Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK 94r]problem z cisnieniem oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 14 kwie 2012, 10:13

HeavenQueen pisze: Jeśli będzie mniejsze niż 2 bar to gaś natychmiast silnik i już nie uruchamiaj, w miarę nagrzewania ciśnienie będzie jeszcze spadać.
90% silników ABK w AUDI 80 posiada ciśnienie oleju na wolnych obrotach mniejsze niż 2 bar . Te auta jeżdzą i jeździć będą.
Proszę nie wprowadzać w błąd klubowiczów.

[ Dodano: 2012-04-14, 10:15 ]
HeavenQueen pisze:Ewentualnie panewki do wymiany. U mnie po wymianie panewek ciśnienie oleju wzrosło z 2 bar na 4 bar.
Takie ciśnienioe na wolnych obrotach to za dużo a na wysokich za mało. Proponuję zmierzyć ciśnienie sprawnym manometrem.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 14 kwie 2012, 14:47

jaco80 pisze:0,5-0,6 bara na jałowych
Ciśnienie oleju mierzy się w odpowiednich warunkach (80*C i 2000 obr/min), nie wiem jakie ma być ciśnienie na jałowym biegu - sprawdzę :)

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 14 kwie 2012, 18:45

Książka (niestety nie mam okładki, więc nie wiem czyjego autorstwa) podaje m.in. ciśnienie 1 bar jako normę, domyślam się że chodzi o jałowe. Maksymalne 7 bar. Ja się zacznę martwić jak coś zacznie stukać albo jak się kontrolka zapali.

Awatar użytkownika
Medmaxx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 30 wrz 2009, 16:56
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Medmaxx » 03 gru 2012, 17:06

witam, odgrzeję kotleta

Również mam problem z ciśnieniem oleju. Poczytałem kilka tematów z tym związanych i sam nie wiem, do czyich objawów się przyrównać.
Gdy odpalam na zimnym, ciśnienie rośnie do końca skali licznika (zestaw dodatkowych wskaźników), czyli 5 barów. Gdy się rozgrzeje, spada poniżej dwóch, a gdy się dłużej pojeździ to do około 0.5-1 bara. Czasami ta wskazówka lata, od 0,5 wskakuje prawie do dwóch i zaraz spada do 0,5. Oczywiście, tak jak w innych przypadkach, dzieje się to na jałowych a temu wszystkiemu towarzyszy świecąca się kontrolka na dogrzanym silniku.
Dodam, że kontrolka ta zaczęła się świecić, kiedy samochód stał u mechaników. Wymieniana była tam cała pompa wody oraz pasek klinowy. Kiedy odbierałem samochód z warsztatu, mechanik mi zwrócił na to uwagę. Wcześniej mi się kontrolka nie zapalała, a na wskaźnik ciśnienia specjalnie nie zerkałem. Mechanik również mówił, że poziom oleju był lekko poniżej minimum i że dolał z około litr oleju. Ale dopiero przy odbiorze zapytał, jaki olej był już w samochodzie zalany.
Czy jest zatem możliwe, że zalał nie ten rodzaj oleju/nie z tym samym zakresem temperaturowym/ nie tego producenta co wcześniej, i przez to te wariacje z ciśnieniem ?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3861
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 03 gru 2012, 19:32

zmień olej, a raczej zrób najpierw płukankę specyfikiem typu engine flush zgodnie z instrukcją, a potem zmień filtr i zalej DOBREJ jakości olej 10w40. Za rzadko zmieniasz olej przyjacielu drogi.

Awatar użytkownika
Medmaxx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 30 wrz 2009, 16:56
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Medmaxx » 03 gru 2012, 20:35

Problem w tym, że olej wymieniałem w lutym tego roku i przejechałem ~9 tyś. km. od tamtej pory. Więc to chyba nie jest za późna pora na wymianę oleju ? Wcześniej wymieniałem co rok.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3861
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 03 gru 2012, 21:11

po ciśnieniu oleju widać, że już dawno czas.

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 03 gru 2012, 23:02

a czy bierze ktoś pod uwagę panewkę wałka pośredniego? pamiętam moje przejścia z tym elementem w 6A - ciśnienie raz było raz znikało, zwłaszcza przy obrotach pow. 2tys/min.
dopiero kiedy wywaliło uszczelniacz i olej zalał cały rozrząd wszystko wyszło na jaw

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 03 gru 2012, 23:24

Leo pisze: a potem zmień filtr i zalej DOBREJ jakości olej 10w40.

a czemu ten olej ma być półsyntetykiem ?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3861
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 04 gru 2012, 07:36

a czemu nie? Są jakieś przeciwwskazania w tym konkretnym przypadku?

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 05 gru 2012, 11:35

dzis rano znowu problem z cisnieniem :cry:
ale co zauwarzyłem otóż zawsze gdy odpalałem zimny silnik bardzo zimny (okres zimowy)
do momentu zagrzania silnika cos wyło jakby łozysko, wszystkie zmieniłem i nic :-/
dzis odpalam rano i brak cisnienia ale nic nie wyje cisza :shock: po podniesieniu obr. do 2tys cisnienie wróciło i zaczeło wyc ,czy moze tak hałasować pompa oleju???
po nagrzaniu na wolnych mam 2bary

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl