Kurna, faktycznie podsunąłeś mi prosty i skuteczny sposób na sprawdzenie co jest nie tak, dzięki <ok>
Dorwało mnie tzw. przyćmienie umysłu że nie pomyślałem o tak oczywistej sprawie jak zmierzenie miernikiem napięcia na zasilaniu wskaźnika :roll:
Jeszcze taka ciekawostka: czasami (niestety bardzo rzadko) wskaźnik pokazywał prawidłowo, czasem było widać jak wskazówka powoli przesuwa się raz w jedną raz w drugą stronę więc może to faktycznie tylko zimne luty ?
Jutro wszystko się okaże, tak czy siak zrezam pomiar na zacisku + akumulatora poprzez przekaźnik, zawsze to lepsze niż tak jak jest teraz.
Nie ma ktoś płytki do takich zegarów ?
P.S.
IC69, zajmowałeś się napięciami 500/6000V ? Co to za ciekawe napięcia ? Nie pasuje mi to zbytnio do średniego napięcia (no te 6kV tak, ale 500V nijak) ani też do tramwajów (tam stosują 500-600V prądu stałego, natomiast nic mi nie wiadomo aby tam funkcjonowało 6kV) a także do kolei (tam znowu jest 3kV prądu stałego).
Prąd to prąd, tu się zgodzę (no z tą różnicą, że w samochodzie stały a w instalacjach którymi się zajmuje jest przemienny

) jednak w instalacjach samochodowych można się spotkać z takimi cudami jakie w instalacjach 220/380V raczej się nie trafiają <ok>