[ALL]Swap napędu Quattro
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Też jakis pomsyl, albo skrecic przed dwie czesci podluznicy, czyli dolna i gorna i pod to dac blache 2 czy 3mm i dobic az sie bedzie gięło.matti19 pisze:wlasnie sie zastanawialem czy nie dospawac do blachy nakretki i wsunac to przez podluznice od tylu auta nie bylo by problemu z dokrecaniem bo nakretka by sie nie obkrecala...
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
A skrzynia z AFN Q ma takie samo przełożenie główne co dyfer z 2.6? Raczej nie wydaje mi się. Kiedyś jak szukałem informacji o Q to wyszło mi, że skrzynie 6g z 2.5 TDI V6 z b5 mają takie samo przełożenie główne co dyfer z 2.8 z b4.Boski;) pisze:Teoretycznie napędy z TDI są dostępne tylko skrzynia troszkę kosztuje , czy może wystarczyło by zmiana skrzyni z AFN a np. dyfer z 2.6?? A może skrzynia z 2,5TDI by się nadała albo most?
Nie chce też wprowadzać w błąd ale w b4 dyfry z tyłu miały 3 główne przełożenia - dyfer z ABK, dyfer z 2.3/2.6 i dyfer z 2.8.
witam
mało udzielam się na forum, ale dorzucę coś od siebie. właśnie przerobiłem B4 TDI na Quattro. to co kolega sagem napisał się zgadza.
do mocowania baku "dorobiłem" tylko dwa otwory.
zmodyfikowałem osłonę termiczną w tunelu, ponieważ tuż przy dyfrze zaczepiała o wał i przegub.
skrzynię wziąłem od AFN do 98' z przełożeniem 35/9 oznaczenie DGW, dyfer z B4 o oznaczeniu CAV.
łapa skrzyni prawa nie pasuje (przy dwóch z czterech otworów łapa odstają od skrzyni. otwory się pokrywają)
wydech od A4
trzeba przyciąć nadkola (inny kształt mocowań amortyzatorów)
ja tylne mocowania sanek przymocowałem w taki sposób, że wytoczyłem z blachy 10mm podkładkę fi 85mm i nagwintowałem otwór M12x1,5. to przyspawałem do podłóżnicy.
na tylnym niezależnym zawieszeniu jeżdżę już 1500km.
z Quattro 300km.
A TERAZ DEMENTI:
czy sprawdził ktoś, czy koniecznie trzeba przekładać układ hamulcowy? odpowiedź - chyba nie, bo każdy pisze że trzeba, a w niektórych wątkach się ze mnie śmieją, jak pytam dlaczego. śmieją się bo mam z pięć postów, więc jestem zielony. ktoś kiedyś napisał że trzeba i każdy przekłada. od początku jeżdżę na oryginalnych hamulcach, tzn. po zdemontowaniu regulatora hamowania dałem na każde koło osobny przewód hamulcowy i działa (dla dociekliwych działa hamulec i ABS). uzyskałem tylko jedną sensowną odpowiedź, czego w oryginale robili jeden przewód hamulcowy na tył: bo było taniej.
pozdrawiam wszystkich i życzę wesołych Świąt, a dla ateistów przyjemnego wypoczynku w wolnym czasie.
mało udzielam się na forum, ale dorzucę coś od siebie. właśnie przerobiłem B4 TDI na Quattro. to co kolega sagem napisał się zgadza.
do mocowania baku "dorobiłem" tylko dwa otwory.
zmodyfikowałem osłonę termiczną w tunelu, ponieważ tuż przy dyfrze zaczepiała o wał i przegub.
skrzynię wziąłem od AFN do 98' z przełożeniem 35/9 oznaczenie DGW, dyfer z B4 o oznaczeniu CAV.
łapa skrzyni prawa nie pasuje (przy dwóch z czterech otworów łapa odstają od skrzyni. otwory się pokrywają)
wydech od A4
trzeba przyciąć nadkola (inny kształt mocowań amortyzatorów)
ja tylne mocowania sanek przymocowałem w taki sposób, że wytoczyłem z blachy 10mm podkładkę fi 85mm i nagwintowałem otwór M12x1,5. to przyspawałem do podłóżnicy.
na tylnym niezależnym zawieszeniu jeżdżę już 1500km.
z Quattro 300km.
A TERAZ DEMENTI:
czy sprawdził ktoś, czy koniecznie trzeba przekładać układ hamulcowy? odpowiedź - chyba nie, bo każdy pisze że trzeba, a w niektórych wątkach się ze mnie śmieją, jak pytam dlaczego. śmieją się bo mam z pięć postów, więc jestem zielony. ktoś kiedyś napisał że trzeba i każdy przekłada. od początku jeżdżę na oryginalnych hamulcach, tzn. po zdemontowaniu regulatora hamowania dałem na każde koło osobny przewód hamulcowy i działa (dla dociekliwych działa hamulec i ABS). uzyskałem tylko jedną sensowną odpowiedź, czego w oryginale robili jeden przewód hamulcowy na tył: bo było taniej.
pozdrawiam wszystkich i życzę wesołych Świąt, a dla ateistów przyjemnego wypoczynku w wolnym czasie.
Z tym Abs-em i "bo taniej " to nie dokońca. Chodziło o brak regulatora sily hamowania, Który musiałbyć specjalnie robiony do Quattro. A to by podniosło już wysoką cene tej wersji.
Jeden przewód hamulcowy znacznie osłabia tylne hamulce co zapewnia w miare bezpieczne hamowanie. Od siebie mogę ci powiedzieć że na 100% tył u ciebie hamuje mocno albo słabo (nie pamiętam jak zachowuje sie układ po odpuszczeniu korektora.) Możliwie że osłabia tył maxymalnie co w zupełności wystarczy do jazdy i bezpieczeństwa. ale niestety nie hamuje poprawnie.
Pozdro
Jeden przewód hamulcowy znacznie osłabia tylne hamulce co zapewnia w miare bezpieczne hamowanie. Od siebie mogę ci powiedzieć że na 100% tył u ciebie hamuje mocno albo słabo (nie pamiętam jak zachowuje sie układ po odpuszczeniu korektora.) Możliwie że osłabia tył maxymalnie co w zupełności wystarczy do jazdy i bezpieczeństwa. ale niestety nie hamuje poprawnie.
Pozdro