Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 1,6 Turbo D SB ->AKN swap czas zacząć !!

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 29 gru 2012, 21:11

No ja akurat jestem z zawodu elektrykiem, tyle że zajmuje się instalacjami 220/380V :-P
Moim zdaniem podłączenie się prosto pod dodatni zacisk akumulatora będzie o tyle dobre, że będę mierzyć faktyczne napięcie jakie panuje na akumulatorze, natomiast nie wiem co może być przyczyną tego, że wskaźnik mocno zaniża napięcie :evil:
Jeśli nie zimne luty to co jeszcze? Czy w samych wskaźnikach jest coś, co mogło się uszkodzić ? Właśnie to mi nie daje spokoju :roll:

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 29 gru 2012, 21:52

pawelrybak15 pisze:akurat jestem z zawodu elektrykiem
pawelrybak15 pisze:No ja akurat jestem z zawodu elektrykiem, tyle że zajmuje się instalacjami 220/380V
No popatrz...wcale się tego nie dowiedziałem z Twego podpisu. :->

Ja również z zawodu jestem elektrykiem, tylko, że bawiłem się napięciami 500/6000V. Prąd to prąd, zmieniają się tylko rozmiary bezpieczników i przekroje kabli.
pawelrybak15 pisze:Czy w samych wskaźnikach jest coś, co mogło się uszkodzić ? Właśnie to mi nie daje spokoju
Teraz, to mówisz jak piekarz. Przyłóż woltomierz do zacisków wskaźnika, to się dowiesz, czy masz spadek na instalacji, czy to wskaźnik kłamie.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 29 gru 2012, 22:11

Kurna, faktycznie podsunąłeś mi prosty i skuteczny sposób na sprawdzenie co jest nie tak, dzięki <ok>
Dorwało mnie tzw. przyćmienie umysłu że nie pomyślałem o tak oczywistej sprawie jak zmierzenie miernikiem napięcia na zasilaniu wskaźnika :roll:
Jeszcze taka ciekawostka: czasami (niestety bardzo rzadko) wskaźnik pokazywał prawidłowo, czasem było widać jak wskazówka powoli przesuwa się raz w jedną raz w drugą stronę więc może to faktycznie tylko zimne luty ?
Jutro wszystko się okaże, tak czy siak zrezam pomiar na zacisku + akumulatora poprzez przekaźnik, zawsze to lepsze niż tak jak jest teraz.
Nie ma ktoś płytki do takich zegarów ?

P.S. IC69, zajmowałeś się napięciami 500/6000V ? Co to za ciekawe napięcia ? Nie pasuje mi to zbytnio do średniego napięcia (no te 6kV tak, ale 500V nijak) ani też do tramwajów (tam stosują 500-600V prądu stałego, natomiast nic mi nie wiadomo aby tam funkcjonowało 6kV) a także do kolei (tam znowu jest 3kV prądu stałego).
Prąd to prąd, tu się zgodzę (no z tą różnicą, że w samochodzie stały a w instalacjach którymi się zajmuje jest przemienny :-P) jednak w instalacjach samochodowych można się spotkać z takimi cudami jakie w instalacjach 220/380V raczej się nie trafiają <ok>

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 29 gru 2012, 22:32

pawelrybak15 pisze:zajmowałeś się napięciami 500/6000V ? Co to za ciekawe napięcia ? Nie pasuje mi to zbytnio do średniego napięcia (no te 6kV tak, ale 500V nijak) ani też do tramwajów (tam stosują 500-600V prądu stałego, natomiast nic mi nie wiadomo aby tam funkcjonowało 6kV) a także do kolei (tam znowu jest 3kV prądu stałego).
Za wysoko patrzysz. ;-)

"Obcy" :-) :arrow:

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 29 gru 2012, 22:47

Faktycznie za wysoko ;-) <ok>
Zapomniałem o kopalniach, tam w ogóle jest zupełnie inny świat elektrotechniki, osprzęt musi być przeciwwybuchowy itp ;-)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 30 gru 2012, 16:14

Podgrzewacz zamontowany i podłączony :-)
Muszę przyznać, że pobór prądu to ustrojstwo ma naprawdę konkretny <zly>
Niestety nie sprawdziłem na ile przyspiesza nagrzewanie się silnika i czy po jego włączeniu od razu z nawiewów leci ciepłe powietrze, gdyż przed pierwszym uruchomieniem podgrzewacza wybrałem się na małą przejażdżkę celem odpowietrzenia układu i silnik zdążył sam się nagrzać :-P

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 30 gru 2012, 19:43

Podgrzewacz został przed chwilą przetestowany :-)
Jestem mile zaskoczony sprawnością tego rozwiązania, wystarczy go włączyć na chwilę na pełnej mocy i już powietrze lecące z kratek nawiewów jest odczuwalnie ciepłe :-)
Po około minucie przełączyłem podgrzewacz na połowę mocy i po około 2 minutach miałem w samochodzie naprawdę ciepło :-D
Tak więc urządzonko się sprawdza, jedynym jego minusem jest apetyt na prąd, ale przy zasilaniu tych trzech świec przewodem linka miedziana 6mm2 nic się nie grzeje ani nie upala, tak więc jest OK <ok>
Podgrzewacz spełnia swoje zadanie doskonale, ciekawe jak sprawdzi się gdy temperatura spadnie poniżej 0st C, bo dziś przy około 4,5st C spisał się znakomicie :-)

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 30 gru 2012, 19:56

grzałeś na odpalonym silniku czy na zimnym?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 30 gru 2012, 19:57

Podgrzewacz włączyłem na uruchomionym ale zimnym zupełnie silniku :-)
Włączenie tego na zgaszonym silniku pewnie by momentalnie zagotowało płyn w króćcu i okolicy <zly>

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 30 gru 2012, 20:42

pawelrybak15 pisze:Włączenie tego na zgaszonym silniku pewnie by momentalnie zagotowało płyn w króćcu i okolicy

dokładnie, chyba że jeszcze podłączysz pompkę płynu obiegową ale świece mają za małą moc, aby zagrzać silnik kiedy nie pracuje, one mają tylko przyspieszyć proces rozgrzewania silnika

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 30 gru 2012, 23:55

Małą, czy też nie - jestem mile zaskoczony możliwościami tego ustrojstwa :-)
Małe to ale daje radę :-D

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 03 sty 2013, 18:12

Dziś podłączyłem czujnik temperatury i niestety jest lipa :evil:
Na zimno czujniki z SB mają rezystancję około 1000-1200ohm, zaś czujnik 4 pinowy z A4 ma 2 rezystancje - jedna to około 1800ohm druga to około 4000ohm :evil:
Podłączyłem wyjście 1800ohm do zegarów, a 4000ohm do automatu od świec i jest niestety źle. Testowo odpaliłem silnik (zimny) i włączyłem podgrzewacz na pełną moc, silnik pracował kilka minut i w ciągu tych kilku minut zegar pokazał temperaturę 90st C, następnie po przejechaniu przez podwórko pokazywał 95st C aby po chwili osiągnąć 100 st C i to już z wyłączonym podgrzewaczem (wyłączyłem gdy zegar pokazywał 95st C). Cały czas silnik pracował na wolnych obrotach bez żadnych przegazówek więc to jest niemożliwe aby tak się wygrzał, poza tym po samym ogrzewaniu widzę że zegar pokazuje bzdury (grzało już całkiem nieźle, ale to nie to samo co na w pełni rozgrzanym silniku). Automat od sterowania świecami też nie działa poprawnie, gdy zgasiłem silnik i po zgaszeniu od razu chciałem go ponownie uruchomić załączyły się świece żarowe czego wcześniej na ciepłym silniku (na tyle ciepłym że ogrzewanie całkiem nieźle grzeje) nie było :shock:
Chyba czeka mnie rzeźbienie przejściówki dzięki której dopasuje czujniki z SB do króćca z A4 1Z bo inaczej nie będę miał prawidłowego pomiaru temperatury i sterowania świecami :evil:
A może ten czujnik 4 pinowy pasujący do podgrzewacza idzie dostać w innej wersji, tzn z innymi rezystancjami ? Żeby choć rezystancja jednej części czujnika była taka jak w ori czujniku z SB (1200ohm) ? Część sterująca świecami nie jest krytyczna, grunt by nie grzały gdy silnik jest ciepły :roll:

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 03 sty 2013, 20:20

pawelrybak15, zobacz z czujnikiem od AAZ'a z MK3

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 03 sty 2013, 21:18

Spróbuję, ciekawe czy ten będzie miał prawidłową rezystancję :roll:

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 16 sty 2013, 23:52

http://tablica.pl/oferta/audi-80-90-spo ... 86116;r:;s:

Paweł patrz, malował drzwi u tego samego lakiernika co Ty :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl