Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Zawieszające obroty

Wszystko co tyczy się silników V6
gadzior92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 22 wrz 2012, 20:52

[ABC] Zawieszające obroty

Post autor: gadzior92 » 27 gru 2012, 07:47

Witam panowie.Dziś rano przy odpalaniu auta pojawił się mały problem.Sytuacja wyglądała tak:Odpaliłem samochód obroty odrazu wskoczyły na 1.5 tys dodałem lekko gazu do ok 2 tys to obroty zostały na tych 2 tys zgasiłem auto ponownie odpaliłem obroty oscylowały w granicach 1.4 tys również dodałem lekko gazu to obroty ponownie zawiesiły sie tylko na 1.5 tys.znowu zgasiłem i ponownie odpaliłem i obroty były już ok 1.1tys więc ruszyłem i po przejechaniu krótkiego odcinka sytuacja się uspokoiła i obroty już się nie zawieszały dodam jeszcze że przy odpaleniu czuć na zewnątrz było benzyne ale tylko na zimnym silniku.I w związku z tym mam małe pytanie co może powodować te zawieszające sie obroty na zimnym silniku.z góry dziękuje za odpowiedz
Ostatnio zmieniony 31 gru 2012, 11:25 przez gadzior92, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 gru 2012, 14:23

Silniczek krokowy - sprawdzić błędy na VAGu ewentualnie bloki pomiarowe od silniczka, podmienić dal test na inny sprawny
nieszczelny kolektor - posłuchać czy gdzieś nie syczy przez dziurę
niedziałający czujnik zamknięcia przepustnicy wbudowany w TPS albo niedomykające się przeputnica co powoduje niezałączenie się tego czujnika - sprawdzić w blokach pomiarowych na VAGu czy przy puszczonej przepustnicy jest załączony lub miernikiem na pinie 6 TPS czy pojawia się masa w momencie zamkięciea

gadzior92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 22 wrz 2012, 20:52

Post autor: gadzior92 » 27 gru 2012, 15:59

aldi pisze:Silniczek krokowy - sprawdzić błędy na VAGu ewentualnie bloki pomiarowe od silniczka, podmienić dal test na inny sprawny
nieszczelny kolektor - posłuchać czy gdzieś nie syczy przez dziurę
niedziałający czujnik zamknięcia przepustnicy wbudowany w TPS albo niedomykające się przeputnica co powoduje niezałączenie się tego czujnika - sprawdzić w blokach pomiarowych na VAGu czy przy puszczonej przepustnicy jest załączony lub miernikiem na pinie 6 TPS czy pojawia się masa w momencie zamkięciea
Dzięki kolego za rady na dniach podjade do mechaniora to podepnie pod komputer to będzie coś więcej wiadomo.Zastanawia mnie jeszcze ten zapach benzyny przy porannym odpalaniu?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[80B4ABC]Zimny wiesza sie na wysokich obrotach.

Post autor: Kokolino » 15 sty 2013, 11:25

Witam.
Jako, że nie znalazłem tematu o podobnym problemie postanowilem napisać.
Przy większych mrozach jak auto przejedzie tak około 4-6 km jak jest jeszcze niezbyt dobrze rozgrzany po mocnym dępnięciu w gaz zawieszaja się obroty na ok 2800 i tak wisza dość długo. Gaszenie silnika nic nie daje, dopiero po nagrzaniu sie sie problem ustępuje. Nie ma tego jak się delikatnie operuje gazem i jak jest rozgrzany porządnie silnik. Nie jest to związanie z przepustnica bo ta pracuje prawidłowo i odbija do końca. LPG też bo ostatnio na nim nie jeżdżę i zastanawiam sie nawet nad jego demontażem.
Cóż to może być ? Silnik krokowy czy może coś innego ?

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 15 sty 2013, 16:58

zacznij chyba od lewego powietrza moze rozwalilo kolektor gdzies od spodu , rurka do map sensora do sprawdzenia przy servie hamulcowym . napewno krokowiec pierwsze co czyszczenie i adaptacja , czujnik polozenia przepustnicy tez moze cos bruzdzic

klusek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 cze 2007, 07:54

Post autor: klusek » 15 sty 2013, 18:22

dokładnie to samo miałem wyczyściłem korkowca i jak ręka odjął juz 2-3 zima przy ciężkich mrozach problem nie powrócił

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 sty 2013, 20:52


Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 16 sty 2013, 11:14

aldi pisze:Tu masz: https://audi80.pl/abc-zawieszajace-o ... t74992.htm niedawno było.
Dzięki, już scalilem teamty, jakos nie zauważyłem tego. u mnie vag nic nie pokazuje, dolot szczelny więc jak się trochę ociepli to zajmę się silniczkiem.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 sty 2013, 17:52

Sprawdź też czy ręcznie nie da się domknąć przepustnicy u mnie w mrozy gdy silnik jest zimny czasami też zacinają się obroty ale jak się cofnie ręcznie przepustnice to spadają. Chyba syf z odmy zamarza na przepustnicy i przez to się nie domyka.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 16 sty 2013, 18:16

aldi pisze:Sprawdź też czy ręcznie nie da się domknąć przepustnicy u mnie w mrozy gdy silnik jest zimny czasami też zacinają się obroty ale jak się cofnie ręcznie przepustnice to spadają
sprawdzałem, jest ok mnie tylko zastanawia dlaczego mogę dodawać gazu na mxa byle powoli wciskać pedał i jest ok a przy ostrym wciśnięciu gazu obroty się powieszą.

gumiss64
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 10 kwie 2011, 15:19

Post autor: gumiss64 » 17 sty 2013, 13:15

Witam. Mam mały problem z moim ABeCadłem (Pb).
Pacjent to Audi A6 2.6 ABC 1996 Pb AT
1.Od pewnego czasu a mianowicie gdy temp spadła poniżej 0* odpalając zimny silnik obroty trzymają się około 600-550rpm. Po około 40s obroty wzrastają do 1200-1300rpm i pojawia się dziwne chrabolenie tak jakby w ssącym na około 10-15s(po upływie tego czasu wszystko jest w porządku). Następnie obroty opadają do około 1000rpm i sukcesywnie do 680rpm. Poczyniłem niżej wymienione czynności:
-wymieniłem czujnik dwupinowy temp cieszy,
- --"-- czujnik temperatury zasysanego powietrza
- ssący uszczelniony(był nieszczelny)
- potencjometr przepustnicy sprawdziłem multimetrem i nastawiłem
- wymieniłem silniczek krokowy na nowy VDO
- podciśnienie ok
- logowałem się do ECU i przywracałem ustawienia fabryczne.
Dodam, że poprzedni właściciel jakiś czas jeździł z uwalonym wężykiem podciśnienia od zaworu na listwie wtryskowej. Wężyk wymieniony jako pierwszy.
Ostatnio przed tymi modami spalanie po mieście wyszło około 25l/100km. Muszę trochę polatać teraz jak ze spalaniem. Sądy lambdy wydają się być ok. Vag nic nie wypluwa, bloki pomiarowe dają niemal książkowe wartości. Jedynie co zauważyłem to małą różnice między bank1 i bank2. Na 1 wartość współczynnika stechiometrycznego jest ok. Stale oscyluje przy 1.000 tzn skoki od 0.998 do 1.002 natomiast przy 2 wartość jest stale powyżej 1.000 tzn stale około 1.048. Tolerancja jaką ma ECU to od 0.750 do 1.250 z tego co wiem.
Proszę o sugestie co dalej ugryźć :sindbad:

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 17 sty 2013, 20:01

-wymieniłem czujnik dwupinowy temp cieszy
Kolego jakiej firmy ten czujnik założyłeś?

Ewidentnie obstawiam na te warianty:

-czujnik dwupinowy temp cieszy
-czujnik temperatury zasysanego powietrza

gumiss64
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 10 kwie 2011, 15:19

Post autor: gumiss64 » 18 sty 2013, 00:04

Czujnik temperatury zasysanego powietrza firmy FAE poprzedni był ori, jeden i drugi przy mierzeniu amperomierzem miały taką samą oporność wg. tabelki. Identyczna sytuacja z dwupinowcem tyle, że ten nowy to topran.( taki miałem w moich zapasach;-)) jeden i drugi nowy.

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 18 sty 2013, 19:27

gumiss64 pisze:Czujnik temperatury zasysanego powietrza firmy FAE poprzedni był ori, jeden i drugi przy mierzeniu amperomierzem miały taką samą oporność wg. tabelki. Identyczna sytuacja z dwupinowcem tyle, że ten nowy to topran.( taki miałem w moich zapasach;-)) jeden i drugi nowy.
no i wszystko jasne, kupiłeś szit jakich wiele, kup oryginalny czujnik ewentualnie Bosha i powinno być ok, sam przez to przechodziłem, miałem EPS i było dobrze przez 2 tygodnie, zmieniłem na Bosha, jeżdże już pare miesięcy i wszystko jest ok :-)

gumiss64
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 10 kwie 2011, 15:19

Post autor: gumiss64 » 19 sty 2013, 07:33

PuSzEk, ok tylko jednego nie rozumiem, podczas sprawdzania owy czujnik jak i ten stary ori na omomierzu pokazuje idealnie wartości według tabelki w autodacie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl