[B4 1Z] Wymiana gumowej osłony przekładni kierowniczej
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
to co z etki pokazałes nie tyczy się do osłony gumowej przekładniskoti pisze:No to powiedzcie mi do czego ten smar jest?pawelrybak15 pisze:Smar w tamtym miejscu :shock: ?
Pierwsze słyszę o tym by pod tą osłonę dawać smar, tam niczego się nie smaruje <ok>
Też wymieniałem 2 albo 3 lata temu tą osłonę i nic nie smarowałem, bo fabrycznie też tam smaru nie było. <ok>
Mi też udało się wymienić tę osłonkę. Co do pierścienia mocującego, to przy ściąganiu mi się połamał... Jednak zadzwoniłem do ASO i okazało się że mogą go sprowadzić na następny dzień Koszt to 17zł.
Apropo ciężkiego odkręcania śrub od drążków. Śruby z nakrętkami są pokryte niebieskim klejem do połączeń gwintowanych, dlatego trzeba użyć większej siły przy ich odkręcaniu.
Pozdrawiam
Apropo ciężkiego odkręcania śrub od drążków. Śruby z nakrętkami są pokryte niebieskim klejem do połączeń gwintowanych, dlatego trzeba użyć większej siły przy ich odkręcaniu.
Pozdrawiam
maykel dzieki za foto story, dzisiaj wymienilem ta oslone. Kupilem Meyle za 8zł. Wymienilem zgodnie z instrukcja, bez zadnych problemow. Plastikowy pierscien mozna zbic jakas deseczka, wystarczy skrecic kierownice na maksa w prawo, tak zeby pierscien podjechal pod okienko rewizyjne pod akumulatorem, mamy wtedy dobry kat do pobijania pierscienia przez ta deseczke. Ja przed zalozeniem pierscienia lekko poprawilem tolerancje fabryczne, dodalem z 0,1-0,2mm luzu, pierscien duzo lepiej wszedl. Jego ksztalt blokuje mozliwosc obrotu, a w osi preta przekladni dociska go faza na przekladni, a z drugiej strony blacha z tymi 2 srubami wiec powinno byc OK. Generalnie po zlozeniu wszystko chodzi jak malina.
Dla zainteresowanych nowa opaska zaciskowa powinna pasowac na srednice 50mm, obwod okolo 157mm.
Nakretki nie sa pokryte klejem, to nakretki samohamowne z niebieskim plastikiem w srodku.
Dla zainteresowanych nowa opaska zaciskowa powinna pasowac na srednice 50mm, obwod okolo 157mm.
Nakretki nie sa pokryte klejem, to nakretki samohamowne z niebieskim plastikiem w srodku.
- mayday2001
- Forum Audi 80
- Posty: 190
- Rejestracja: 29 sty 2011, 19:55
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Z góry dzięki za opis fotostory Wymiłem ją bez problemu. Wersja bez klimy. Najgorzej jest ssunąć, a raczej zbić ten plastikowy oring czy jak to się tam zwie z magla Wystarczy oczyścić ramie magiela psiknąć wd albo nałożyć snar i pukać raz z lewej raz z prawej delikatnie młoteczkiem i schodzi. Z założeniem to samo. Czas wymiany 40min. Polecam to prosta czynność:)
Dzisiaj ja też wymieniłem tą osłonę. Fajnie się robi, ale jakby dostęp był lepszy to byłoby super. Niestety bez wyciągania obudowy filtra paliwa się nie obyło. Osłona Lemforder, nie dawałem pod nią smaru. Przed złożeniem wytarłem listwę przekładni i miejsce pod mocowanie opaską zaciskową. Osłonę na pierścieniu zamocowałem dodatkowo opaską elektryczną, bo nie chciałem tego jeszcze raz ściągać.