Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.8] róznice między 2.8 30v

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Quattromaniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 19 gru 2012, 13:41

[2.8] róznice między 2.8 30v

Post autor: Quattromaniak » 27 gru 2012, 20:01

Witam Panowie zastanawiam się jakie są różnice w silnikach 2.8 tych montowanych w 80 a 2.8 30v 193 konie z a4, a6.

Mam zamiar przeżucic 2.8 30v do 80

Jak rozumiem pasują idelanie pod mocowania z 80 z silników v czyli pod 2.6 i 2.8 bez żadnych przeróbek. Osprzęt z 80 będzie pasował? Jak z wiązką są róznice? czy może podepne się pod starą wiązke z 80 czy trzeba z a4?
Bo jeśli by było tak jak pisze to potrzebuje tylko silnika komputera i może początku wydechu czy też był taki sam?

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 27 gru 2012, 20:06

Czy mocowania pasują to nie wiem. Ale skoro BiT siada na tych łapach z Vki to domyślam się, że te n/a także.

Wiązka się różni. Potrzebujesz całej z silnika który zamierzasz przełożyć, bądź dobrego elektryka i schemat wiązki nowego motoru. Do swapa jest Ci potrzebny komplet silnik + osprzęt + wiązka, nie sam słupek. Co do wydechu nie wiem, na pewno trzeba będzie trochę pospawać ale pewnie bez większych problemów, ale moim zdaniem korzystając z okazji lepiej zrobić sobie przelot na kwasie.

gregRS2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 29 paź 2011, 23:00
Imię: Grzesiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Krosno

Post autor: gregRS2 » 27 gru 2012, 20:57

i trzeba delikatnie potraktować jedną z podlużnic bo kolektor wydechowy o nią haczy byla o tym mowa ale już kilka takich silnikow siedzi w 80 w pl:) ogolnie dla chcącego nic trudnego:) Tu jest Polska i tu wszystko jest możliwe.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 27 gru 2012, 22:02

Quattromaniak pisze:jakie są różnice w silnikach 2.8 tych montowanych w 80 a 2.8 30v 193 konie z a4, a6.
Wiesz co, 2.8 12v a 30v ma ze soba wspolna pojemnosc, po za tym nie wiele ich laczy :-)

Zastanow sie czy warto taki silnik wkladac do 80tki, skoro seryjnie szedl 19KM slabszy silnik.
Jak chcesz swapowac, i zeby to mialo rece, nogi i do tego dalo dobry efekt, kreci Cie V6, mysle ze 2.7 Bi turbo to rozsady wybor, ale kosztowny. Wszystko musisz miec od 2.8 30V.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 28 gru 2012, 19:31

Jakbym miał zmieniać z V6 174KM na coś mocniejszego V6 to chyba bym kombinował z 3.0 ASN to już jest konkret nowoczesny silnik na cewkach i 220 KM bez żadnych turbin i wielu przerubek jak w wypadku 4.2

Quattromaniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 19 gru 2012, 13:41

Post autor: Quattromaniak » 28 gru 2012, 23:24

marszall, a ten ASN wchodzi normalnie, bez przeróbek? Co bym potrzebował? Powiem Ci że to niezła myśl.

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 28 gru 2012, 23:37

czy jakas inna vka whcoidz na fabryczne lapy v6 b4 ?bez jakis wiekszych przerobek? ma moze ktos jakas wiedze w tym temacia :?:

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 28 gru 2012, 23:40

Quattromaniak pisze:marszall, a ten ASN wchodzi normalnie, bez przeróbek? Co bym potrzebował? Powiem Ci że to niezła myśl.


Bez przeróbek nie wchodzi na pewno, a nie wiem na pewno czy przypadkiem ten silnik nie lezy na sankach. Potrzebujesz wszystko od silnika, komp, wiazka, kompletny silnik, na pewno bedzie drozszy a i tak i tak kokosow nie ma.
delik pisze:czy jakas inna vka whcoidz na fabryczne lapy v6 b4 ?bez jakis wiekszych przerobek? ma moze ktos jakas wiedze w tym temacia :?:
ABC :-D

juz delik Ci malo?

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 29 gru 2012, 08:27

Delik zasadniczo AGB wchodzi na te łapy, bo też mają jedną przykręcaną. Więc wydaje mi się, że powinno siąść bez większej rzeźby.

ASN na pewno będzie droższy bo jest już z generacji b6/c6. Co do reszty to nie mam pojęcia ale wydaje mi się, że wiązka będzie trochę bardziej skomplikowana niż w przypadku starszego motoru.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 29 gru 2012, 13:12

Generacja b6/c5 bo w poliftowych a6 c5 już szedł.
Jeżeli jest jakaś rzeźba potrzebna przy ACK to jak rzeźbić to już lepiej ASN
Nie drążyłem tematu ale skoro w C5 szedł ten ASN to może nie jest to takie skomplikowane trzeba by porównać
220 km to już nie jest mało

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 29 gru 2012, 20:57

Tylko, że ASN to niezbyt udany motor, lubi sobie popękać :)

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 29 gru 2012, 21:01

jmm pisze:Tylko, że ASN to niezbyt udany motor, lubi sobie popękać :)
Dwa, z tego co wiem, przy dość dynamicznej jeździe ma podobno duuuży apetyt na olej, ale to już pewnie kwestia eksploatacji.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 29 gru 2012, 21:02

nie poruszacie tematu skrzyni biegów przy ASN.
Czyli z B4 pasuje ?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 29 gru 2012, 21:32

Rychu82 pisze:nie poruszacie tematu skrzyni biegów przy ASN.
Czyli z B4 pasuje ?
Jasne, że jest inna, ale na pewno to nie problem.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 gru 2012, 01:15

delik pisze:czy jakas inna vka whcoidz na fabryczne lapy v6 b4 ?bez jakis wiekszych przerobek? ma moze ktos jakas wiedze w tym temacia :?:
Gdzieś na forum był filmik, że ktoś V8 zamontował po lekkim zrezaniu kolektorów wydechowych. Zagramaniczny projekt.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl