Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ] Szarpie silnikiem i gwizda turbina

ODPOWIEDZ
Kamil91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 09 lis 2012, 19:52

[b4 ] Szarpie silnikiem i gwizda turbina

Post autor: Kamil91 » 09 lis 2012, 20:02

Witam a wiec kilka pytań.

pyt 1.
Od pewnego czasu turbina mocno i głośno świszczy przy napędzaniu przy wysokich, podczas ciągniecia go na biegu np 4 swist przechodzi praktycznie w taki metaliczny świst połączenia miedzy turbina a ic były sprawdzone niby nic nie słychać zeby gdzies było pękniecie czy coś.
Jakies propozycje co do zwalczenia tego świtu ?

pyt 2
podczas jazdy mając predkosc 90km.h zaczynam zwalniac na predkosci dochodzi predkosc do 50 i nagle zaczyna szarpać silnikiem takiej czkawki dostaje, na 4 biegu jest tak samo ale zaczyna sie przy predkosci 45-40km.h ? do tego wszystkiego jest dziwny obiaw spaliny sa dosc czarno siwe i gryza w oczy.
Madry czlowiek twierdzi ze kąt wtrysku jest zle ustawiony co do spalin. a wy ?

dodam tylko, ze niedawno ( tydzien temu ) został naprawiony potencjometr w pompie wtryskowej. cała góra była wysłana do naprawy gdzies tu przez forum znalazłem kontakt do tego człowieka. własnie.

Audi 93 rok 1.9 tdi. :)
Ostatnio zmieniony 10 lis 2012, 10:04 przez Kamil91, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 09 lis 2012, 21:13

Nie wiem czy sam potencjometr to co innego niż nastawnik w pompie ale ogólnie rzecz biorąc to takich nastawników jak Twój czyli potencjometrycznych się nie naprawia... bo to daje jeśli już tylko złudny i krótkotrwały efekt. A co do szarpnięć to właśnie jest najprawdopodobniej padający nastawnik, a że auto masz z 93' to i na boschu to są 3 opcje:
1. Kupno nowego 1500PLN
2. Kupno używanego kilka stówek
3. Przekładka na osprzęt pierburga.

Obadaj sobie jeszcze ten ten temat: https://audi80.pl/b4-1z-problem-z-na ... t68781.htm

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 09 lis 2012, 21:53

Kamil91 pisze:dodam tylko, ze niedawno ( tydzien temu ) został naprawiony potencjometr w pompie wtryskowej. cała góra była wysłana do naprawy gdzies tu przez forum znalazłem kontakt do tego człowieka.
I właśnie takie są efekty naprawiania nastawnika potencjometrycznego, czyli żadne, a Ty zapewne jesteś parę stów lżejszy. Jak chcesz żeby to jakoś działało to skorzystaj z porady Ganimadeus, -a z tym że kupując używkę najprawdopodobniej trafisz na takie samo padło jak masz u Siebie.
Kamil91 pisze:Madry czlowiek twierdzi ze kąt wtrysku jest zle ustawiony co do spalin.
Nie wydaje mi się ;-)

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 09 lis 2012, 22:38

Z tego co wiem z wlasnego doswiadczenia to jak jest zly kat wtrysku to bedziesz mial problemy z odpaleniem na zimnym silniku i tyle. A co do nastawnika, to jak chcesz to mam taki bo zostal mi po moim boschu i nic mi na nim nie szarpalo. wystarczy tylko przeszczepic wtyczke i bedzie git:D

Kamil91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 09 lis 2012, 19:52

Post autor: Kamil91 » 09 lis 2012, 23:55

co do góry pompy sprawa wygląda tak ze w czasie dawania gazu jechał po puszczeniu i ponownym wcisnieniu nie było reakcji. wysłalem góre pompy gość zrobił i teraz niby jest dobrze to jest ogłoszenie
http://oferia.pl/usluga/item777179-napr ... kcyjny-hdh

Co do gwizdania turbiny, jutro bede wyciągać ic i dokładnie sprawdzać te rury, czy przypadkiem gdzies nie ma jakiegos pęknięcia, jezeli nigdzie nie zlokalizuje pęknięcia to jakies pomysły co do tego świstu ?

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 10 lis 2012, 00:41

no a nie poczułeś, że auto słabiej jedzie? Wtedy pewnie masz rację, warto sprawdzić ile masz doładowania manometrem.

Z tego ogłoszenia wynika, że masz pół roku gwarancji podjedź i zareklamuj heh

Kamil91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 09 lis 2012, 19:52

Post autor: Kamil91 » 10 lis 2012, 01:05

Człowiek który naprawia te pompy jest w odległośći 120km dlatego tez góra pompy została wysłana do niego paczką po powrocie, mechanik ktory tu na miejscu ją demontował jak i wsadzał ustawił wartosci potencjometra dokladnie tak samo jak było. ( tak twierdzi)
jest kilka mozliwosci i jedna z nich to wtryskiwacze ktore moga niepoprawnie wtryskiwac paliwo. Jest to mozliwe gdyz auto niedawno, miałem dziwny problem, zatankowałem paliwo ale to paliwo o ile mozna to tak nazwac to było wielkei g... Było w nim duzo wody, szlamu, czyscili mi cały układ od zbiornika filt i wyciągali wtryskiwacze zaraz pozniej posypała sie ta góra pompy i jedna madra osoba mowi ze jest opcja ze ktorys wtryskiwacz szlag trafił, i moze zle wtryskiwac paliwo i dlatego silnik przy utracie predkosci dostaje czkawki.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 lis 2012, 07:42

Kamil91 pisze:est kilka mozliwosci i jedna z nich to wtryskiwacze ktore moga niepoprawnie wtryskiwac paliwo. Jest to mozliwe gdyz auto niedawno, miałem dziwny problem, zatankowałem paliwo ale to paliwo o ile mozna to tak nazwac to było wielkei g... Było w nim duzo wody, szlamu
Twój nastawnik potencjometryczny to konstrukcja bardzo wrażliwa na paliwo ,brud odkłąda się na ścieżkach potencjometru i utrudnia styk ...także zapewne to jest przyczyną ...wtryskiwacze sobie odpuść ...kiepski wtryskiwacz jest cały czas kiepski ;-) a nie tylko momentami 8-) no może za wyjątkiem sterującego ,bo ten,a raczej jego część elektryczna , potrafi być i chwilowo niesprawny

Kamil91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 09 lis 2012, 19:52

Post autor: Kamil91 » 10 lis 2012, 12:36

wiec jeszcze takie pytanie. ale wydaje mi sie ze to kwestia paliwa.
gdyz kolor dymu jest czarno siwe i mocno gryzie/szczypie po oczach, bardzo mocno wczesniej tak nie było.
Co to moze byc ? kwestia paliwa ?

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 10 lis 2012, 13:50

Nie sprawdzisz innego paliwa nie dowiesz się... jasnowidzem też nikt co do takich objawów raczej nie jest.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl