Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B4 1.9 TDI 1Z] Odpięta wtyczka od N75

KamilxDBn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 22 lip 2012, 16:42
Lokalizacja: Mierzęcice

[B4 1.9 TDI 1Z] Odpięta wtyczka od N75

Post autor: KamilxDBn » 30 paź 2012, 22:14

Witam. Chciałem zapytać o minusy jazdy z odpiętą wtyczką od zaworu N75 ? Odpiąłem ją dzisiaj żeby coś sprawdzić i auto zaczęło jeździć jak powinno czyli ciągnie aż miło :) z tego co udało mi się wyczytać na forum gdy wtyczka jest odpięta to turbina dmucha około 1,5 bara, jeśli się mylę to mnie poprawcie. Dodam że mam osprzęt Boscha i auto słabo jedzie więc od pewnego czasu eliminuję wszystkie prawdopodobne usterki.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 30 paź 2012, 22:44

Na zapiętej wtyczce auto jedzie ci ponad 120-130? Bo rozumiem, że wypiąłeś go z powodu tego, że jest z nim coś nie tak?

KamilxDBn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 22 lip 2012, 16:42
Lokalizacja: Mierzęcice

Post autor: KamilxDBn » 30 paź 2012, 23:07

jedzie około 150km/h a odpiąłem go bo było czuć brak doładowania, układ cały szczelny i dalej to samo czyli brak mocy a po odpięciu jedzie jak szatan

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 30 paź 2012, 23:13

A mierzyłeś doładowanie w ogóle? Zetora masz na przepływomierzu boscha czy pierburga?
Zmierz przy zapiętej wtyczce i odpiętej.

Online
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5513
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 31 paź 2012, 07:51

Ganimadeus pisze: Zetora masz na przepływomierzu boscha czy pierburga?
KamilxDBn pisze: Dodam że mam osprzęt Boscha
Jak masz możliwosc pożyczyc od kogos na podmianke N75 to byłoby dobrze i wogole podpiąć pod vag sprawdzic jaka jest wartość dawki paliwa.

KamilxDBn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 22 lip 2012, 16:42
Lokalizacja: Mierzęcice

Post autor: KamilxDBn » 31 paź 2012, 10:12

A więc tak po podpięciu pod Vaga odczytałem że dawkę paliwa mam ustawioną na 31 - odczyt na biegu jałowym, zawór N75 kupiłem miesiąc temu ale używany i auto jeździło tak jak na starym więc nie wiem czy mam aż takie szczęście że zamieniłem swój popsuty N75 na kolejny popsuty N75 ? Winy mogę zapewne szukać też po stronie przepływki bo po pierwsze jest ona z Boscha a po drugie tą górną pokrywe od przepływki można ściągnąć bez problemu i zajrzeć do środka w widać całe wnętrze i cały syf na tej ścieżce po której chodzi wskazówka, a z tego co czytałem tak nie powinno być. Po przejechaniu palcem po tej ścieżce widać na palcu ile syfu się tam kryje...

Online
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5513
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 31 paź 2012, 16:37

Dawka stanowczo za mala, zwieksz do około 15. Z tym ze zrób zeby bylo jak najbardziej optymalnie czyli zeby dymu nie było za duzo. A co do przepływomierza to odepnij wtyczke i przejedz sie, jeśli stanie sie auto bardziej mułowate to znaczy ze przepływka jest sprawna.

KamilxDBn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 22 lip 2012, 16:42
Lokalizacja: Mierzęcice

Post autor: KamilxDBn » 31 paź 2012, 18:10

odnośnie wtyczki robiłem tak ostatnio i był muł niesamowity ale jakoś nie daje mi ona dalej spokoju

Online
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5513
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 31 paź 2012, 18:33

Na poczatek zwieksz dawke i możesz wyczyścić ten przepływomierz tylko ostrożnie z drucikiem ,zeby jej nie uszkodzic.

KamilxDBn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 22 lip 2012, 16:42
Lokalizacja: Mierzęcice

Post autor: KamilxDBn » 01 lis 2012, 17:37

dawke jade zwiększyć jutro rano a przepływke też jutro przeczyszcze ale wracając do tematu czy jazda z odpiętą wtyczką od N75 może mieć negatywny wpływ na silnik ? czytałem że przy odpiętej wtyczce turbina dmucha około 1,5 bara więc może się coś stać z silnikiem ?

Online
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5513
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 lis 2012, 18:48

Jak za duże bedzie doładowanie to potem komp obetnie dawke by nie zwiekszac doładowania za mocno. Do takich wojaży zamontuj boosta http://dabtuner.pl/index.html?prod_name=Boost&search=ok
A i jak bedziesz zmieniac dawke to nagrzej auto do tych 90 stopni.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6166
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 lis 2012, 19:52

KamilxDBn pisze:czy jazda z odpiętą wtyczką od N75 może mieć negatywny wpływ na silnik ?
Nie
KamilxDBn pisze:czytałem że przy odpiętej wtyczce turbina dmucha około 1,5
Gdzie wyczytałęś takie bzdury :shock: Odpieta wtyczka powoduje dokładnie to samo co bajpas ....w nowszych sterownikach również awaryjny z powodu jej odpięcia ;-) ...Ale na pewno nie w twoim starym boschu ...A skoro ci po odpięciu wtyczki od n75 jedzie lepiej, to jest dwie opcje <ok> masz żle podpięte wężyki ,albo masz przeładowanie przy ''normalnie" działającym n75 i komp tnie dawkę .Co do przepływki to jak ktoś w niej grzebał ,a z tego co piszesz grzebał ...to może być różnie,choć najlepszy test to przejażdżka na pewnej przepływce ...odpinanie wtyczki od przepływki ,nie jest w stanie do końca odpowiedzieć na pytanie czy jest sprawna na 100%ponieważ lekkiego niedomagania w ten sposób nie zauważysz 8-) Przepływkę klapkową z boscha w 100% sprawną mam jakby coś ;-)

KamilxDBn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 22 lip 2012, 16:42
Lokalizacja: Mierzęcice

Post autor: KamilxDBn » 01 lis 2012, 20:33

a więc takie bzdury wyczytałem na forum na którym się obecnie znajdujemy ;-)
MUNIOR powiedz mi na czym polega ten bajpas i jak go zrobić prawidłowo ?
jutro przełoże przepływke od brata bo kilka dni temu stał się szczęśliwym posiadaczem Audi 80 b4 1.9 TDI 94r. ale niestety jeszcze na Boschu i muszę powiedzieć że auto jedzie jak szalone przebieg oryginał 250 tys. i stan idealny więc na testy przepływke się przełoży ;)

Online
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5513
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 lis 2012, 20:44

Musisz zmostkowac ze sobą weżyk od strony zimnej turbo z weżykiem idacym do gruszki WG.
A najlepiej jak masz na stanie weżyka to poprostu założ na WG i na turbo od zimnej strony.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 01 lis 2012, 21:22


ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl