Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Temperatura silnika w okresie zimowym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

[B4 2.3 NG] Temperatura silnika w okresie zimowym

Post autor: zborek_k-kozle » 23 gru 2012, 15:03

Witam wszystkich. Po dwóch wymianach termostatu i sprawdzeniu wszystko wygląda niby ok. Termostat całkowicie zamknięty, trzyma po bokach i dlaczego podczas jazdy temperatura lubi spaść na 70-80 stopni ?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 23 gru 2012, 15:09

zborek_k-kozle pisze:jazdy temperatura lubi spaść na 70-80 stopni
To normalne w NG, na trasie nie dogrzany, w korku ciepły.

Przysłon sobie trochę chłodnicę, przy -15 wszystko się ciężko nagrzewa, ale wtedy w korkach może być nie ciekawie, choć tam i tak pęd wiatru aż takiej roli nie gra.

Pozdrawiam

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 23 gru 2012, 15:34

No właśnie nie jest normalne, poprzednie auta, które miałem nie miały takiego problemu. Ma być sztywne 90 :D . Ogólnie to wolno się nagrzewa . Po 5km mam 50 stopni. W lato jest super nie wchodzi więcej jak 95 i szybko się grzeje . Przysłanianie chłodnicy mnie nie za bardzo interesuje i nic nie daje bo już próbowałem .

Awatar użytkownika
lobos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 27 lis 2012, 23:24
Lokalizacja: PL

Post autor: lobos » 23 gru 2012, 16:19

A czujniki temperatury sprawdzałeś?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 23 gru 2012, 16:20

zborek_k-kozle pisze:Ma być sztywne 90
To nie diesel, chłodnica z boku robi swoje.

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 23 gru 2012, 17:16

Chłodnica z boku robi swoje... Jak dołożyli jeden gar więcej to się nie mieściła, więc dali z boku . Na pewno nie jest normalnym zjawiskiem spadek temperatury z 90 na 70 w trasie .

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 23 gru 2012, 17:21

Przy -15 niestety jest to normalnym zjawiskiem. Jak przy 0 i powyzej zera nie spada w trasie mocno, +-10stopni to norma, to sie nie przejmuj.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 23 gru 2012, 17:27

zborek_k-kozle pisze:Na pewno nie jest normalnym zjawiskiem spadek temperatury z 90 na 70 w trasie .
Uwierz mi kolego, że jest. Każdy sprawny NG będzie miał podobne objawy, oczywiście nie mówię tutaj o temp. 50 stopni, ale te parę stopni spadnie na pewno, a czym zimniej tym trochę niżej. Przekłamanie na wskaźniku temperatury też tam jakieś jest, więc wszystko jest dobrze, chyba, że Ci z nawiewu leci zimne powietrze na ciepłym ustawieniu.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 23 gru 2012, 17:37

Może przysłonić atrapę z przodu - tu uwaga nie przysłaniamy samej chłodnicy w środku gdyż po włączeniu wentylatora powietrze nie jest przeciągane przez chłodnicę - jeśli przysłonimy samą atrapę to wtedy ładnie przeciąga przez całość
Ja tak robię w zimie - na światłach czasem włączy się wentylator ale tylko na krótką chwilę
Pozdry

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 23 gru 2012, 19:15

Tez sądzę że to normalne zjawisko ale do końca się nie wypowiem na własnych odczuciach bo moje NG już zapadło w sen zimowy.Pobudka marzec-kwiecień.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 23 gru 2012, 19:46

No a ja sie nie zgodzę ;-) U mnie trzyma cały czas ok 92*, może jak bym jechał w trasie przy -15* i miał mocno włączone ogrzewanie to by troszkę spadła ale na pewno nie na 80*...

Moim zdaniem może to być czujnik temperatury... Ja mam tak że mi temperatura faluje, ale to wina czujnika ewidentnie bo jak auto gdzieś podskoczy to zaraz wraca do normy czyli ok 92* :->
Ostatnio zmieniony 23 gru 2012, 19:47 przez Niki20, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
lobos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 27 lis 2012, 23:24
Lokalizacja: PL

Post autor: lobos » 23 gru 2012, 19:46

Ja mam V6 ABC i u mnie na trasie przy minusowej temperaturze spada do 70-80 stopni a w korkach skacze do 95 stopni bez jakichkolwiek zmian w pracy silnika i tak było od kiedy pamiętam a czy jak ci kolego ta temp. spada to silnika zaczyna pracować inaczej?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 23 gru 2012, 19:48

lobos, tak samo mam w 2.8.

Niki20, ewidentnie masz uwalony czujnik i jego wskazań bym nie uznawał za rzetelne.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 23 gru 2012, 19:51

Kamil, ale poza tym że ta temp. może spaść na zero i za chwilę wrócić do normy wszystko jest ok. Termostat otwiera się jak należy, temp. na blacie odpowiada mniej więcej temp silnika jak otworzę maskę ;-)

Nie wiem czy coś miało do rzeczy, że auto wcześniej miało zalaną wodę... :roll:

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 23 gru 2012, 21:57

Nie będę się spierał bo pewnie macie rację. Miałem golfa 3 kiedyś i nawet przy -20 temperatura nie spadła o jeden stopień, zawsze 90, ale może taki jest golf. Na pewno czeka mnie wymiana nagrzewnicy... Jak auto stoi na wolnych obrotach to leci letnie powietrze, jak przytrzymam na np. 3 tyś to już dużo dużo lepiej . Próbowałem wyoctować ale nie przyniosło to skutku. Pewnie jest zasyfiona

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl