Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Temperatura silnika w okresie zimowym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 23 gru 2012, 22:25

zborek_k-kozle, jak masz takie objawy to ewidentnie pompa wody.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 23 gru 2012, 22:28

Dominik, gdyby to była pompa wody, to auto by się prędzej gotowało lub wyrzucało płyn.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 23 gru 2012, 22:41

Poniekąd tak, ale jak pompa nie robi już ciśnienia w układzie to automatycznie ogrzewanie będzie gorsze ;-) To że sie bardziej auto będzie grzać nie wyklucza tego że w środku będzie zimno ;-)

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 24 gru 2012, 00:52

A zapowietrzony nie jest ?

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 24 gru 2012, 07:58

Zapowietrzony nie jest na pewno. Pompa myślę, że jest ok nigdy się nic nie działo . A wydaje mi się, że skoro nagrzewnica jest zapchana to cała woda idzie by passem dlatego jak są większe obroty leci cieplejsze . Jak dmuchałem w nagrzewnice to nie było jakiegokolwiek oporu.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 24 gru 2012, 13:02

Ja tylko powiem Wam jak miałem w chłodne dni w trasie-temperatura była na ok 80 st.Dodam tylko że:Pompa wody nowa,chlodnica ori nowa,zbiorniczek nowy,korek nowy,czujniki oba nowe,nagrzewnica nowa no generalnie ze starych rzeczy to mi przewody gumowe zostały :mrgreen: NIKI jak masz tak ze czasem Ci temperatura spada do zera a potem wzrasta to czujnik na bank-tez tak miałem.Jak bedziesz kupowac to kup bdb jakosci zamiennik markowy jakis bo inne klamia i to ostro.Mialem wloski zamiennik i klamal o...20 st :mrgreen: kupilem niemiecki i jest oki.W aso czujnik ponad 300 zl.Ewentualnie zimne luty w szafie ale o tym to wiesz.

czarny286

Post autor: czarny286 » 24 gru 2012, 14:45

ja wymieniłem termostat też na nowy i u mnie jest tak samo a silnik jest w pełni sprawny ! w trasie gdzie jest po niżej zera grubo,temperatura też się waha i potrafi spaść do 80-85 stopni.I pózniej sobie wraca do 92.ale widzę,że to normalne w NG więc nie będę kombinował.Kolego nie przejmuj się tym,widocznie tak ma być.Atrapę z przodu mam też kartonem zasłoniętą i poprzedni właściciel też tak robił.Więc szkoda nerwów i lepiej nie majstrować.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 25 gru 2012, 12:19

luk448, luty raczej nie bo jak tam cś przy nim trochę pogrzebałem to na chwilę było ok ;-) Zobaczę spróbuję może go wpierw wyciągnąć wyczyścić, styki przetrzeć papierem i może będzie ok :roll:

spnsr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 10 wrz 2009, 13:38
Lokalizacja: Tychy

Post autor: spnsr » 25 gru 2012, 13:08

u mnie w NG (tylkob3) temperatura nawet przy -15 trzyma ok 87-89 nigdy nie spadla nizej. po ok 5km auta ma 50stopni, natomiast w lato przy temp 25-30 na trasie jadac 120-140 trzyma dosc duzo bo ok 98stopni.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 26 gru 2012, 09:39

Niki20, zimne luty przelutuj bo czyszczenie papierkiem moze byc za delikatne.U siebie miałem takie same objawy i poszedł czujnik.Układ chłodzenia takze jest dość czuły na wszelkie niedociągnięcia w NG jak i mechaniczny wtrysk.

hopek03
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 01 lut 2009, 12:35

Post autor: hopek03 » 01 sty 2013, 09:31

Ja też miałem NG jeździłem nim 7 lat i mi nigdy temperatura w czasie jazdy nie spadała poniżej 85 stopni oczywiście po wymianie termostatu a w zasadzie dwóch bo na pierwszym było gorzej jak na starym czyli długo się grzał i temperaturę trzymał w okolicy 70 , 80 stopni mimo tego ogrzewanie grzało dobrze , jeśli ogrzewanie słabo grzeje to morze klapy w nagrzewnicy się nie domykają

itor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 14 maja 2012, 16:41

Post autor: itor » 01 sty 2013, 18:49

hopek03 pisze:Ja też miałem NG jeździłem nim 7 lat i mi nigdy temperatura w czasie jazdy nie spadała poniżej 85 stopni oczywiście po wymianie termostatu a w zasadzie dwóch bo na pierwszym było gorzej jak na starym czyli długo się grzał i temperaturę trzymał w okolicy 70 , 80 stopni mimo tego ogrzewanie grzało dobrze , jeśli ogrzewanie słabo grzeje to morze klapy w nagrzewnicy się nie domykają
dla mnie pisanie ze mi podczas jazdy temperatura nie schodzi ponizej jakiejs tam wartosci to przy silniku na mechanicznym wtrysku nieporozumienie, do dyspozycji masz tylko dwie metody sprawdzenia temperatury: odczyt na zegarze i odczyt na czujniku dwupinowym poprzez pomierzenie rezystencji, oba pomiary moga byc obarczone duzyn bledem, podam na swoim przykladzie, mam C4 100 z klimatyzacja, jest mozliwosc podpiecia sie vagiem pod klimatronik i sprawdzenie temperatury plynu bo na wezu nagrzewnicy jest trzeci czujnik mierzacy temperature cieczy, u mnie podczas jazdy zegra pokazywa caly czas 90 st, a silnik palil jak smok, podlaczylem sie pod vaga i okazalo sie ze czujnik od klimy pokazuje 71 stopni, wyjalem termostat - zablokowany na otwarciu, wymienilem, auto mniej pali, wskazowka na wskazniku jak wczesniej pokazuje 90 stopni, to samo czujnik od klimy, takze reasumujaca przy mechawtrysku pisanie ze mam 85 albo 86 stopni moze byc mocno zludne...

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 01 sty 2013, 19:09

Akurat rodzaj zasilania nie ma żadnego znaczenia nie wiem czemu zaznaczyłeś mechaniczny wtrysk .

itor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 14 maja 2012, 16:41

Post autor: itor » 01 sty 2013, 19:12

zborek_k-kozle pisze:Akurat rodzaj zasilania nie ma żadnego znaczenia nie wiem czemu zaznaczyłeś mechaniczny wtrysk .
nie przeczytales widocznie uwaznie co napisalem powyzej

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 01 sty 2013, 21:22

reasumujaca przy mechawtrysku pisanie ze mam 85 albo 86 stopni moze byc mocno zludne... . Ja oczywiście nie mam żadnego zamiaru się kłócić czy coś w tym stylu .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl