[B4 1.6 ADA] ustawienie zapłonu
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
i na benzynie jak i na LPG, z tym ze na benzynie to jadąc z równą prędkością to jak byś lekko ujął gazu ciągnie nie ciągnie tak mniej odczuwalne niż na LPG
[ Dodano: 2012-12-22, 12:59 ]
myślałem może hal odłączyłem aparat dalej to samo, wtedy go podpiąłem i pokazało błąd przepustnicy ( hala ale był odpięty , )
[ Dodano: 2012-12-22, 13:02 ]
o dziwo więcej błędów nie było jak piszą inni że mogą mieć ich masę, sprawdzałem VAG COM
[ Dodano: 2012-12-22, 15:50 ]
a co do reduktora to zaraz na drugi dzień po zakupie został zmieniony , zaowocowało mała poprawę bo na początku auto nie chciało wcale jechać lecz wciąż nie było idealnie wymieniłem także przepustnice od gazu a nawet zastanawiam się co by całkiem ja wyrzucić i zastąpić zwykła prosta śrubą. w PM tak miałem sam wstawiony gaz wyrególowany chodził jak złoto i mieścił się od 7 do 11l gazu zimą
[ Dodano: 2012-12-22, 12:59 ]
myślałem może hal odłączyłem aparat dalej to samo, wtedy go podpiąłem i pokazało błąd przepustnicy ( hala ale był odpięty , )
[ Dodano: 2012-12-22, 13:02 ]
o dziwo więcej błędów nie było jak piszą inni że mogą mieć ich masę, sprawdzałem VAG COM
[ Dodano: 2012-12-22, 15:50 ]
a co do reduktora to zaraz na drugi dzień po zakupie został zmieniony , zaowocowało mała poprawę bo na początku auto nie chciało wcale jechać lecz wciąż nie było idealnie wymieniłem także przepustnice od gazu a nawet zastanawiam się co by całkiem ja wyrzucić i zastąpić zwykła prosta śrubą. w PM tak miałem sam wstawiony gaz wyrególowany chodził jak złoto i mieścił się od 7 do 11l gazu zimą
U mnie wywala mi zawsze błąd halla i coś tam o regulacji z sondą lambda ale to może przez emulację na gazie. Być może już się potencjometr przepustnicy kończy. Ciekawy jestem czy da się go rozebrać. Póki co za oknem -10 więc nic mi się przy aucie nie chce grzebać.....poczekamy do wiosny. Jedynym mankamentem mojego silnika był duży apetyt na olej ale po wymianie uszczelniaczy zaworowych spalanie oleju spadło do zera
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
a jak go zmierzyć i jakie wartości powinny być bo w elektronice słaby jestem, mechanicznie nie ma problemu i częściowo instalacje elektryczne , ale żeby coś mierzyć to zero wprawy ani wiedzy lecz czas się douczyć chyba
[ Dodano: 2012-12-25, 17:46 ]
co do sekwencji no niby dobre ale niestety drogie w naszym kraju, ogólnie założenie instalacji jest drogie zważywszy że nowe części II generacji to ok 600zł a byle jak wstawione ( mało estetycznie , masowo aby było ) to od 1600 do 1900 nawet dlatego sam montowałem do gaźników i mono wtrysków
[ Dodano: 2012-12-25, 17:46 ]
co do sekwencji no niby dobre ale niestety drogie w naszym kraju, ogólnie założenie instalacji jest drogie zważywszy że nowe części II generacji to ok 600zł a byle jak wstawione ( mało estetycznie , masowo aby było ) to od 1600 do 1900 nawet dlatego sam montowałem do gaźników i mono wtrysków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Między środkowym pinem a któryś z zewnętrznych powinno się pojawić napięcie zmienne o dość niskiej wartości. Ja mierzyłem na zakresie mV napięcia zmiennego. Pukając delikatnie na przykład drewnianym trzonkiem młotka w okolicach czujnika powinno się pojawiać wskazanie za mierniku, skoki napięcia. U mnie na vagu niby nie pokazuje błędu czujnika ale wiem że jest niesprawny. Co śmieszniejsze nawet do jego odłączeniu sterownik nie łapie błędu....chyba że musi być odłączony przez dłuższy czasdzikx pisze:a jak go zmierzyć i jakie wartości powinny być
Stukowiec wygląda na sprawny. Sondę również sprawdzasz miernikiem. Na czarnym przewodzie napięcie stałe powinno się zmieniać od 0,2 do 0,7 V (tak mniej więcej). Przepływkę wystarczy rozebrać i delikatnie wyczyścić patyczkiem do uszu dwa druciki grzejne. Ona albo działa albo nie. Jak była by uszkodzona to by wywaliło błąd na vag'u.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
jutro postaram się to sprawdzić, chyba że nie zdołam to dopiero w przyszłym roku się tym zajmę ale wydaje mi się że sonda do gazu II generacji za wiele nie ma do gadania, problem z nią bardziej do benzyny ma znaczenie ( na Pb na jałowych obrotach chodzi ładnie dając gazu też trzyma obroty a jadąc faluje :evil: )