[ABC] Zawieszające obroty
[ABC] Zawieszające obroty
Witam panowie.Dziś rano przy odpalaniu auta pojawił się mały problem.Sytuacja wyglądała tak:Odpaliłem samochód obroty odrazu wskoczyły na 1.5 tys dodałem lekko gazu do ok 2 tys to obroty zostały na tych 2 tys zgasiłem auto ponownie odpaliłem obroty oscylowały w granicach 1.4 tys również dodałem lekko gazu to obroty ponownie zawiesiły sie tylko na 1.5 tys.znowu zgasiłem i ponownie odpaliłem i obroty były już ok 1.1tys więc ruszyłem i po przejechaniu krótkiego odcinka sytuacja się uspokoiła i obroty już się nie zawieszały dodam jeszcze że przy odpaleniu czuć na zewnątrz było benzyne ale tylko na zimnym silniku.I w związku z tym mam małe pytanie co może powodować te zawieszające sie obroty na zimnym silniku.z góry dziękuje za odpowiedz
Ostatnio zmieniony 31 gru 2012, 11:25 przez gadzior92, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Silniczek krokowy - sprawdzić błędy na VAGu ewentualnie bloki pomiarowe od silniczka, podmienić dal test na inny sprawny
nieszczelny kolektor - posłuchać czy gdzieś nie syczy przez dziurę
niedziałający czujnik zamknięcia przepustnicy wbudowany w TPS albo niedomykające się przeputnica co powoduje niezałączenie się tego czujnika - sprawdzić w blokach pomiarowych na VAGu czy przy puszczonej przepustnicy jest załączony lub miernikiem na pinie 6 TPS czy pojawia się masa w momencie zamkięciea
nieszczelny kolektor - posłuchać czy gdzieś nie syczy przez dziurę
niedziałający czujnik zamknięcia przepustnicy wbudowany w TPS albo niedomykające się przeputnica co powoduje niezałączenie się tego czujnika - sprawdzić w blokach pomiarowych na VAGu czy przy puszczonej przepustnicy jest załączony lub miernikiem na pinie 6 TPS czy pojawia się masa w momencie zamkięciea
Dzięki kolego za rady na dniach podjade do mechaniora to podepnie pod komputer to będzie coś więcej wiadomo.Zastanawia mnie jeszcze ten zapach benzyny przy porannym odpalaniu?aldi pisze:Silniczek krokowy - sprawdzić błędy na VAGu ewentualnie bloki pomiarowe od silniczka, podmienić dal test na inny sprawny
nieszczelny kolektor - posłuchać czy gdzieś nie syczy przez dziurę
niedziałający czujnik zamknięcia przepustnicy wbudowany w TPS albo niedomykające się przeputnica co powoduje niezałączenie się tego czujnika - sprawdzić w blokach pomiarowych na VAGu czy przy puszczonej przepustnicy jest załączony lub miernikiem na pinie 6 TPS czy pojawia się masa w momencie zamkięciea
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
[80B4ABC]Zimny wiesza sie na wysokich obrotach.
Witam.
Jako, że nie znalazłem tematu o podobnym problemie postanowilem napisać.
Przy większych mrozach jak auto przejedzie tak około 4-6 km jak jest jeszcze niezbyt dobrze rozgrzany po mocnym dępnięciu w gaz zawieszaja się obroty na ok 2800 i tak wisza dość długo. Gaszenie silnika nic nie daje, dopiero po nagrzaniu sie sie problem ustępuje. Nie ma tego jak się delikatnie operuje gazem i jak jest rozgrzany porządnie silnik. Nie jest to związanie z przepustnica bo ta pracuje prawidłowo i odbija do końca. LPG też bo ostatnio na nim nie jeżdżę i zastanawiam sie nawet nad jego demontażem.
Cóż to może być ? Silnik krokowy czy może coś innego ?
Jako, że nie znalazłem tematu o podobnym problemie postanowilem napisać.
Przy większych mrozach jak auto przejedzie tak około 4-6 km jak jest jeszcze niezbyt dobrze rozgrzany po mocnym dępnięciu w gaz zawieszaja się obroty na ok 2800 i tak wisza dość długo. Gaszenie silnika nic nie daje, dopiero po nagrzaniu sie sie problem ustępuje. Nie ma tego jak się delikatnie operuje gazem i jak jest rozgrzany porządnie silnik. Nie jest to związanie z przepustnica bo ta pracuje prawidłowo i odbija do końca. LPG też bo ostatnio na nim nie jeżdżę i zastanawiam sie nawet nad jego demontażem.
Cóż to może być ? Silnik krokowy czy może coś innego ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tu masz: https://audi80.pl/abc-zawieszajace-o ... t74992.htm niedawno było.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dzięki, już scalilem teamty, jakos nie zauważyłem tego. u mnie vag nic nie pokazuje, dolot szczelny więc jak się trochę ociepli to zajmę się silniczkiem.aldi pisze:Tu masz: https://audi80.pl/abc-zawieszajace-o ... t74992.htm niedawno było.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
sprawdzałem, jest ok mnie tylko zastanawia dlaczego mogę dodawać gazu na mxa byle powoli wciskać pedał i jest ok a przy ostrym wciśnięciu gazu obroty się powieszą.aldi pisze:Sprawdź też czy ręcznie nie da się domknąć przepustnicy u mnie w mrozy gdy silnik jest zimny czasami też zacinają się obroty ale jak się cofnie ręcznie przepustnice to spadają
Witam. Mam mały problem z moim ABeCadłem (Pb).
Pacjent to Audi A6 2.6 ABC 1996 Pb AT
1.Od pewnego czasu a mianowicie gdy temp spadła poniżej 0* odpalając zimny silnik obroty trzymają się około 600-550rpm. Po około 40s obroty wzrastają do 1200-1300rpm i pojawia się dziwne chrabolenie tak jakby w ssącym na około 10-15s(po upływie tego czasu wszystko jest w porządku). Następnie obroty opadają do około 1000rpm i sukcesywnie do 680rpm. Poczyniłem niżej wymienione czynności:
-wymieniłem czujnik dwupinowy temp cieszy,
- --"-- czujnik temperatury zasysanego powietrza
- ssący uszczelniony(był nieszczelny)
- potencjometr przepustnicy sprawdziłem multimetrem i nastawiłem
- wymieniłem silniczek krokowy na nowy VDO
- podciśnienie ok
- logowałem się do ECU i przywracałem ustawienia fabryczne.
Dodam, że poprzedni właściciel jakiś czas jeździł z uwalonym wężykiem podciśnienia od zaworu na listwie wtryskowej. Wężyk wymieniony jako pierwszy.
Ostatnio przed tymi modami spalanie po mieście wyszło około 25l/100km. Muszę trochę polatać teraz jak ze spalaniem. Sądy lambdy wydają się być ok. Vag nic nie wypluwa, bloki pomiarowe dają niemal książkowe wartości. Jedynie co zauważyłem to małą różnice między bank1 i bank2. Na 1 wartość współczynnika stechiometrycznego jest ok. Stale oscyluje przy 1.000 tzn skoki od 0.998 do 1.002 natomiast przy 2 wartość jest stale powyżej 1.000 tzn stale około 1.048. Tolerancja jaką ma ECU to od 0.750 do 1.250 z tego co wiem.
Proszę o sugestie co dalej ugryźć :sindbad:
Pacjent to Audi A6 2.6 ABC 1996 Pb AT
1.Od pewnego czasu a mianowicie gdy temp spadła poniżej 0* odpalając zimny silnik obroty trzymają się około 600-550rpm. Po około 40s obroty wzrastają do 1200-1300rpm i pojawia się dziwne chrabolenie tak jakby w ssącym na około 10-15s(po upływie tego czasu wszystko jest w porządku). Następnie obroty opadają do około 1000rpm i sukcesywnie do 680rpm. Poczyniłem niżej wymienione czynności:
-wymieniłem czujnik dwupinowy temp cieszy,
- --"-- czujnik temperatury zasysanego powietrza
- ssący uszczelniony(był nieszczelny)
- potencjometr przepustnicy sprawdziłem multimetrem i nastawiłem
- wymieniłem silniczek krokowy na nowy VDO
- podciśnienie ok
- logowałem się do ECU i przywracałem ustawienia fabryczne.
Dodam, że poprzedni właściciel jakiś czas jeździł z uwalonym wężykiem podciśnienia od zaworu na listwie wtryskowej. Wężyk wymieniony jako pierwszy.
Ostatnio przed tymi modami spalanie po mieście wyszło około 25l/100km. Muszę trochę polatać teraz jak ze spalaniem. Sądy lambdy wydają się być ok. Vag nic nie wypluwa, bloki pomiarowe dają niemal książkowe wartości. Jedynie co zauważyłem to małą różnice między bank1 i bank2. Na 1 wartość współczynnika stechiometrycznego jest ok. Stale oscyluje przy 1.000 tzn skoki od 0.998 do 1.002 natomiast przy 2 wartość jest stale powyżej 1.000 tzn stale około 1.048. Tolerancja jaką ma ECU to od 0.750 do 1.250 z tego co wiem.
Proszę o sugestie co dalej ugryźć :sindbad:
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
no i wszystko jasne, kupiłeś szit jakich wiele, kup oryginalny czujnik ewentualnie Bosha i powinno być ok, sam przez to przechodziłem, miałem EPS i było dobrze przez 2 tygodnie, zmieniłem na Bosha, jeżdże już pare miesięcy i wszystko jest okgumiss64 pisze:Czujnik temperatury zasysanego powietrza firmy FAE poprzedni był ori, jeden i drugi przy mierzeniu amperomierzem miały taką samą oporność wg. tabelki. Identyczna sytuacja z dwupinowcem tyle, że ten nowy to topran.( taki miałem w moich zapasach;-)) jeden i drugi nowy.