Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] problem z mocą

Wszystko co tyczy się silników V6
tomeksopot
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 08 gru 2012, 16:01

[ABC] problem z mocą

Post autor: tomeksopot » 08 gru 2012, 18:07

Od wczoraj jestem posiadaczem Coupe Quattro i mam taki problem:

Motor odpala można powiedzieć od strzała obroty wchodzą na 1200-1400,ale po kilku dosłownie sekundach spadają i normują się poniżej 1000(wskazania obrotomierza) temperaturę łapie po kilku minutach na postoju. Silnik naprawdę brzmi ładnie:)...,ale podczas jazdy zauważyłem,że motor nie ma siły, ładnie się wkręca na obroty,ale nic z tego nie wynika. Co to może być?? Gość pokazał mi jakąś część do wymiany (ma nową z ASO) taka plastikowa wężownica z uszczelką od spodu,kolektor??? nie wiem w każdym razie to podobno wina tego.
Poza tym motor po wymianie rozrządu kompletnego,pompa wody,termostat,alternator etc...
tylko co z tą mocą???

dodam jeszcze,że ta część została już wymieniona i motor lata lepiej,ale tylko czasami raz dobrze raz zamula


aha auto dość długo nie używane (od kwietnia dwa może trzy razy)
Ostatnio zmieniony 08 gru 2012, 20:41 przez tomeksopot, łącznie zmieniany 1 raz.

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 08 gru 2012, 18:37

jesli miales wymieniany rozrzad i auto jest teraz slabe to masz na 100% zle ustwiony zaplon
a tak wogole to pierwszy raz slysze o silniku ABE to chyba ABK moze na nadwoziu pisac ABE ale to ABK

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 08 gru 2012, 20:18

jabko_nb pisze:a tak wogole to pierwszy raz slysze o silniku ABE to chyba ABK moze na nadwoziu pisac ABE ale to ABK
tomeksopot, masz 2.6 więc kod silnika to ABC zmień to ;-)

tomeksopot
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 08 gru 2012, 16:01

Post autor: tomeksopot » 08 gru 2012, 20:29

chyba racja Panowie chociaż na tabliczce na ścianie grodziowej jest jak wół ABE

Vehicle Identification No. WAUZZZ8BZRA000889
Model Designation audi coupe qu.
Date of production 16.09.1993
Model year 1994
Sales type 8B30G5
Engine code ABC
Transmission code
Axle drive
Interior trim code TX
Roof color C6
Exterior color / Paint Code C6 / Y7T

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 08 gru 2012, 21:04

Cos tutaj silnik nie pasuje :D A po Vin ABC, wtf ;o

Pietrek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pietrek » 10 gru 2012, 13:55

kolego jeżeli nic nie cieknie nic nie stuka i nie puka, silnik chodzi ok, a zamula to na pewno rozrząd, prawidłowe ustawienie rozrządu tylko z listwą blokującą wałki rozrządu.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 11 gru 2012, 19:15

tomeksopot pisze:Gość pokazał mi jakąś część do wymiany (ma nową z ASO) taka plastikowa wężownica z uszczelką od spodu,kolektor???
Pewnie chodzi o elementy kierujące powietrze w kolektorze tutaj masz temat o tym: https://audi80.pl/abc-problemy-z-kol ... t29419.htm

tomeksopot
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 08 gru 2012, 16:01

Post autor: tomeksopot » 11 gru 2012, 19:34

aldi pisze:
tomeksopot pisze:Gość pokazał mi jakąś część do wymiany (ma nową z ASO) taka plastikowa wężownica z uszczelką od spodu,kolektor???
Pewnie chodzi o elementy kierujące powietrze w kolektorze tutaj masz temat o tym: https://audi80.pl/abc-problemy-z-kol ... t29419.htm

wiem,wiem czytałem wczoraj dzięki...

ps. ten element mam wymieniony

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 11 gru 2012, 22:35

abc chyba skracania dolotu nie miało

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 12 gru 2012, 10:55

slawek88yo pisze:abc chyba skracania dolotu nie miało
niby mialo ale to dla mnie pseudo skracanie ruchomy plastik wewnatrz kolektora ktory lubi sie polamac :-/

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 12 gru 2012, 15:18

ABC nie miało skracanego dolotu na podciśnienie ;-) raczej wogóle nie miało bo niby jak miałoby to działać :?: :roll:

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 12 gru 2012, 16:21

http://art.rexbo.net/pierburg/pdf/pg-si ... en-web.pdf czesc nr 6 w srodku kolektora jest ruchoma i pod wiekszym cisnieniem zasysanego powietrza skraca dolot . pracuje na tych wigietych plasticzkach ktore pelnia role sprezynek

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 12 gru 2012, 16:33

Ja u siebie ten element nr. 6 przykręciłem na sztywno bo jego nóżki były tak wytłuczone i ten element siedział strasznie nisko aż powietrze z przepustnicy wlatywało nad niego.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 12 gru 2012, 16:39

aldi, ja swoj wogole wywalilem srodek a tak wygladal http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f67 ... 5a11d.html

tomeksopot
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 08 gru 2012, 16:01

Post autor: tomeksopot » 13 gru 2012, 19:21

auto ma wymienione węże podciśnienia...i w sumie bez zmian:(
jak zamula to do 3000rpm potem dostaje strzała jakby turbo sie załączyło;) aha i na zimno pali na dotyk ciepłe już gorzej...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl