I tu z pomocą przychodzi wolna odma. W wielu silnikach da się ją zrobić i po kłopocie.
[ABT/ABK] Spalanie stukowe podczas rozruchu i jazdy po nagrz
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Mam takie może głupie pytanie. Ile wsadziłeś kasy w usuwanie spalania stukowego?
Pytam odnośnie kosztów, bo w porównaniu z włożonymi środkami jednak być może taniej wyjdzie zrobić go na digifanta. Kolektor (kompletny z listwą), nerka, przepływomierz z obudową, do przeróbki odpowietrzanie skrzyni korbowej (odma). W dodatku wtedy można LPG przerobić na sekwencję. Plus pewnie do niewielkiej przeróbki układ paliwowy oraz zapłon. (sterowanie cewką i hallem). I zapewne ingerencja w tabliczkę z przekaźnikami.
Poza tym silnik 1.8 T może nie jest drogi ale graty na swapa chyba nie dają gratis i też trzeba się narzeźbić.
No i 1.8 T to inny moment. Można zrobić chipsa ale nie wiadomo czy sprzęgło wytrzyma tyle Nm. W dodatku inna skrzynia, po przy CCF chyba byś nie zarobił na oponki :mrgreen: , znaczy musiała by być dłuższa (na szczęście przeguby wewnętrzne pasują do skrzyni z B5).
Tak mnie naszło bo jak mechanika już niemal ABK to co z osprzętem ABK? No i bez przepływki, listwy elektronicznej i stukowca ciężko będzie mieć bezpieczne 115 KM i 165 Nm.
Pytam odnośnie kosztów, bo w porównaniu z włożonymi środkami jednak być może taniej wyjdzie zrobić go na digifanta. Kolektor (kompletny z listwą), nerka, przepływomierz z obudową, do przeróbki odpowietrzanie skrzyni korbowej (odma). W dodatku wtedy można LPG przerobić na sekwencję. Plus pewnie do niewielkiej przeróbki układ paliwowy oraz zapłon. (sterowanie cewką i hallem). I zapewne ingerencja w tabliczkę z przekaźnikami.
Poza tym silnik 1.8 T może nie jest drogi ale graty na swapa chyba nie dają gratis i też trzeba się narzeźbić.
No i 1.8 T to inny moment. Można zrobić chipsa ale nie wiadomo czy sprzęgło wytrzyma tyle Nm. W dodatku inna skrzynia, po przy CCF chyba byś nie zarobił na oponki :mrgreen: , znaczy musiała by być dłuższa (na szczęście przeguby wewnętrzne pasują do skrzyni z B5).
Tak mnie naszło bo jak mechanika już niemal ABK to co z osprzętem ABK? No i bez przepływki, listwy elektronicznej i stukowca ciężko będzie mieć bezpieczne 115 KM i 165 Nm.
Zajrzyj do cylindra przez swiece, jak jest nagar to nie wiele nawojujesz. Ja tez sie z tym męczyłem tylko w innej jednostce gdzie był wiekszy stopień spręzania i 16 zaworów, walczyłem ale ciagle było stukowe, pomógł nowy soft który ma mniej agresywny zapłon i troche wiecej paliwa, nagaru nie chciało mi sie usuwać bo nie chciałem rozbierać silnika
A co do stukowców, czujniki te sa tylko zapobiegawczo, one jak wyłapią stuk to dopiero cofają zapon ale w normalnym stanie pracy i przy sprawnym silniku czujniki stukowe nie powinny mieć nic do roboty, nawet jakbyś miał czujnik spalania stukowego w ECU to w Twoim silniku cofaby on tak zapon że i tak silnik nie miał by tyle mocy co powinien
A co do stukowców, czujniki te sa tylko zapobiegawczo, one jak wyłapią stuk to dopiero cofają zapon ale w normalnym stanie pracy i przy sprawnym silniku czujniki stukowe nie powinny mieć nic do roboty, nawet jakbyś miał czujnik spalania stukowego w ECU to w Twoim silniku cofaby on tak zapon że i tak silnik nie miał by tyle mocy co powinien
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Fakt faktem, jest bardziej skomplikowany od ABT, ale nie popadajmy w skrajności. Co mają powiedzieć właściciele ACE czy NG? Mam mojego ABK od 1,5 roku i znam go już na wylot. Przede wszytskim kupić VAGa i na bieżąco kontrolować silnik Jakby tak patrzeć na prostotę, to lepiej założyć NE z B3 na gaźniku
ano ja jestem włascicielem takiego ACE tylko z passata czyli 9A i uprosciłem sobie zycie zakładając osprzęt z silnika PG, wyprowadzeń w sterowniku ma chyba mniej niż ABT ale mniej niż ABK napewno bo nawet przepływki nie ma. I dopiero fajnie sie jeździKamuś pisze:Co mają powiedzieć właściciele ACE czy NG?
ABK też by sie dało zrobić na osprzecie z ABT, trzeba by dopasowac krokowy i TPS a wtryskiwacz zamiast jednego 4 ale i tak strzelałby tak samo
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Każdy silnik wymaga zrozumienia, chęci do jego zadbania, zainteresowania. Dodatkowe 25 KM i ileśtam niutonów z powietrza się nie wzięło.karolas123 pisze:Francis1982, Tylko ze sam w sobie ABK to duzo bardziej problematyczny silnik niz ABT
Poza tym ABK ma już fajną diagnostykę co bardzo dużo pomaga (mam na myśli logi a nie tylko błędy).
Drugie poza tym to dużo problemów związanych z LPG starszych niż III generacja (sekwencja), oszczędzanie na wtryskiwaczach LPG.
Co do benzyny - brak czyszczenia krokowca, zalewanie tanimi olejami (panewki) lub ignorowanie problemu oleju, kopanie w zapłonie, niefachowa wymiana lub ingerencja w TPS. Można by mnożyć i mnożyć błędy jakie popełniają użytkownicy i pseudomechanicy. A problemy wynikają bardziej z niezrozumienia silnika niż z faktycznych usterek. Na forum było mnóstwo zakładanych tematów z niewiadomo jakimi problemami a okazywało się, że to totalna drobnostka.
Ktoś kto zna moją historię pamięta jak przeklinałem ten silnik na czym świat stoi. Ale kupiłem pewny, z osprzętem powoli dochodziłem do ładu, listwę LPG wymieniłem na przyzwoitą i aż szkoda mi było ją sprzedawać.
Teraz w moim TDi na Pierburgu niutonki mi to fajnie wynagradzają. A i też zdrowo paluchy powkładałem co jest w moim opisie na dole.
Przygody może i miałem z ABK ale jak jechałem 120-140 km/h i wdepnąłem do oporu autko odżywało i do 5000 rpm na V biegu pięknie szło nawet na LPG.
Mimo wszystko będę bronił tego silniczka.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Co do ABK...
Zauważyłem że silnik już jest nowej generacji. Nie da się go opanować metodami, jakimi kierowali się fachowcy od gaźników i wtrysków mechanicznych.
Prędzej pomogę jak mogę w ABK niż gaźniku w Golfie MKII chociażby 1.3 na gaźniku Pierburg 2E (były samochód taty). To dla mnie jest kosmos dopiero. Gdybym miał ze 20 lat więcej i siwe włosy może bym to ogarnął. Ta szkoła niestety już wymiera i ludzi znających ABK można by porównywać ze specjalistami od gaźników Pierburga itp.
Co do lekkiego postukiwania również miałem sytuacje (na rozgrzanym), że podczas odpalania pierwszym może 2-um obrotom wału towarzyszyło zaklekotanie jak w TDi. Pamiętam, że wówczas miałem minimalnie za wczesny zapłon (w przypadku instalacji LPG łatwiej zdiagnozować ponieważ silnik fajnie się zbiera lecz czasami zachowuje się nerwowo).
Zbyt wczesny zapłon bardzo łatwo w ABK można pomylić z niewyczyszczonym krokowcem lub źle zamontowanym (lub jakimkolwiek innym problemem) TPS-a.
Zauważyłem że silnik już jest nowej generacji. Nie da się go opanować metodami, jakimi kierowali się fachowcy od gaźników i wtrysków mechanicznych.
Prędzej pomogę jak mogę w ABK niż gaźniku w Golfie MKII chociażby 1.3 na gaźniku Pierburg 2E (były samochód taty). To dla mnie jest kosmos dopiero. Gdybym miał ze 20 lat więcej i siwe włosy może bym to ogarnął. Ta szkoła niestety już wymiera i ludzi znających ABK można by porównywać ze specjalistami od gaźników Pierburga itp.
Co do lekkiego postukiwania również miałem sytuacje (na rozgrzanym), że podczas odpalania pierwszym może 2-um obrotom wału towarzyszyło zaklekotanie jak w TDi. Pamiętam, że wówczas miałem minimalnie za wczesny zapłon (w przypadku instalacji LPG łatwiej zdiagnozować ponieważ silnik fajnie się zbiera lecz czasami zachowuje się nerwowo).
Zbyt wczesny zapłon bardzo łatwo w ABK można pomylić z niewyczyszczonym krokowcem lub źle zamontowanym (lub jakimkolwiek innym problemem) TPS-a.
I jak tam temat stukowego? Ja mam tak samo skonfigurowany silnik jak autor i mialem spokoj. Dopiero teraz zima pojawilo mi sie stukowe i to tylko na PB. Na gazie hula jak trzeba. Co ciekawe w golfie tez mialem glownie problem ze stukowym zima. Powietrze i tak bierze spod maski, blisko lampy ale jednak spod maski Latem w upal nie mialem problemow na tlokach z ABK a teraz jest. Mi stukowe objawia sie dzwonieniem/trzaskami w wydechu ale bardzo delikatnymi.