Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych.

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 31 sie 2012, 19:15

Pomieszałem. Myślałem, że to tarczobębny.
Na pewno mam tarczowe z tyłu. Czyli ręczny i nożny działa na jednym zacisku, czy jak?
Nie mam praktycznie ręcznego i jest różnica w sile hamowania nożnego (prawej nie ma, lewa słaba). Na przeglądzie stwierdził, że winne są zaciski. Wystarczy tylko wymiana bądź regeneracja zacisków na obu tarczach?

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 31 sie 2012, 22:39

Nie slyszalem o czymś takim jak tarczobębny. Hamulec nozny i reczny jest na zacisku, z tym ze normalnie hamując tłoczek sie przesuwa dociskając klocki hamulcowe do tarczy. Hamulec reczny natomiast jest na lince ktora jest zaczepiona przy zacisku na takiej dzwigni. Dzwignia powinna sie ruszac. Jesli sie nie rusza przy zaciaganiu recznego to jest zapieczona, ale wtedy blokowalo by Ci koło i nagrzewalo by sie. Ciezko byloby ruszyc (jak na zaciagnietym recznym). Skoro mechanik powiedzial Ci ze to wina zacisku to jest to bardzo prawdopodobne. Trzeba byloby go zregenerowac. Jest tez bardzo mozliwe ze linka recznego jest zapieczona i sie nie rusza w pancerzu, jesli jest bardzo stara. Ja tak mialem i jedno kolo mi nie trzymalo nawet po regeneracji zacisku. Poszukaj w szukajce bo bylo solidnie opisane jak regenerowac zacisk i nie tylko.

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 01 wrz 2012, 16:29

Jest takie coś jak tarczobęben, ale w Audi tego chyba nie było.
A tą dźwigienkę ręcznego na zacisku też da się zregenerować żeby się znowu ruszała? Czy trzeba wymienić zacisk?

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 02 wrz 2012, 00:00

Da sie, ale to regenerujesz juz zacisk. Ta dzwigienka jest osadzona tylko na wieloklinie ośki i przykrecona srubą. Trzeba rozebrac zeby ocenic stan ośki wewnatrz zacisku i wtedy wiadomo czy regeneracja ma sens. Poczytaj posty o regeneracji bo tak to Ci nikt nie wytlumaczy jak nie jestes zorientowany co i jak wyglada. Taz na poczatku nic nie wiedzialem ale poczytalem, przyjrzalem sie zaciskowi, rozebralem i naprawilem jakos.

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 03 wrz 2012, 10:39

Zaciski od b4 pasują do b3? Nie mogę znaleźć nigdzie odpowiedzi.

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 04 wrz 2012, 22:59

tak pasują. różnią się budową i zasadą działania dźwigni ręcznego ale bez problemu podejdą.
z ciekawych rzeczy to założysz zacisk praktycznie z każdej audi i vw. montowałem ostatnio do B4 zaciski od A6 c5 a drugi od newBeatle

Awatar użytkownika
tttlll
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 08 mar 2010, 12:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tttlll » 05 wrz 2012, 01:16

krzysiek.ruski pisze:tak pasują. różnią się budową i zasadą działania dźwigni ręcznego ale bez problemu podejdą.
z ciekawych rzeczy to założysz zacisk praktycznie z każdej audi i vw. montowałem ostatnio do B4 zaciski od A6 c5 a drugi od newBeatle
A co z linkami, pasują długościowo? no i klocki to chyba pod dany model czy pasują od 80?

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 05 wrz 2012, 10:00

linki pasują na długość, a co do klocków to ja nie miałem żadnego problemu, bo jarzma zostały od B3, wymienaiłem tylko sam zacisk

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 12 wrz 2012, 22:21

Kupiłem zacisk od B4 i niestety mechanik mówił, że za nic nie chciał pasować... Miał problem z zamocowaniem linki. Więc bez przeróbek chyba jednak nie pasują? A może było kilka rodzajów tych zacisków? :-/

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 12 wrz 2012, 22:52

W B4 z tłoczkiem 38 a w B3 tłoczek 36.

AKREN83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:44
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: AKREN83 » 26 lis 2012, 19:09

Mam pytanie. Czy po wyjęciu zegera wewnątrz zacisku, trzeba sie obawiać wystrzelenia sprężyny która jest umieszczona wewnatrz zacisku, jesli tak to jak ja sie pozniej wciska. prosze o szybka odpowiedz

rysiek500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 21 lis 2008, 09:18

wymiana tłoczka

Post autor: rysiek500 » 08 gru 2012, 19:19

Witam
Chciałem zapytać czy w zestawie naprawczym występuje tłoczek do tylnego zacisku mam zacisk girling dzis mi tak zapiekło że aż dym poszedł wyciągnąłem zacisk spryskałem tłoczek wd40 rozruszałem i teraz biega ale po odciągnięciu tej osłony gumowej zauważyłem na tłoczku korozję i pewnie trzeba go wymienić.Proszę jeszcze podpowiedzieć mi jak wcisnąć tę osłone gumową zewnętrzną bo wyskoczyła w jednym miejscu i nie mogę jej wcisnąć czy trzeba wycisnąć tłoczek czy coś innego zrobić.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 08 gru 2012, 20:15

Są kompletne zestawy naprawcze z tłoczkiem i gumkami. Tamtą zdejmij i wyczysc wszystko i złożysz na nowych cześciach.
Ja moge Ci polecic tego sprzedawce.
Sam bralem od niego zestaw do tylnich zacisków http://www.allegromat.pl/aukcja125883

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 09 gru 2012, 19:36

Krzysiek 84, fajny zestaw. A mozna gdzies dokupic oske recznego jako zamiennik?

krzysiek.ruski, mozesz podeslac linka do jakiejs aukcji z tymi zaciskami? Nowe tylne zaciski TRW do Golfa IV sa po 174PLN, znacznie taniej niz ori do B4.

... chociaz tutaj kolo twierdzi ze nie sa plug & play: https://audi80.pl/b4-all-montaz-tyln ... t35055.htm

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 09 gru 2012, 21:55

Mi koles dał ze swojego zacisku wnetrzności bo moje byly skorodowane w jednym. Koszt zaciskow tylnich jest spory i trzeba bedzie coś modzić, może spróbuje kiedy od golfa IV pobawić sie z zaciskami jak moje juz nie beda nadawały sie.
Z ośka chyba nie bedzie tez tak łatwo zeby dostac coś. Albo ori używka lub trw jako dobry zamiennik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl