Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[b4 ] Szarpie silnikiem i gwizda turbina

ODPOWIEDZ
Kamil91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 09 lis 2012, 19:52

[b4 ] Szarpie silnikiem i gwizda turbina

Post autor: Kamil91 » 09 lis 2012, 20:02

Witam a wiec kilka pytań.

pyt 1.
Od pewnego czasu turbina mocno i głośno świszczy przy napędzaniu przy wysokich, podczas ciągniecia go na biegu np 4 swist przechodzi praktycznie w taki metaliczny świst połączenia miedzy turbina a ic były sprawdzone niby nic nie słychać zeby gdzies było pękniecie czy coś.
Jakies propozycje co do zwalczenia tego świtu ?

pyt 2
podczas jazdy mając predkosc 90km.h zaczynam zwalniac na predkosci dochodzi predkosc do 50 i nagle zaczyna szarpać silnikiem takiej czkawki dostaje, na 4 biegu jest tak samo ale zaczyna sie przy predkosci 45-40km.h ? do tego wszystkiego jest dziwny obiaw spaliny sa dosc czarno siwe i gryza w oczy.
Madry czlowiek twierdzi ze kąt wtrysku jest zle ustawiony co do spalin. a wy ?

dodam tylko, ze niedawno ( tydzien temu ) został naprawiony potencjometr w pompie wtryskowej. cała góra była wysłana do naprawy gdzies tu przez forum znalazłem kontakt do tego człowieka. własnie.

Audi 93 rok 1.9 tdi. :)
Ostatnio zmieniony 10 lis 2012, 10:04 przez Kamil91, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 09 lis 2012, 21:13

Nie wiem czy sam potencjometr to co innego niż nastawnik w pompie ale ogólnie rzecz biorąc to takich nastawników jak Twój czyli potencjometrycznych się nie naprawia... bo to daje jeśli już tylko złudny i krótkotrwały efekt. A co do szarpnięć to właśnie jest najprawdopodobniej padający nastawnik, a że auto masz z 93' to i na boschu to są 3 opcje:
1. Kupno nowego 1500PLN
2. Kupno używanego kilka stówek
3. Przekładka na osprzęt pierburga.

Obadaj sobie jeszcze ten ten temat: https://audi80.pl/b4-1z-problem-z-na ... t68781.htm

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 09 lis 2012, 21:53

Kamil91 pisze:dodam tylko, ze niedawno ( tydzien temu ) został naprawiony potencjometr w pompie wtryskowej. cała góra była wysłana do naprawy gdzies tu przez forum znalazłem kontakt do tego człowieka.
I właśnie takie są efekty naprawiania nastawnika potencjometrycznego, czyli żadne, a Ty zapewne jesteś parę stów lżejszy. Jak chcesz żeby to jakoś działało to skorzystaj z porady Ganimadeus, -a z tym że kupując używkę najprawdopodobniej trafisz na takie samo padło jak masz u Siebie.
Kamil91 pisze:Madry czlowiek twierdzi ze kąt wtrysku jest zle ustawiony co do spalin.
Nie wydaje mi się ;-)

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 09 lis 2012, 22:38

Z tego co wiem z wlasnego doswiadczenia to jak jest zly kat wtrysku to bedziesz mial problemy z odpaleniem na zimnym silniku i tyle. A co do nastawnika, to jak chcesz to mam taki bo zostal mi po moim boschu i nic mi na nim nie szarpalo. wystarczy tylko przeszczepic wtyczke i bedzie git:D

Kamil91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 09 lis 2012, 19:52

Post autor: Kamil91 » 09 lis 2012, 23:55

co do góry pompy sprawa wygląda tak ze w czasie dawania gazu jechał po puszczeniu i ponownym wcisnieniu nie było reakcji. wysłalem góre pompy gość zrobił i teraz niby jest dobrze to jest ogłoszenie
http://oferia.pl/usluga/item777179-napr ... kcyjny-hdh

Co do gwizdania turbiny, jutro bede wyciągać ic i dokładnie sprawdzać te rury, czy przypadkiem gdzies nie ma jakiegos pęknięcia, jezeli nigdzie nie zlokalizuje pęknięcia to jakies pomysły co do tego świstu ?

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 10 lis 2012, 00:41

no a nie poczułeś, że auto słabiej jedzie? Wtedy pewnie masz rację, warto sprawdzić ile masz doładowania manometrem.

Z tego ogłoszenia wynika, że masz pół roku gwarancji podjedź i zareklamuj heh

Kamil91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 09 lis 2012, 19:52

Post autor: Kamil91 » 10 lis 2012, 01:05

Człowiek który naprawia te pompy jest w odległośći 120km dlatego tez góra pompy została wysłana do niego paczką po powrocie, mechanik ktory tu na miejscu ją demontował jak i wsadzał ustawił wartosci potencjometra dokladnie tak samo jak było. ( tak twierdzi)
jest kilka mozliwosci i jedna z nich to wtryskiwacze ktore moga niepoprawnie wtryskiwac paliwo. Jest to mozliwe gdyz auto niedawno, miałem dziwny problem, zatankowałem paliwo ale to paliwo o ile mozna to tak nazwac to było wielkei g... Było w nim duzo wody, szlamu, czyscili mi cały układ od zbiornika filt i wyciągali wtryskiwacze zaraz pozniej posypała sie ta góra pompy i jedna madra osoba mowi ze jest opcja ze ktorys wtryskiwacz szlag trafił, i moze zle wtryskiwac paliwo i dlatego silnik przy utracie predkosci dostaje czkawki.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6166
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 lis 2012, 07:42

Kamil91 pisze:est kilka mozliwosci i jedna z nich to wtryskiwacze ktore moga niepoprawnie wtryskiwac paliwo. Jest to mozliwe gdyz auto niedawno, miałem dziwny problem, zatankowałem paliwo ale to paliwo o ile mozna to tak nazwac to było wielkei g... Było w nim duzo wody, szlamu
Twój nastawnik potencjometryczny to konstrukcja bardzo wrażliwa na paliwo ,brud odkłąda się na ścieżkach potencjometru i utrudnia styk ...także zapewne to jest przyczyną ...wtryskiwacze sobie odpuść ...kiepski wtryskiwacz jest cały czas kiepski ;-) a nie tylko momentami 8-) no może za wyjątkiem sterującego ,bo ten,a raczej jego część elektryczna , potrafi być i chwilowo niesprawny

Kamil91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 09 lis 2012, 19:52

Post autor: Kamil91 » 10 lis 2012, 12:36

wiec jeszcze takie pytanie. ale wydaje mi sie ze to kwestia paliwa.
gdyz kolor dymu jest czarno siwe i mocno gryzie/szczypie po oczach, bardzo mocno wczesniej tak nie było.
Co to moze byc ? kwestia paliwa ?

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 10 lis 2012, 13:50

Nie sprawdzisz innego paliwa nie dowiesz się... jasnowidzem też nikt co do takich objawów raczej nie jest.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl