Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Swap napędu Quattro

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
matti19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 11 gru 2010, 20:50

Post autor: matti19 » 27 lis 2012, 22:02

poprawione... to jest zdjecie o czym pisalem w 4 punkcie

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 27 lis 2012, 22:06

matti19 pisze:poprawione
Git. Moj dawca tak nie mial, dziwne to foto. Najlepiej jest dac dluga srube 12.9 i z gory wzmocnic blacha i podkladka i dokrecic fest.

wg. ETKI jak powtarzam podluznice dla Q tyl sa identyko.

matti19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 11 gru 2010, 20:50

Post autor: matti19 » 27 lis 2012, 22:10

wlasnie sie zastanawialem czy nie dospawac do blachy nakretki i wsunac to przez podluznice od tylu auta nie bylo by problemu z dokrecaniem bo nakretka by sie nie obkrecala...

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 27 lis 2012, 22:13

matti19 pisze:wlasnie sie zastanawialem czy nie dospawac do blachy nakretki i wsunac to przez podluznice od tylu auta nie bylo by problemu z dokrecaniem bo nakretka by sie nie obkrecala...
Też jakis pomsyl, albo skrecic przed dwie czesci podluznicy, czyli dolna i gorna i pod to dac blache 2 czy 3mm i dobic az sie bedzie gięło.

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 16 gru 2012, 13:39

Teoretycznie napędy z TDI są dostępne tylko skrzynia troszkę kosztuje , czy może wystarczyło by zmiana skrzyni z AFN a np. dyfer z 2.6?? A może skrzynia z 2,5TDI by się nadała albo most?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 16 gru 2012, 13:42

Boski;), dyfer z 2.5 TDI na pewno nie podejdzie, widziałeś jak on wygląda?
A czemu chcesz skrzynie z AFN ?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 16 gru 2012, 15:41

Boski;) pisze:Teoretycznie napędy z TDI są dostępne tylko skrzynia troszkę kosztuje , czy może wystarczyło by zmiana skrzyni z AFN a np. dyfer z 2.6?? A może skrzynia z 2,5TDI by się nadała albo most?
A skrzynia z AFN Q ma takie samo przełożenie główne co dyfer z 2.6? Raczej nie wydaje mi się. Kiedyś jak szukałem informacji o Q to wyszło mi, że skrzynie 6g z 2.5 TDI V6 z b5 mają takie samo przełożenie główne co dyfer z 2.8 z b4.
Nie chce też wprowadzać w błąd ale w b4 dyfry z tyłu miały 3 główne przełożenia - dyfer z ABK, dyfer z 2.3/2.6 i dyfer z 2.8.

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 16 gru 2012, 22:00

Czyli musiałbym szukać dyfra od AFN tylko że ze skrzynią jest problem bo jest trudno dostepna i droga, szybciej znalazł bym od 2.5 tdi

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 16 gru 2012, 23:06

Ale wy niesamowicie pieprzycie, skrzynia z AFN Q ma przełożenie 35/9 .
więc wasze teorie padły co do 6g wiekszosc ma 37/9 ja nie ktore mosty od B4.

Boski mam skrzynie z mostem od AFN Q z B5 .

Nadal wasze wypowiedzi są niezrozumiałe.

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 17 gru 2012, 01:11

Chmiel 25 jeśli mogę zapytać ile chciałbyś za most i skrzynię AFN Q. Przymierzam robić to w lecie bo samochód i tak w zimie nie jezdzi... <ok>

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 17 gru 2012, 09:10

Most 150. a skrzynia okolice 1 tys. Niedużo . Niebawem wszystko idzie na aledrogo.

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 17 gru 2012, 16:53

Wiesz no na razie to rozjaśniłem sobie temat i wiem na czym stoję. :mrgreen: graty do swapu będe zbierał w lecie..

wg79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 26 lip 2012, 18:48

Post autor: wg79 » 23 gru 2012, 22:01

witam
mało udzielam się na forum, ale dorzucę coś od siebie. właśnie przerobiłem B4 TDI na Quattro. to co kolega sagem napisał się zgadza.
do mocowania baku "dorobiłem" tylko dwa otwory.
zmodyfikowałem osłonę termiczną w tunelu, ponieważ tuż przy dyfrze zaczepiała o wał i przegub.
skrzynię wziąłem od AFN do 98' z przełożeniem 35/9 oznaczenie DGW, dyfer z B4 o oznaczeniu CAV.
łapa skrzyni prawa nie pasuje (przy dwóch z czterech otworów łapa odstają od skrzyni. otwory się pokrywają)
wydech od A4
trzeba przyciąć nadkola (inny kształt mocowań amortyzatorów)
ja tylne mocowania sanek przymocowałem w taki sposób, że wytoczyłem z blachy 10mm podkładkę fi 85mm i nagwintowałem otwór M12x1,5. to przyspawałem do podłóżnicy.
na tylnym niezależnym zawieszeniu jeżdżę już 1500km.
z Quattro 300km.
A TERAZ DEMENTI:
czy sprawdził ktoś, czy koniecznie trzeba przekładać układ hamulcowy? odpowiedź - chyba nie, bo każdy pisze że trzeba, a w niektórych wątkach się ze mnie śmieją, jak pytam dlaczego. śmieją się bo mam z pięć postów, więc jestem zielony. ktoś kiedyś napisał że trzeba i każdy przekłada. od początku jeżdżę na oryginalnych hamulcach, tzn. po zdemontowaniu regulatora hamowania dałem na każde koło osobny przewód hamulcowy i działa (dla dociekliwych działa hamulec i ABS). uzyskałem tylko jedną sensowną odpowiedź, czego w oryginale robili jeden przewód hamulcowy na tył: bo było taniej.
pozdrawiam wszystkich i życzę wesołych Świąt, a dla ateistów przyjemnego wypoczynku w wolnym czasie.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 23 gru 2012, 23:04

Z tym Abs-em i "bo taniej " to nie dokońca. Chodziło o brak regulatora sily hamowania, Który musiałbyć specjalnie robiony do Quattro. A to by podniosło już wysoką cene tej wersji.
Jeden przewód hamulcowy znacznie osłabia tylne hamulce co zapewnia w miare bezpieczne hamowanie. Od siebie mogę ci powiedzieć że na 100% tył u ciebie hamuje mocno albo słabo (nie pamiętam jak zachowuje sie układ po odpuszczeniu korektora.) Możliwie że osłabia tył maxymalnie co w zupełności wystarczy do jazdy i bezpieczeństwa. ale niestety nie hamuje poprawnie.

Pozdro

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 24 gru 2012, 04:26

wg79

A jak wrażenia z jazdy TDI Quattro??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl