Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK 94r]problem z cisnieniem oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 14 kwie 2012, 10:13

HeavenQueen pisze: Jeśli będzie mniejsze niż 2 bar to gaś natychmiast silnik i już nie uruchamiaj, w miarę nagrzewania ciśnienie będzie jeszcze spadać.
90% silników ABK w AUDI 80 posiada ciśnienie oleju na wolnych obrotach mniejsze niż 2 bar . Te auta jeżdzą i jeździć będą.
Proszę nie wprowadzać w błąd klubowiczów.

[ Dodano: 2012-04-14, 10:15 ]
HeavenQueen pisze:Ewentualnie panewki do wymiany. U mnie po wymianie panewek ciśnienie oleju wzrosło z 2 bar na 4 bar.
Takie ciśnienioe na wolnych obrotach to za dużo a na wysokich za mało. Proponuję zmierzyć ciśnienie sprawnym manometrem.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 14 kwie 2012, 14:47

jaco80 pisze:0,5-0,6 bara na jałowych
Ciśnienie oleju mierzy się w odpowiednich warunkach (80*C i 2000 obr/min), nie wiem jakie ma być ciśnienie na jałowym biegu - sprawdzę :)

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 14 kwie 2012, 18:45

Książka (niestety nie mam okładki, więc nie wiem czyjego autorstwa) podaje m.in. ciśnienie 1 bar jako normę, domyślam się że chodzi o jałowe. Maksymalne 7 bar. Ja się zacznę martwić jak coś zacznie stukać albo jak się kontrolka zapali.

Awatar użytkownika
Medmaxx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 30 wrz 2009, 16:56
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Medmaxx » 03 gru 2012, 17:06

witam, odgrzeję kotleta

Również mam problem z ciśnieniem oleju. Poczytałem kilka tematów z tym związanych i sam nie wiem, do czyich objawów się przyrównać.
Gdy odpalam na zimnym, ciśnienie rośnie do końca skali licznika (zestaw dodatkowych wskaźników), czyli 5 barów. Gdy się rozgrzeje, spada poniżej dwóch, a gdy się dłużej pojeździ to do około 0.5-1 bara. Czasami ta wskazówka lata, od 0,5 wskakuje prawie do dwóch i zaraz spada do 0,5. Oczywiście, tak jak w innych przypadkach, dzieje się to na jałowych a temu wszystkiemu towarzyszy świecąca się kontrolka na dogrzanym silniku.
Dodam, że kontrolka ta zaczęła się świecić, kiedy samochód stał u mechaników. Wymieniana była tam cała pompa wody oraz pasek klinowy. Kiedy odbierałem samochód z warsztatu, mechanik mi zwrócił na to uwagę. Wcześniej mi się kontrolka nie zapalała, a na wskaźnik ciśnienia specjalnie nie zerkałem. Mechanik również mówił, że poziom oleju był lekko poniżej minimum i że dolał z około litr oleju. Ale dopiero przy odbiorze zapytał, jaki olej był już w samochodzie zalany.
Czy jest zatem możliwe, że zalał nie ten rodzaj oleju/nie z tym samym zakresem temperaturowym/ nie tego producenta co wcześniej, i przez to te wariacje z ciśnieniem ?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 03 gru 2012, 19:32

zmień olej, a raczej zrób najpierw płukankę specyfikiem typu engine flush zgodnie z instrukcją, a potem zmień filtr i zalej DOBREJ jakości olej 10w40. Za rzadko zmieniasz olej przyjacielu drogi.

Awatar użytkownika
Medmaxx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 30 wrz 2009, 16:56
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Medmaxx » 03 gru 2012, 20:35

Problem w tym, że olej wymieniałem w lutym tego roku i przejechałem ~9 tyś. km. od tamtej pory. Więc to chyba nie jest za późna pora na wymianę oleju ? Wcześniej wymieniałem co rok.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 03 gru 2012, 21:11

po ciśnieniu oleju widać, że już dawno czas.

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 03 gru 2012, 23:02

a czy bierze ktoś pod uwagę panewkę wałka pośredniego? pamiętam moje przejścia z tym elementem w 6A - ciśnienie raz było raz znikało, zwłaszcza przy obrotach pow. 2tys/min.
dopiero kiedy wywaliło uszczelniacz i olej zalał cały rozrząd wszystko wyszło na jaw

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 03 gru 2012, 23:24

Leo pisze: a potem zmień filtr i zalej DOBREJ jakości olej 10w40.

a czemu ten olej ma być półsyntetykiem ?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 04 gru 2012, 07:36

a czemu nie? Są jakieś przeciwwskazania w tym konkretnym przypadku?

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 05 gru 2012, 11:35

dzis rano znowu problem z cisnieniem :cry:
ale co zauwarzyłem otóż zawsze gdy odpalałem zimny silnik bardzo zimny (okres zimowy)
do momentu zagrzania silnika cos wyło jakby łozysko, wszystkie zmieniłem i nic :-/
dzis odpalam rano i brak cisnienia ale nic nie wyje cisza :shock: po podniesieniu obr. do 2tys cisnienie wróciło i zaczeło wyc ,czy moze tak hałasować pompa oleju???
po nagrzaniu na wolnych mam 2bary

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl