynny" wąż pomiędzy turbiną a intercoolerem, ponieważ była dziura. Pomimo wymiany, przy ostrym przyspieszaniu słychać wyraźnie słyszalny w kabinie świst, szum, ale tylko w zakresie obrotów 1800-2200. Potem nagle zanika i jest cisza (sam silnik słychać). Sprawdzałem węże i intercooler kompresorem (zatykając jeden koniec węża - dochodzący do kolanka kolektora) i ciśnienie utrzymywało się, więc węże są w porządku. Auto nie dymi, lecz wydaje mi się, że w tym zakresie jest nieco słabsze. Turbina ma lekki luz poprzeczny, ale jest sucha. Najgorsze, że słychać to tylko pod obciążeniem i to sporym - gdy wolno przyspieszam, tego świstu nie ma. Macie jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 26 paź 2012, 13:40

u mnie też świszczy ale według mnie to turbina jak sie rozpędza , tez nie dymi, doładowanie na poziomie 0.9 bara wiec się tym nie przejmuję.
wiec moze to poprostu turbina świszczy/pogwizduje :-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 paź 2012, 14:38

Kiedyś z kumplem sprawdzaliśmy szczelność przewodów w 1.8 turbo. W wąż przy kolektorze wsadziliśmy żarówkę w charakterze korka a przy wyjściu z turbiny do intercoolera uciętą butelką z dziurka do podłączenia powietrza ze sprężarki. Moment zlokalizowaliśmy nieszczelność.

janks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 05 cze 2011, 20:27

Post autor: janks » 26 paź 2012, 15:23

lord17_1991 pisze:u mnie też świszczy ale według mnie to turbina jak sie rozpędza , tez nie dymi, doładowanie na poziomie 0.9 bara wiec się tym nie przejmuję.
wiec moze to poprostu turbina świszczy/pogwizduje :-)
Zgadzam się - pewne odgłosy są dopuszczalne, jeżdżę na co dzień różnymi autami TDI, ale nigdzie ten świst nie jest taki słyszalny i charakterystycznie przerywający się w pewnym momencie obrotów. Wygląda na to, że gdzieś jest prześwit, ale ujawnia się tylko pod dużym ciśnieniem i występuje poza układem turbo - IC, ponieważ już go sprawdziłem.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6166
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 paź 2012, 18:55

janks pisze:1Z, też Pierburg. Wymieniłem "słynny" wąż pomiędzy turbiną a intercoolerem, ponieważ była dziura. Pomimo wymiany, przy ostrym przyspieszaniu słychać wyraźnie słyszalny w kabinie świst, szum, ale tylko w zakresie obrotów 1800-2200. Potem nagle zanika i jest cisza (sam silnik słychać).
Nic prostszego jak sprawdzić ciśnienie doładowania vagiem dla kompa i manometrem w dolocie ,mają być zblizone ,lub jednakowe ...oba wskazania mają być w okolicy 0,9 bara ,jak dla kompa jest sporo niższe ,to masz nieszczelny wężyk idący z ic do kompa ,co często się zdarza ...a zwykle jest przetarty pod aku 8-) Jak wszystko jest szczelne , żadnego świstania czy gwizdania ja w przypadku t15 nigdy nie zaobserwowałem

janks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 05 cze 2011, 20:27

Post autor: janks » 26 paź 2012, 21:10

Zastanawiam się jeszcze nad dwiema opcjami:
1. uszczelka kolektora dolotowego,
2. pusta puszka po katalizatorze (został wybity, był zapchany)
Tylko, czy te rzeczy mogłyby powodować taki dziwny, krótkotrwały objaw. Przecież powinno się to nasilać proporcjonalnie do końca, a tu w pewnym momencie nagle znika....

Awatar użytkownika
Arteriusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1172
Rejestracja: 13 cze 2010, 21:57
Lokalizacja: Raciąż

Post autor: Arteriusz » 26 paź 2012, 22:33

jak miałem szczelny dolot to jakoś swiszczenia nie było, a teraz jest i doładowqanie max 0.5. wiec cos nie halo mam . nie wiem gdzie szukac, rede opadaj, wymienilem juz wszuystkie uszczelki, teraz po kolei beda rury turbo.az do skutku

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl