Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Wymiana gumowej osłony przekładni kierowniczej

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 12 gru 2012, 09:26

bez sensu wkładanie smaru

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 12 gru 2012, 14:16

Smar w tamtym miejscu :shock: ?
Pierwsze słyszę o tym by pod tą osłonę dawać smar, tam niczego się nie smaruje <ok>
Też wymieniałem 2 albo 3 lata temu tą osłonę i nic nie smarowałem, bo fabrycznie też tam smaru nie było. <ok>

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 12 gru 2012, 14:26

pawelrybak15 pisze:Smar w tamtym miejscu :shock: ?
Pierwsze słyszę o tym by pod tą osłonę dawać smar, tam niczego się nie smaruje <ok>
Też wymieniałem 2 albo 3 lata temu tą osłonę i nic nie smarowałem, bo fabrycznie też tam smaru nie było. <ok>
No to powiedzcie mi do czego ten smar jest?

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 12 gru 2012, 14:53

skoti, tej części już nie produkują <:P>

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 12 gru 2012, 14:57

MIODEK pisze:skoti, tej części już nie produkują <:P>
A czemu kłamiesz? :mrgreen:

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 12 gru 2012, 15:05

skoti, w moim zestawie naprawczym nie było tego smaru <ok>

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 12 gru 2012, 18:14

skoti pisze:
pawelrybak15 pisze:Smar w tamtym miejscu :shock: ?
Pierwsze słyszę o tym by pod tą osłonę dawać smar, tam niczego się nie smaruje <ok>
Też wymieniałem 2 albo 3 lata temu tą osłonę i nic nie smarowałem, bo fabrycznie też tam smaru nie było. <ok>
No to powiedzcie mi do czego ten smar jest?
to co z etki pokazałes nie tyczy się do osłony gumowej przekładni

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 12 gru 2012, 20:56

pawelrybak15 pisze:Pierwsze słyszę o tym by pod tą osłonę dawać smar, tam niczego się nie smaruje <ok>
będzie puszczało uszczelnienie to samo się nasmaruje <ok>

Kaczorblb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 14 lip 2010, 22:36

Post autor: Kaczorblb » 08 sty 2013, 14:41

Również zabieram się za samotną wymianę. Jak skończę - dołączę zdjęcia.
Dodam, że jestem totalnie zielony w naprawach więc jeśli mi się powiedzie, będzie to dowód dla laików, że można ;)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 sty 2013, 15:44

Kaczorblb pisze:Dodam, że jestem totalnie zielony w naprawach więc jeśli mi się powiedzie, będzie to dowód dla laików, że można ;)
nie ma tam nic skomplikowanego <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 08 sty 2013, 15:48

To była chyba najbardziej banalna naprawa jaką robiłem także na pewno dasz sobie rade...

Awatar użytkownika
gringo_xp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 30 gru 2010, 21:20
Lokalizacja: Bytom

Post autor: gringo_xp » 13 lip 2013, 13:15

Mi też udało się wymienić tę osłonkę. Co do pierścienia mocującego, to przy ściąganiu mi się połamał... Jednak zadzwoniłem do ASO i okazało się że mogą go sprowadzić na następny dzień :-) Koszt to 17zł.

Apropo ciężkiego odkręcania śrub od drążków. Śruby z nakrętkami są pokryte niebieskim klejem do połączeń gwintowanych, dlatego trzeba użyć większej siły przy ich odkręcaniu.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 16 sie 2013, 20:10

maykel dzieki za foto story, dzisiaj wymienilem ta oslone. Kupilem Meyle za 8zł. Wymienilem zgodnie z instrukcja, bez zadnych problemow. Plastikowy pierscien mozna zbic jakas deseczka, wystarczy skrecic kierownice na maksa w prawo, tak zeby pierscien podjechal pod okienko rewizyjne pod akumulatorem, mamy wtedy dobry kat do pobijania pierscienia przez ta deseczke. Ja przed zalozeniem pierscienia lekko poprawilem tolerancje fabryczne, dodalem z 0,1-0,2mm luzu, pierscien duzo lepiej wszedl. Jego ksztalt blokuje mozliwosc obrotu, a w osi preta przekladni dociska go faza na przekladni, a z drugiej strony blacha z tymi 2 srubami wiec powinno byc OK. Generalnie po zlozeniu wszystko chodzi jak malina.

Dla zainteresowanych nowa opaska zaciskowa powinna pasowac na srednice 50mm, obwod okolo 157mm.

Nakretki nie sa pokryte klejem, to nakretki samohamowne z niebieskim plastikiem w srodku.

Awatar użytkownika
mayday2001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:55
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: mayday2001 » 26 sty 2014, 16:59

Z góry dzięki za opis fotostory :) Wymiłem ją bez problemu. Wersja bez klimy. Najgorzej jest ssunąć, a raczej zbić ten plastikowy oring czy jak to się tam zwie z magla Wystarczy oczyścić ramie magiela psiknąć wd albo nałożyć snar i pukać raz z lewej raz z prawej delikatnie młoteczkiem i schodzi. Z założeniem to samo. Czas wymiany 40min. Polecam to prosta czynność:)

MichalSWD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 13 lut 2014, 20:05

Post autor: MichalSWD » 14 mar 2014, 13:04

Dzisiaj ja też wymieniłem tą osłonę. Fajnie się robi, ale jakby dostęp był lepszy to byłoby super. Niestety bez wyciągania obudowy filtra paliwa się nie obyło. Osłona Lemforder, nie dawałem pod nią smaru. Przed złożeniem wytarłem listwę przekładni i miejsce pod mocowanie opaską zaciskową. Osłonę na pierścieniu zamocowałem dodatkowo opaską elektryczną, bo nie chciałem tego jeszcze raz ściągać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl