[80 b3 1.8S JN Pb+LPG] Pogorszyło się odpalanie auta
[80 b3 1.8S JN Pb+LPG] Pogorszyło się odpalanie auta
Witam serdecznie, tematów o problemach z odpalaniem jest wiele, ale żaden pasuje do mojego problemu.
Otóż moja audica nigdy nie paliła na rys. Przy przekręceniu kluczyka dławiła się, dławiła ale w końcu załapała. Tyle, że od jakiegoś tygodnia dławi się dwa razy dłużej
Mam instalację LPG II generacji (ale z registrem a nie krokowcem - tak mi zrobili) i odpalam zawsze na Pb, a dopiero jak przegazowałem to koło 2k obrotów się przełączał. W tym tygodniu zdarzyło mi się, że jak odpalił to już był na gazie. Po odpaleniu praca na gazie po paru sekundach jest równiutka, wcześniej da się odczuć delikatną nierówność w pracy silnika.
Tak się zastanawiam co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.
1. Czy puszcza elektrozawór? (z tym, że mam dwa, bo jeden pozostał po reduktorze bez zaworu)
2. Czy coś nie tak z centralką? (reset pomoże?)
3. Reduktor nawala? (był wymieniany jakiś rok z hakiem temu)
4. Nic związane z LPG?
Dodam jeszcze, że jak mi się tak dławi długo przy odpalaniu to często w końcu strzeli z wydechu i rozrusznik już kręci normalnie, z tym że muszę dodać gazu żeby załapał.
Proszę o wskazówki i pozdrawiam
Otóż moja audica nigdy nie paliła na rys. Przy przekręceniu kluczyka dławiła się, dławiła ale w końcu załapała. Tyle, że od jakiegoś tygodnia dławi się dwa razy dłużej
Mam instalację LPG II generacji (ale z registrem a nie krokowcem - tak mi zrobili) i odpalam zawsze na Pb, a dopiero jak przegazowałem to koło 2k obrotów się przełączał. W tym tygodniu zdarzyło mi się, że jak odpalił to już był na gazie. Po odpaleniu praca na gazie po paru sekundach jest równiutka, wcześniej da się odczuć delikatną nierówność w pracy silnika.
Tak się zastanawiam co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.
1. Czy puszcza elektrozawór? (z tym, że mam dwa, bo jeden pozostał po reduktorze bez zaworu)
2. Czy coś nie tak z centralką? (reset pomoże?)
3. Reduktor nawala? (był wymieniany jakiś rok z hakiem temu)
4. Nic związane z LPG?
Dodam jeszcze, że jak mi się tak dławi długo przy odpalaniu to często w końcu strzeli z wydechu i rozrusznik już kręci normalnie, z tym że muszę dodać gazu żeby załapał.
Proszę o wskazówki i pozdrawiam
Wysłałem. Dzięki za pomoc.
[ Dodano: 2013-01-04, 20:11 ]
Udało mi się zlokalizować 1 usterkę. Mianowicie elektrozawór na zbiorniku nie zamyka się. Wyłączyłem zapłon, odpiąłem jeden kabelek z elektrozaworu, odpalam, przełączam na lpg i sobie śmiga jak talala. Jak odłączyłem elektrozawór po drodze do reduktora to zgasł jak powinien.
Ale szukam dalej, bo to pewnie nie to jest przyczyną moich problemów.
[ Dodano: 2013-01-04, 20:11 ]
Udało mi się zlokalizować 1 usterkę. Mianowicie elektrozawór na zbiorniku nie zamyka się. Wyłączyłem zapłon, odpiąłem jeden kabelek z elektrozaworu, odpalam, przełączam na lpg i sobie śmiga jak talala. Jak odłączyłem elektrozawór po drodze do reduktora to zgasł jak powinien.
Ale szukam dalej, bo to pewnie nie to jest przyczyną moich problemów.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Trzymałem może go tak z 20s, może faktycznie za krótko :-| Sprawdzę jeszcze raz, ale potrzymam go dłużej.
Zostawiłem sobie odłączony ten elektrozawór (przed reduktorem) z wypalonym lpg z układu i jak dziś wieczorkiem próbowałem odpalić to odpalił na strzał, czyli coś nie halo z tym gazem mam. Spróbuję jeszcze jutro z rana odpalić, bo wtedy palił najgorzej.
Znalazłem na forum informację, że elektrozawory otwierają się po przejściu na lpg (co wydaje się logiczne) więc wnioskuję, że albo mi puszczają wszystkie albo, co wydaje mi się bardziej prawdopodobne, odpalanie psuje mi gaz pozostały w układzie.
Co myślicie?
Testy wykonywałem na cieplutkim silniku, ok. 90st. Czy pytasz ogólnie?po drugie to przy jakiej temp. przełączasz na gaz/przełącza automat ?
Zostawiłem sobie odłączony ten elektrozawór (przed reduktorem) z wypalonym lpg z układu i jak dziś wieczorkiem próbowałem odpalić to odpalił na strzał, czyli coś nie halo z tym gazem mam. Spróbuję jeszcze jutro z rana odpalić, bo wtedy palił najgorzej.
Znalazłem na forum informację, że elektrozawory otwierają się po przejściu na lpg (co wydaje się logiczne) więc wnioskuję, że albo mi puszczają wszystkie albo, co wydaje mi się bardziej prawdopodobne, odpalanie psuje mi gaz pozostały w układzie.
Co myślicie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Czytając różne fora to ludzie wspominali, że przed zgaszeniem auta warto przegazować go na benzynie, żeby gaz wypalić. Muszę się jednak z Tobą zgodzić, że jeżeli tak się dzieje to chyba coś nie jest w porządku.
Problemy występują na zimnym silniku, szczególnie jak wspomniałem z rana.
Tak odpalam na benzynie, na gaz przełącza mi jak osiągnę koło 2000 obrotów.
[ Dodano: 2013-01-05, 09:55 ]
Byłem właśnie odpalić autko po nocy. Na strzał nie odpaliło, ale za drugim razem załapało momentalnie i wyszło ładnie na obroty.
A więc reasumując:
1. Po odłączeniu elektrozaworu i wypaleniu całego gazu z instalacji auto pali super.
2. Przy podłączonej instalacji gazowej, pomimo odpalania na benzynie trzeba bardzo się postarać, żeby odpaliło (na zimnym silniku, na ciepłym pali ok).
Wniosek: gaz dostaje się do silnika podczas rozruchu.
Tylko co puszcza :-| Skoro przy odłączonym elektrozaworze jest ok, to chyba nie elektrozawór.
Jakieś sugestie?
Problemy występują na zimnym silniku, szczególnie jak wspomniałem z rana.
Tak odpalam na benzynie, na gaz przełącza mi jak osiągnę koło 2000 obrotów.
[ Dodano: 2013-01-05, 09:55 ]
Byłem właśnie odpalić autko po nocy. Na strzał nie odpaliło, ale za drugim razem załapało momentalnie i wyszło ładnie na obroty.
A więc reasumując:
1. Po odłączeniu elektrozaworu i wypaleniu całego gazu z instalacji auto pali super.
2. Przy podłączonej instalacji gazowej, pomimo odpalania na benzynie trzeba bardzo się postarać, żeby odpaliło (na zimnym silniku, na ciepłym pali ok).
Wniosek: gaz dostaje się do silnika podczas rozruchu.
Tylko co puszcza :-| Skoro przy odłączonym elektrozaworze jest ok, to chyba nie elektrozawór.
Jakieś sugestie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Jeszcze mógłbyś spróbować je ręcznie zamknąć i otworzyć.Drugą rzecz jaką bym zrobił to odmę z nową gumą od osłony klawiatury puściłbym ładnie gdzieś luzem (opcjonalnie jest do kupienia mały filterek stożkowy) a wejście z KE-jetronika zaślepił.Ja mam tak zrobione i nie narzekam z paleniem nawet w mrozy.Mam gaźnik ale zasada taka sama.Smoła z odmy przytyka kanały co na benzynie przeszkadza w swobodnym przepływie a gaz to wiemy gdzie się zmieści Metale na ciepłym rozszerzają się a na zimnym zmniejszają swoją objętość i i smoła z odmy też na ciepłym ciecz na zimnym substancja stała.Można się domyślić do czego doprowadzi po jakimś czasie.Zwłaszcza że jeździmy więcej na LPG
Ile masz czujników wychodzących z króćca od prawej strony głowicy?
Ile masz czujników wychodzących z króćca od prawej strony głowicy?
O co dokładnie chodzi? Jeżeli chodzi o wyłączenie na centralce lpg to tak dziś zrobiłem; wyłączyłem i przegazowałem parę razy na benzynie. Pojadę gdzieś to zobaczę jak odpali.Slawo777 pisze:Jeszcze mógłbyś spróbować je ręcznie zamknąć i otworzyć.
Tego to muszę poszukać przy moim silniku, bo aktualnie nie wiem co toSlawo777 pisze:Drugą rzecz jaką bym zrobił to odmę z nową gumą od osłony klawiatury
Mam 3. Z czego ten wchodzący od dołu (chyba do wtryskiwacza rozruchowego) wymieniałem jakiś 1,5 roku temu.Slawo777 pisze:Ile masz czujników wychodzących z króćca od prawej strony głowicy?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Wtryskiwacz jest raczej ok, bo jak odłączyłem elektrozawór lpg to palił dobrze.zborek_k-kozle pisze:Może wtryskiwacz rozruchowy nie podaje paliwa przy rozruchu ?
Przypuszczam, że na postoju gdzieś puszcza mi lpg do silnika i przy rozruchu ma za bogatą mieszankę złożoną z pb i lpg, przez co się dusi, aż 'pierdnie' z wydechu. Później kręci normalnie, ale muszę długo z wciśniętym pedałem gazu, żeby odpalił.
Opisze poprzez zdjęcie:
A - zaślepiona odma od strony gaźnika u mnie
B -swobodnie poprowadzona odma od osłony
C -elektrozawór w budowie na pewno stosowany w większości LPG ma z pod spodu ręczne odcinanie.
1 -wyłącznik termiczny układu podgrzewania zasysanego powietrza
2 -czujnik temperatury płynu chłodzącego dla wskaźnika i lampki ostrzegawczej
3 -czujnik temperatury płynu chłodzącego dla instalacji wtryskowej
Sprawdził bym 3 potem 1
A - zaślepiona odma od strony gaźnika u mnie
B -swobodnie poprowadzona odma od osłony
C -elektrozawór w budowie na pewno stosowany w większości LPG ma z pod spodu ręczne odcinanie.
1 -wyłącznik termiczny układu podgrzewania zasysanego powietrza
2 -czujnik temperatury płynu chłodzącego dla wskaźnika i lampki ostrzegawczej
3 -czujnik temperatury płynu chłodzącego dla instalacji wtryskowej
Sprawdził bym 3 potem 1
Ostatnio zmieniony 05 sty 2013, 12:46 przez Slawo777, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle