Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Swap napędu Quattro

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 26 lis 2012, 21:00

Jest miejsce na wał, ale tylna część podłogi jest całkiem inna, nie masz miejsca na dyfer, na mocowanie sanek, na bak od Q, więc jest dużo roboty, właśnie dlatego.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 26 lis 2012, 21:48

Ej panowie. Są zrobione B3/B2 na Quattro ale niestety tunel i tylna część podłogi łącznie z kielichami pod kolumny do wstawienia z dawcy. Lepiej kupić B3 q i swapować sinik.
Z B4 wsztscy już wiedzą dokładnie jak jest.

Żeby TDi z Q było szybkie to tylko PD 1.9 dobrze podłubane albo coś więcej. Poniżej 200 ps Q nie jedzie.

I zwykły zdrowy Abf może dać rade. Nie wspomne o Corsach A/B lub Kadetach z C20XE. :mrgreen:

Pozdro

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 26 lis 2012, 22:00

chmiel25 pisze:Są zrobione B3/B2 na Quattro ale niestety tunel i tylna część podłogi łącznie z kielichami pod kolumny do wstawienia z dawcy. Lepiej kupić B3 q i swapować sinik.
To też wiemy Tomku, ale kolega pyta o trudność wykonania i ilość cięcia i spawania.

matti19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 11 gru 2010, 20:50

Swap napędu Quattro

Post autor: matti19 » 26 lis 2012, 22:30

co trzeba zrobic
1 zdemontowac wydechy belke z amorami i bak
2 wyciac mocowaanie wydechu w tunelu z tylu
3 dorobic do kazde z opasek baku po jednm mocowaniu
4dorobiic zaczepy blachy cronicej przed cieplem nad srodkowym tlumikiem
5 zamontowac nowa belke od quatro tylnie mocowania mozna wywiecic dziure w bagazniku w odpowiednim miejscu zeby nakretka przeszla i podlozyc pod nia blache przez dziure od mocowanie zderzaka z tylu(blacha jest dla wzmocnienia podluznicy poniewaz oryginalnie w kazdym quatrro jest blach podwojna w podluznicy a w osce jest pojedyncza a i jescze w quatro jest dol podluznicy z gora polaczona taka tuleja, madrzy ludzie robil podwojna blache i tuleje zeby rozlazyc ciezar na cala podluznice...)
6znalesc dziury od amortyzatorow sa schowane pod izolacja nie daleko tych na ktorym masz teraz przymocowane amorki (tu nie trzeba nic kombinowac poniewaz sa gwinty orygnialnie zrobione wiec wystarczy tylko przylozyc amortyzator i przykrecic srubki :))
7dorobic mocowanie podpory walu rozne widzialem juz techniki mi akurat udalo sie kubpic na zlomie orginalna ktora zozwiercilem na spawach dolozylem i przyspawalem....
dorobic podpore walu
8zalozyc blachy pod wal chroniace przed cieplem
9zalozyc tłumiki
10zmienic pompe abs(poniewaz na tyl idzie tylko jeden przewod i tam jest dany krzyzak na dwa kola)
11 rozprowadzic elektryke od wlaczania quattro
12 porozprowadzac podcisnienia i je podlaczyc
13 wypic wodke po robocie...

chyba niczego nie przeoczylem

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 26 lis 2012, 22:37

matti19 pisze:2 wyciac mocowaanie wydechu w tunelu z tylu
Nie prawda, nie trzeba wycinać.
matti19 pisze:3 dorobic do kazde z opasek baku po jednm mocowaniu
Tylko w dwóch, na cztery.

matti19 pisze:5 zamontowac nowa belke od quatro tylnie mocowania mozna wywiecic dziure w bagazniku w odpowiednim miejscu zeby nakretka przeszla i podlozyc pod nia blache przez dziure od mocowanie zderzaka z tylu(blacha jest dla wzmocnienia podluznicy poniewaz oryginalnie w kazdym quatrro jest blach podwojna w podluznicy a w osce jest pojedyncza a i jescze w quatro jest dol podluznicy z gora polaczona taka tuleja, madrzy ludzie robil podwojna blache i tuleje zeby rozlazyc ciezar na cala podluznice...)
To co wyróżnione to nie prawda, podłużnice w quattro i ośka, w B4 są IDENTYCZNE i niczym się nie różnią, nie wprowadzaj ludzi w błąd.
A wiercenie z góry dużej dziury jeszcze bardziej osłabia podłużnicę, tak samo jak późniejsze jej spawanie.

matti19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 11 gru 2010, 20:50

Post autor: matti19 » 26 lis 2012, 22:42

sagem pisze:
matti19 pisze:2 wyciac mocowaanie wydechu w tunelu z tylu
Nie prawda, nie trzeba wycinać.

trzeba jezeli dajesz oryginalnie mocowanie
matti19 pisze:3 dorobic do kazde z opasek baku po jednm mocowaniu
Tylko w dwóch, na cztery.

w trzech moge jutro zorbic zdjecia

matti19 pisze:5 zamontowac nowa belke od quatro tylnie mocowania mozna wywiecic dziure w bagazniku w odpowiednim miejscu zeby nakretka przeszla i podlozyc pod nia blache przez dziure od mocowanie zderzaka z tylu(blacha jest dla wzmocnienia podluznicy poniewaz oryginalnie w kazdym quatrro jest blach podwojna w podluznicy a w osce jest pojedyncza a i jescze w quatro jest dol podluznicy z gora polaczona taka tuleja, madrzy ludzie robil podwojna blache i tuleje zeby rozlazyc ciezar na cala podluznice...)
To co wyróżnione to nie prawda, podłużnice w quattro i ośka, w B4 są IDENTYCZNE i niczym się nie różnią, nie wprowadzaj ludzi w błąd.
A wiercenie z góry dużej dziury jeszcze bardziej osłabia podłużnicę, tak samo jak późniejsze jej spawanie.

To tyle, reszta mniej więcej się zgadza.
zrobi ci zdjeci na jutro przekroju podluznicy bo na szrocie akurat taka jest jeszcze

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 26 lis 2012, 22:44

matti19 pisze:
sagem pisze:
matti19 pisze:2 wyciac mocowaanie wydechu w tunelu z tylu
Nie prawda, nie trzeba wycinać.

trzeba jezeli dajesz oryginalnie mocowanie
matti19 pisze:3 dorobic do kazde z opasek baku po jednm mocowaniu
Tylko w dwóch, na cztery.

w trzech moge jutro zorbic zdjecia

matti19 pisze:5 zamontowac nowa belke od quatro tylnie mocowania mozna wywiecic dziure w bagazniku w odpowiednim miejscu zeby nakretka przeszla i podlozyc pod nia blache przez dziure od mocowanie zderzaka z tylu(blacha jest dla wzmocnienia podluznicy poniewaz oryginalnie w kazdym quatrro jest blach podwojna w podluznicy a w osce jest pojedyncza a i jescze w quatro jest dol podluznicy z gora polaczona taka tuleja, madrzy ludzie robil podwojna blache i tuleje zeby rozlazyc ciezar na cala podluznice...)
To co wyróżnione to nie prawda, podłużnice w quattro i ośka, w B4 są IDENTYCZNE i niczym się nie różnią, nie wprowadzaj ludzi w błąd.
A wiercenie z góry dużej dziury jeszcze bardziej osłabia podłużnicę, tak samo jak późniejsze jej spawanie.

To tyle, reszta mniej więcej się zgadza.
zrobi ci zdjeci na jutro przekroju podluznicy bo na szrocie akurat taka jest jeszcze
Nie dzięki, rozebrałem wystarczająco dużo B4 żeby wiedzieć jak jest na prawdę, po za tym ETKA swoje mówi.

Pozdro <piwo>

matti19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 11 gru 2010, 20:50

Post autor: matti19 » 26 lis 2012, 22:46

no to zdjecia postaram sie na jutro zrobic mocowan baku
i przekroju podłuznicy.
no chyba ze nasze awanty sie roznia podlogami i stad jest ta roznica

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 26 lis 2012, 22:48

matti19 pisze:no chyba ze nasze awanty sie roznia podlogami i stad jest ta roznica
Wtedy bym się zgodził, choć w to wątpię, że rok różnicy i inna podłoga.
Po za tym w sedanie też było i tak samo jak u mnie, a w etce podłużnica tylna ośkowa czy quattro, to jedno i to samo.

matti19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 11 gru 2010, 20:50

Post autor: matti19 » 26 lis 2012, 22:54

wygladowo tak ale do srodka podluznicy w miejscu mocowania sanek jest dodana blacha po ok 7cm w przod i tyl od miejsca wkrecania sruby i tak leci to blacha bok podluznicy od strony baku i gora podluznicy... ja bede dawal u siebie nakretke na jakiejs blaszce zeby wzmocnic
a w quattro widzialem tulejke nagwintowana w srodku laczaca gore i dol podluznicy jutro wkleje zdjecie wieczorem to to wyjasni dokladniej o co mi chodzi

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 27 lis 2012, 17:41

matti19
Z tą wódką to mi się spodobało <ok> . Po a tym TDi będzie raczej służył jako auto nie do szybkiej jazdy od tego mam ABF-a :evil: . Chodziło mi raczej o to aby poradził sobie w każdej opresji, duży śnieg na drodze, różne zaspy itp.Dzięki za rozjaśnienie sprawy teraz już wiem że się da wszystko zrobić tylko szukać dawcy.. :mrgreen:

Awatar użytkownika
garry99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 459
Rejestracja: 14 cze 2011, 10:55
Lokalizacja: Kętrzyn,Mazury

Post autor: garry99 » 27 lis 2012, 20:45

Czy napedy z b3 do b4 podejdzie? Oba sedany.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 27 lis 2012, 20:53

garry99 pisze:Czy napedy z b3 do b4 podejdzie? Oba sedany.
Nie ma szans ;-)

matti19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 11 gru 2010, 20:50

Post autor: matti19 » 27 lis 2012, 21:12

tylne mocowanie sanek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony 27 lis 2012, 22:01 przez matti19, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 27 lis 2012, 21:55

Belki?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl