Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Odpięta wtyczka od N75

KamilxDBn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 22 lip 2012, 16:42
Lokalizacja: Mierzęcice

[B4 1.9 TDI 1Z] Odpięta wtyczka od N75

Post autor: KamilxDBn » 30 paź 2012, 22:14

Witam. Chciałem zapytać o minusy jazdy z odpiętą wtyczką od zaworu N75 ? Odpiąłem ją dzisiaj żeby coś sprawdzić i auto zaczęło jeździć jak powinno czyli ciągnie aż miło :) z tego co udało mi się wyczytać na forum gdy wtyczka jest odpięta to turbina dmucha około 1,5 bara, jeśli się mylę to mnie poprawcie. Dodam że mam osprzęt Boscha i auto słabo jedzie więc od pewnego czasu eliminuję wszystkie prawdopodobne usterki.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 30 paź 2012, 22:44

Na zapiętej wtyczce auto jedzie ci ponad 120-130? Bo rozumiem, że wypiąłeś go z powodu tego, że jest z nim coś nie tak?

KamilxDBn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 22 lip 2012, 16:42
Lokalizacja: Mierzęcice

Post autor: KamilxDBn » 30 paź 2012, 23:07

jedzie około 150km/h a odpiąłem go bo było czuć brak doładowania, układ cały szczelny i dalej to samo czyli brak mocy a po odpięciu jedzie jak szatan

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 30 paź 2012, 23:13

A mierzyłeś doładowanie w ogóle? Zetora masz na przepływomierzu boscha czy pierburga?
Zmierz przy zapiętej wtyczce i odpiętej.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 31 paź 2012, 07:51

Ganimadeus pisze: Zetora masz na przepływomierzu boscha czy pierburga?
KamilxDBn pisze: Dodam że mam osprzęt Boscha
Jak masz możliwosc pożyczyc od kogos na podmianke N75 to byłoby dobrze i wogole podpiąć pod vag sprawdzic jaka jest wartość dawki paliwa.

KamilxDBn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 22 lip 2012, 16:42
Lokalizacja: Mierzęcice

Post autor: KamilxDBn » 31 paź 2012, 10:12

A więc tak po podpięciu pod Vaga odczytałem że dawkę paliwa mam ustawioną na 31 - odczyt na biegu jałowym, zawór N75 kupiłem miesiąc temu ale używany i auto jeździło tak jak na starym więc nie wiem czy mam aż takie szczęście że zamieniłem swój popsuty N75 na kolejny popsuty N75 ? Winy mogę zapewne szukać też po stronie przepływki bo po pierwsze jest ona z Boscha a po drugie tą górną pokrywe od przepływki można ściągnąć bez problemu i zajrzeć do środka w widać całe wnętrze i cały syf na tej ścieżce po której chodzi wskazówka, a z tego co czytałem tak nie powinno być. Po przejechaniu palcem po tej ścieżce widać na palcu ile syfu się tam kryje...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 31 paź 2012, 16:37

Dawka stanowczo za mala, zwieksz do około 15. Z tym ze zrób zeby bylo jak najbardziej optymalnie czyli zeby dymu nie było za duzo. A co do przepływomierza to odepnij wtyczke i przejedz sie, jeśli stanie sie auto bardziej mułowate to znaczy ze przepływka jest sprawna.

KamilxDBn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 22 lip 2012, 16:42
Lokalizacja: Mierzęcice

Post autor: KamilxDBn » 31 paź 2012, 18:10

odnośnie wtyczki robiłem tak ostatnio i był muł niesamowity ale jakoś nie daje mi ona dalej spokoju

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 31 paź 2012, 18:33

Na poczatek zwieksz dawke i możesz wyczyścić ten przepływomierz tylko ostrożnie z drucikiem ,zeby jej nie uszkodzic.

KamilxDBn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 22 lip 2012, 16:42
Lokalizacja: Mierzęcice

Post autor: KamilxDBn » 01 lis 2012, 17:37

dawke jade zwiększyć jutro rano a przepływke też jutro przeczyszcze ale wracając do tematu czy jazda z odpiętą wtyczką od N75 może mieć negatywny wpływ na silnik ? czytałem że przy odpiętej wtyczce turbina dmucha około 1,5 bara więc może się coś stać z silnikiem ?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 lis 2012, 18:48

Jak za duże bedzie doładowanie to potem komp obetnie dawke by nie zwiekszac doładowania za mocno. Do takich wojaży zamontuj boosta http://dabtuner.pl/index.html?prod_name=Boost&search=ok
A i jak bedziesz zmieniac dawke to nagrzej auto do tych 90 stopni.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 lis 2012, 19:52

KamilxDBn pisze:czy jazda z odpiętą wtyczką od N75 może mieć negatywny wpływ na silnik ?
Nie
KamilxDBn pisze:czytałem że przy odpiętej wtyczce turbina dmucha około 1,5
Gdzie wyczytałęś takie bzdury :shock: Odpieta wtyczka powoduje dokładnie to samo co bajpas ....w nowszych sterownikach również awaryjny z powodu jej odpięcia ;-) ...Ale na pewno nie w twoim starym boschu ...A skoro ci po odpięciu wtyczki od n75 jedzie lepiej, to jest dwie opcje <ok> masz żle podpięte wężyki ,albo masz przeładowanie przy ''normalnie" działającym n75 i komp tnie dawkę .Co do przepływki to jak ktoś w niej grzebał ,a z tego co piszesz grzebał ...to może być różnie,choć najlepszy test to przejażdżka na pewnej przepływce ...odpinanie wtyczki od przepływki ,nie jest w stanie do końca odpowiedzieć na pytanie czy jest sprawna na 100%ponieważ lekkiego niedomagania w ten sposób nie zauważysz 8-) Przepływkę klapkową z boscha w 100% sprawną mam jakby coś ;-)

KamilxDBn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 22 lip 2012, 16:42
Lokalizacja: Mierzęcice

Post autor: KamilxDBn » 01 lis 2012, 20:33

a więc takie bzdury wyczytałem na forum na którym się obecnie znajdujemy ;-)
MUNIOR powiedz mi na czym polega ten bajpas i jak go zrobić prawidłowo ?
jutro przełoże przepływke od brata bo kilka dni temu stał się szczęśliwym posiadaczem Audi 80 b4 1.9 TDI 94r. ale niestety jeszcze na Boschu i muszę powiedzieć że auto jedzie jak szalone przebieg oryginał 250 tys. i stan idealny więc na testy przepływke się przełoży ;)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 lis 2012, 20:44

Musisz zmostkowac ze sobą weżyk od strony zimnej turbo z weżykiem idacym do gruszki WG.
A najlepiej jak masz na stanie weżyka to poprostu założ na WG i na turbo od zimnej strony.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 01 lis 2012, 21:22


ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl