Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT/ABK] Spalanie stukowe podczas rozruchu i jazdy po nagrz

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 13 lis 2012, 19:55

PI7er pisze: Znalazłem ciekawy artykuł:
http://pobocze.net/mechanika/vag-fsi-cz ... -wspaniale
I tu z pomocą przychodzi wolna odma. W wielu silnikach da się ją zrobić i po kłopocie.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 13 lis 2012, 21:38

W silnikach typy ABT nie wystepuje ten problem co w FSI tamten silnik to całkowicie inna bajka i nie mozna łączyć tych problemów.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 04 gru 2012, 18:44

Ale jakby nie patrzeć jeżeli osadziło sie na zaworach to mogło sie osadzić na tłokach. Duży nagar moze mocno powodować spalanie stukowe i tego nie ominiesz
Jedynie korekta zapłonu albo podlanie paliwa

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 04 gru 2012, 19:41

Mam takie może głupie pytanie. Ile wsadziłeś kasy w usuwanie spalania stukowego?

Pytam odnośnie kosztów, bo w porównaniu z włożonymi środkami jednak być może taniej wyjdzie zrobić go na digifanta. Kolektor (kompletny z listwą), nerka, przepływomierz z obudową, do przeróbki odpowietrzanie skrzyni korbowej (odma). W dodatku wtedy można LPG przerobić na sekwencję. Plus pewnie do niewielkiej przeróbki układ paliwowy oraz zapłon. (sterowanie cewką i hallem). I zapewne ingerencja w tabliczkę z przekaźnikami.

Poza tym silnik 1.8 T może nie jest drogi ale graty na swapa chyba nie dają gratis i też trzeba się narzeźbić.

No i 1.8 T to inny moment. Można zrobić chipsa ale nie wiadomo czy sprzęgło wytrzyma tyle Nm. W dodatku inna skrzynia, po przy CCF chyba byś nie zarobił na oponki :mrgreen: , znaczy musiała by być dłuższa (na szczęście przeguby wewnętrzne pasują do skrzyni z B5).

Tak mnie naszło bo jak mechanika już niemal ABK to co z osprzętem ABK? No i bez przepływki, listwy elektronicznej i stukowca ciężko będzie mieć bezpieczne 115 KM i 165 Nm.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 04 gru 2012, 20:05

Zajrzyj do cylindra przez swiece, jak jest nagar to nie wiele nawojujesz. Ja tez sie z tym męczyłem tylko w innej jednostce gdzie był wiekszy stopień spręzania i 16 zaworów, walczyłem ale ciagle było stukowe, pomógł nowy soft który ma mniej agresywny zapłon i troche wiecej paliwa, nagaru nie chciało mi sie usuwać bo nie chciałem rozbierać silnika
A co do stukowców, czujniki te sa tylko zapobiegawczo, one jak wyłapią stuk to dopiero cofają zapon ale w normalnym stanie pracy i przy sprawnym silniku czujniki stukowe nie powinny mieć nic do roboty, nawet jakbyś miał czujnik spalania stukowego w ECU to w Twoim silniku cofaby on tak zapon że i tak silnik nie miał by tyle mocy co powinien

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 04 gru 2012, 21:17

Francis1982, Tylko ze sam w sobie ABK to duzo bardziej problematyczny silnik niz ABT :-/

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 04 gru 2012, 21:19

dokładnie ABT ma w sobie ta fajną prostotę

Najciekawej było by postawić ABK na osprzecie z ABT

Awatar użytkownika
Kamuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 19 maja 2011, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Kamuś » 05 gru 2012, 17:17

Fakt faktem, jest bardziej skomplikowany od ABT, ale nie popadajmy w skrajności. Co mają powiedzieć właściciele ACE czy NG? Mam mojego ABK od 1,5 roku i znam go już na wylot. Przede wszytskim kupić VAGa i na bieżąco kontrolować silnik ;-) Jakby tak patrzeć na prostotę, to lepiej założyć NE z B3 na gaźniku :-D

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 05 gru 2012, 17:27

Kamuś pisze:Co mają powiedzieć właściciele ACE czy NG?
ano ja jestem włascicielem takiego ACE tylko z passata czyli 9A i uprosciłem sobie zycie zakładając osprzęt z silnika PG, wyprowadzeń w sterowniku ma chyba mniej niż ABT ale mniej niż ABK napewno bo nawet przepływki nie ma. I dopiero fajnie sie jeździ

ABK też by sie dało zrobić na osprzecie z ABT, trzeba by dopasowac krokowy i TPS a wtryskiwacz zamiast jednego 4 ale i tak strzelałby tak samo

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 05 gru 2012, 22:40

karolas123 pisze:Francis1982, Tylko ze sam w sobie ABK to duzo bardziej problematyczny silnik niz ABT :-/
Każdy silnik wymaga zrozumienia, chęci do jego zadbania, zainteresowania. Dodatkowe 25 KM i ileśtam niutonów z powietrza się nie wzięło.

Poza tym ABK ma już fajną diagnostykę co bardzo dużo pomaga (mam na myśli logi a nie tylko błędy).

Drugie poza tym to dużo problemów związanych z LPG starszych niż III generacja (sekwencja), oszczędzanie na wtryskiwaczach LPG.

Co do benzyny - brak czyszczenia krokowca, zalewanie tanimi olejami (panewki) lub ignorowanie problemu oleju, kopanie w zapłonie, niefachowa wymiana lub ingerencja w TPS. Można by mnożyć i mnożyć błędy jakie popełniają użytkownicy i pseudomechanicy. A problemy wynikają bardziej z niezrozumienia silnika niż z faktycznych usterek. Na forum było mnóstwo zakładanych tematów z niewiadomo jakimi problemami a okazywało się, że to totalna drobnostka.

Ktoś kto zna moją historię pamięta jak przeklinałem ten silnik na czym świat stoi. Ale kupiłem pewny, z osprzętem powoli dochodziłem do ładu, listwę LPG wymieniłem na przyzwoitą i aż szkoda mi było ją sprzedawać.

Teraz w moim TDi na Pierburgu niutonki mi to fajnie wynagradzają. A i też zdrowo paluchy powkładałem co jest w moim opisie na dole.

Przygody może i miałem z ABK ale jak jechałem 120-140 km/h i wdepnąłem do oporu autko odżywało i do 5000 rpm na V biegu pięknie szło nawet na LPG.

Mimo wszystko będę bronił tego silniczka.

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 05 gru 2012, 23:26

ja też będę bronił ABK niema wcale skomplikowany na jakiego wygląda ACE też mam już prawie rozpracowany wbrew pozorom prostszy od ABK

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 06 gru 2012, 00:16

Francis1982, silnik o którym mowa w temacie tez posiada juz lepszy sterownik i diagnostykę w postaci logów. A 25 km wzieło sie głównie z 4x wtrysku czyli dokładniejszego dawkowania, innego wałka oraz tłoków przede wszystkim.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 06 gru 2012, 16:13

dokładnie jak pisze przedmówca

BTW. w abt tez da sie założyć sekwencje

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 07 gru 2012, 00:09

Co do ABK...

Zauważyłem że silnik już jest nowej generacji. Nie da się go opanować metodami, jakimi kierowali się fachowcy od gaźników i wtrysków mechanicznych.

Prędzej pomogę jak mogę w ABK niż gaźniku w Golfie MKII chociażby 1.3 na gaźniku Pierburg 2E (były samochód taty). To dla mnie jest kosmos dopiero. Gdybym miał ze 20 lat więcej i siwe włosy może bym to ogarnął. Ta szkoła niestety już wymiera i ludzi znających ABK można by porównywać ze specjalistami od gaźników Pierburga itp.

Co do lekkiego postukiwania również miałem sytuacje (na rozgrzanym), że podczas odpalania pierwszym może 2-um obrotom wału towarzyszyło zaklekotanie jak w TDi. Pamiętam, że wówczas miałem minimalnie za wczesny zapłon (w przypadku instalacji LPG łatwiej zdiagnozować ponieważ silnik fajnie się zbiera lecz czasami zachowuje się nerwowo).

Zbyt wczesny zapłon bardzo łatwo w ABK można pomylić z niewyczyszczonym krokowcem lub źle zamontowanym (lub jakimkolwiek innym problemem) TPS-a.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 17 lut 2015, 19:06

I jak tam temat stukowego? Ja mam tak samo skonfigurowany silnik jak autor i mialem spokoj. Dopiero teraz zima pojawilo mi sie stukowe i to tylko na PB. Na gazie hula jak trzeba. Co ciekawe w golfie tez mialem glownie problem ze stukowym zima. Powietrze i tak bierze spod maski, blisko lampy ale jednak spod maski Latem w upal nie mialem problemow na tlokach z ABK a teraz jest. Mi stukowe objawia sie dzwonieniem/trzaskami w wydechu ale bardzo delikatnymi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl