Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] bardzo mocno szarpie na wolnych obrotach

pancurp10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 31 mar 2010, 08:17
Lokalizacja: Legnica

[1.9TDI 1Z] bardzo mocno szarpie na wolnych obrotach

Post autor: pancurp10 » 20 lis 2012, 22:08

Witam , mam problem z moją niunią pierwszy raz od kąd ją mam zaczęło się coś dziać. Wczoraj jechałem ją na A4 i zaczęła bardzo mocno przerywać ale nie są to przerywania jakie opisują na tym forum, że delikatnie u mnie tak szarpie że aż wszytko się trzęsie efekt jest taki jak by auto nie wiem jak określić gasło na 1 sekundę i znów załapywało, silnik na wolnych obrotach bardzo kuleje, tak jak by nie chodził na wszystkie grary, ale jak popuszczam przewody podające paliwo do wtrysków na każdym jest reakcja. Podejżewam albo uszkodzenie któregoś z wtryskiwaczy albo nastawnik. Auto na pierburgu, dodam że auto odpala od kopa ma moc taką jak powinienem.

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 20 lis 2012, 22:55

Na poczatku odłącz czujniki temperatury być może objawy ustaną.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 21 lis 2012, 00:12

Kolego ja bym sprawdził wtrysk sterujący. A nastawnik nie masz zasyfiony?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 21 lis 2012, 08:19

Jak masz pierburga odepnij przy skrzyni biegow wtyczke impulsatora i przejedź sie, jesli ustapi szarpanie to nastawnik wymaga czyszczenia.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 lis 2012, 08:38

pancurp10 pisze:tak szarpie że aż wszytko się trzęsie efekt jest taki jak by auto nie wiem jak określić gasło na 1 sekundę i znów załapywało,
To typowy objaw końca sterującego
pancurp10 pisze:silnik na wolnych obrotach bardzo kuleje,
To już nie koniecznie ,ale być może też wina sterujacego ...O ile wczesniej nie było takich objawów ,to wina nastawnika mało prawdopodobna ,bo w jego przypadku nie objawia się to tak nagle i tak gwałtownymi objawami ...Za to sterujący tak potrafi ;-)

pancurp10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 31 mar 2010, 08:17
Lokalizacja: Legnica

Post autor: pancurp10 » 21 lis 2012, 09:14

Dziś rano sprawdziłem na vagu parametry i dawka strasznie skakała silnik chodzi równo tylko przy dawce 7mg a to za dużo, jak chce ustawić między 2.2mg a 3 to strasznie szarpie silnikiem, błędy były ale jakie dopiszę wieczorem bo mam je na drugim kompie spisane ale nastawnik tak i tak zdemontowałem do czyszczenia.

Awatar użytkownika
SaubeR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 15 lip 2010, 19:10
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: SaubeR » 21 lis 2012, 09:58

Kolego jak masz możliwośc podmienić sterujący to sprobuj to zrobić, ja miałem bardzo podbne objawy, tzn na wolnych szarpało silnikiem, ale u mnie w trakcie jazdy nie tak mocno, winny był wtrysk sterujący, wymieniłem cały komplet i wszystko ustąpiło. Tyle że u mnie jak popóściłem przewód wtryskowy od wtrsyku sterującego to silnik nie gasł tak jak to sie działo przy reszcie wtrysków.

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 21 lis 2012, 13:14

SaubeR pisze:Kolego jak masz możliwośc podmienić sterujący to sprobuj to zrobić, ja miałem bardzo podbne objawy, tzn na wolnych szarpało silnikiem, ale u mnie w trakcie jazdy nie tak mocno, winny był wtrysk sterujący, wymieniłem cały komplet i wszystko ustąpiło. Tyle że u mnie jak popóściłem przewód wtryskowy od wtrsyku sterującego to silnik nie gasł tak jak to sie działo przy reszcie wtrysków.

bo ten typ tak ma , w wielu sprawdzalem ,nawet na padnietym sterujacym auta odpalały normalnie.

zauwazyłem tez ze szarpanie silnika na 4 i 5 biegu to nie tylko zabrudzony nastawnik ale własnie padniete wtryskiwacze.

[ Dodano: 2012-11-21, 13:21 ]
Krzysiek 84 pisze:Jak masz pierburga odepnij przy skrzyni biegow wtyczke impulsatora i przejedź sie, jesli ustapi szarpanie to nastawnik wymaga czyszczenia.
tak to zawsze pomaga,ale po co jak po czysczeniu i wlozeniu wtyczki dalej szarpie ? ja juz mozliwie wszystko robiłem z pewnym autem klijenta, a i tak szarpał i tak,3 nastawniki wsadzane,nawet mu swój wsadziłem a u mnie nic nie szarpie,a jego dalej szarpało. w zyciu bym nie pomyślał ,że to wtryski bo jak każdy pisze na forum zrob logi 013 to kazdy robi i o jakie fajne korekcje to tez mu zrobiłem. nic to prawie nie daje . wsadziłem wtryski na stól probierczy, i wtedy sie okazało ze wtryski padlina mimo ,że korekcje pokazywały dobre.
cisnienia padniete z 190 na 165-170 , 2 cisnienie z 300bar na okolo 280. wsadziłem mu nowe z afn bo innych nie mialem na stanie i szarpanie jak reka odjął ustopiło nawet na jego nastawniku. wtrysk sterujacy oczywiscie tez już padał , opornosc mial 70 ohm.

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 22 lis 2012, 00:42

pancurp10, sprawdź wtyczkę od sterującego - być może zaśniedziała :-) Miałem sporadyczne wypadania "zapłonów" przy dynamicznym przyśpieszaniu i winowajcą okazała się właśnie wtyczka

pancurp10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 31 mar 2010, 08:17
Lokalizacja: Legnica

Post autor: pancurp10 » 22 lis 2012, 11:59

Jutro będę składał niunie rozebrałem nastawnik na części i była masa opiłek które poprzyczepiały się do uzwojenia miedzianego, ogólnie jeden wielki syf, poskładam jutro bo czekam na nowe uszczelki pod nastawnik bo stare już się skończyły, napiszę jak wyszło i czy pomogło czyszczenie.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 22 lis 2012, 14:47

Podejrzewam, że część tego syfu poszła na wtryski i stanęły iglice w rozpylaczach. Pewnie jak masz tą dawkę rzędu 7mg to przy dodawaniu gazu najpierw zaczyna spadać a potem już rośnie. Nie wiem ile tam było syfu ale czyściłem nastawnik ze sporą ilością błota i piachu, a mimo to silnik pracował normalnie.

Jak poskładasz nastawnik i dalej będzie kulawo to wtryski masz do wymiany, a w zasadzie same rozpylacze.

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 22 lis 2012, 15:54

dokladnie same rozpylacze ale dobrze by bylo wyczyscić ze syfu cały wtrsykiwacz.

pancurp10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 31 mar 2010, 08:17
Lokalizacja: Legnica

Post autor: pancurp10 » 24 lis 2012, 00:27

Dziś poskładałem audi do kupy i okazuje się, że winny był nastawnik, usterka była taka, że powiem trudno było by się domyśleć czemu auto przerywało, okazało się, że w miejscu gdzie przylutowane są przewody pod tą plastikową osłonką był pęknięty styk, który wchodzi w płytkę nastawnika, przez to nie było kontaktu a pod czas drgan wywołanych przez silnik te połączenie zostało przerywane. Teraz wszytko jest ok. Mam jeszcze pytanie odnośnie dawnki wyczytałem na forum naszym by ustawić dawkę na 3.5 4.0 mg tak też zrobiłem ale mam wrażenie, że auto inaczej pali niż poprzednio i jest delikatnie słabsze wcześniej miałem dawkę 2.2 mg i chodziło lepiej. Jaką dawkę według was ustawić?

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 24 lis 2012, 06:56

3.2-3.4mg max

pancurp10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 31 mar 2010, 08:17
Lokalizacja: Legnica

Post autor: pancurp10 » 24 lis 2012, 21:16

mam teraz 2.6mg przy tym ustawieniu bardzo ładnie mi pali i całkiem fajnie się zbiera czy przy tym ustawieniu będzie dużo więcej jarał? i czy negatywnie na silnik to będzie miało wpływ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl