Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3 1.8S JN Pb+LPG] Pogorszyło się odpalanie auta

Wszystko co związane z LPG
szymo324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:24

[80 b3 1.8S JN Pb+LPG] Pogorszyło się odpalanie auta

Post autor: szymo324 » 03 sty 2013, 16:45

Witam serdecznie, tematów o problemach z odpalaniem jest wiele, ale żaden pasuje do mojego problemu.
Otóż moja audica nigdy nie paliła na rys. Przy przekręceniu kluczyka dławiła się, dławiła ale w końcu załapała. Tyle, że od jakiegoś tygodnia dławi się dwa razy dłużej :(
Mam instalację LPG II generacji (ale z registrem a nie krokowcem - tak mi zrobili) i odpalam zawsze na Pb, a dopiero jak przegazowałem to koło 2k obrotów się przełączał. W tym tygodniu zdarzyło mi się, że jak odpalił to już był na gazie. Po odpaleniu praca na gazie po paru sekundach jest równiutka, wcześniej da się odczuć delikatną nierówność w pracy silnika.
Tak się zastanawiam co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.
1. Czy puszcza elektrozawór? (z tym, że mam dwa, bo jeden pozostał po reduktorze bez zaworu)
2. Czy coś nie tak z centralką? (reset pomoże?)
3. Reduktor nawala? (był wymieniany jakiś rok z hakiem temu)
4. Nic związane z LPG?

Dodam jeszcze, że jak mi się tak dławi długo przy odpalaniu to często w końcu strzeli z wydechu i rozrusznik już kręci normalnie, z tym że muszę dodać gazu żeby załapał.

Proszę o wskazówki i pozdrawiam

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 03 sty 2013, 21:08

Mam coś co mogło by Ci pomóc wywnioskować a dokładnie książkę gdzie go może boleć.
Prześlij maila na mój PW to wyślę

szymo324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:24

Post autor: szymo324 » 03 sty 2013, 21:25

Wysłałem. Dzięki za pomoc.

[ Dodano: 2013-01-04, 20:11 ]
Udało mi się zlokalizować 1 usterkę. Mianowicie elektrozawór na zbiorniku nie zamyka się. Wyłączyłem zapłon, odpiąłem jeden kabelek z elektrozaworu, odpalam, przełączam na lpg i sobie śmiga jak talala. Jak odłączyłem elektrozawór po drodze do reduktora to zgasł jak powinien.
Ale szukam dalej, bo to pewnie nie to jest przyczyną moich problemów.

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 04 sty 2013, 22:30

Kolego po pierwsze jak odłączysz elektrozawór na butli, to pochodzi jeszcze minutę, może więcej zależy od tego ile Ci pali gazu, a po drugie to przy jakiej temp. przełączasz na gaz/przełącza automat ?

szymo324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:24

Post autor: szymo324 » 04 sty 2013, 22:47

Trzymałem może go tak z 20s, może faktycznie za krótko :-| Sprawdzę jeszcze raz, ale potrzymam go dłużej.
po drugie to przy jakiej temp. przełączasz na gaz/przełącza automat ?
Testy wykonywałem na cieplutkim silniku, ok. 90st. Czy pytasz ogólnie?

Zostawiłem sobie odłączony ten elektrozawór (przed reduktorem) z wypalonym lpg z układu i jak dziś wieczorkiem próbowałem odpalić to odpalił na strzał, czyli coś nie halo z tym gazem mam. Spróbuję jeszcze jutro z rana odpalić, bo wtedy palił najgorzej.

Znalazłem na forum informację, że elektrozawory otwierają się po przejściu na lpg (co wydaje się logiczne) więc wnioskuję, że albo mi puszczają wszystkie albo, co wydaje mi się bardziej prawdopodobne, odpalanie psuje mi gaz pozostały w układzie.
Co myślicie?

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 05 sty 2013, 00:55

Oczywiście to co piszesz o jakichś resztkach czy coś to nie ma czegoś takiego . Ale oczywiście odpalasz auto ''z rana" na benzynie prawda ?

szymo324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:24

Post autor: szymo324 » 05 sty 2013, 09:02

Czytając różne fora to ludzie wspominali, że przed zgaszeniem auta warto przegazować go na benzynie, żeby gaz wypalić. Muszę się jednak z Tobą zgodzić, że jeżeli tak się dzieje to chyba coś nie jest w porządku.
Problemy występują na zimnym silniku, szczególnie jak wspomniałem z rana.
Tak odpalam na benzynie, na gaz przełącza mi jak osiągnę koło 2000 obrotów.

[ Dodano: 2013-01-05, 09:55 ]
Byłem właśnie odpalić autko po nocy. Na strzał nie odpaliło, ale za drugim razem załapało momentalnie i wyszło ładnie na obroty.
A więc reasumując:
1. Po odłączeniu elektrozaworu i wypaleniu całego gazu z instalacji auto pali super.
2. Przy podłączonej instalacji gazowej, pomimo odpalania na benzynie trzeba bardzo się postarać, żeby odpaliło (na zimnym silniku, na ciepłym pali ok).

Wniosek: gaz dostaje się do silnika podczas rozruchu.
Tylko co puszcza :-| Skoro przy odłączonym elektrozaworze jest ok, to chyba nie elektrozawór.

Jakieś sugestie?

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 05 sty 2013, 10:53

Pisz mniej chaotycznie :D . Na gaz przełączaj po osiągnięciu ze 30 stopni . A jaki masz sterownik gazu ?

szymo324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:24

Post autor: szymo324 » 05 sty 2013, 11:05

Sterownik to Bingo-S.
zborek_k-kozle pisze:Na gaz przełączaj po osiągnięciu ze 30 stopni
Jakie to ma znaczenie przy problemach z rozruchem?

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 05 sty 2013, 11:32

Jeszcze mógłbyś spróbować je ręcznie zamknąć i otworzyć.Drugą rzecz jaką bym zrobił to odmę z nową gumą od osłony klawiatury puściłbym ładnie gdzieś luzem (opcjonalnie jest do kupienia mały filterek stożkowy) a wejście z KE-jetronika zaślepił.Ja mam tak zrobione i nie narzekam z paleniem nawet w mrozy.Mam gaźnik ale zasada taka sama.Smoła z odmy przytyka kanały co na benzynie przeszkadza w swobodnym przepływie a gaz to wiemy gdzie się zmieści :-) Metale na ciepłym rozszerzają się a na zimnym zmniejszają swoją objętość i i smoła z odmy też na ciepłym ciecz na zimnym substancja stała.Można się domyślić do czego doprowadzi po jakimś czasie.Zwłaszcza że jeździmy więcej na LPG
Ile masz czujników wychodzących z króćca od prawej strony głowicy?

szymo324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:24

Post autor: szymo324 » 05 sty 2013, 11:41

Slawo777 pisze:Jeszcze mógłbyś spróbować je ręcznie zamknąć i otworzyć.
O co dokładnie chodzi? Jeżeli chodzi o wyłączenie na centralce lpg to tak dziś zrobiłem; wyłączyłem i przegazowałem parę razy na benzynie. Pojadę gdzieś to zobaczę jak odpali.
Slawo777 pisze:Drugą rzecz jaką bym zrobił to odmę z nową gumą od osłony klawiatury
Tego to muszę poszukać przy moim silniku, bo aktualnie nie wiem co to ;-)
Slawo777 pisze:Ile masz czujników wychodzących z króćca od prawej strony głowicy?
Mam 3. Z czego ten wchodzący od dołu (chyba do wtryskiwacza rozruchowego) wymieniałem jakiś 1,5 roku temu.

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 05 sty 2013, 11:56

No właśnie ten na dole to wskazania na zegary. Pytałem o temp. przełączania bo myślałem, że palisz na lpg . Może wtryskiwacz rozruchowy nie podaje paliwa przy rozruchu ? W moim ng jest to sterowane komputerem, a w Twoim chyba nie. Chyba z tyłu głowicy jest termowłącznik, poczytaj literaturę.

szymo324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:24

Post autor: szymo324 » 05 sty 2013, 12:04

zborek_k-kozle pisze:Może wtryskiwacz rozruchowy nie podaje paliwa przy rozruchu ?
Wtryskiwacz jest raczej ok, bo jak odłączyłem elektrozawór lpg to palił dobrze.

Przypuszczam, że na postoju gdzieś puszcza mi lpg do silnika i przy rozruchu ma za bogatą mieszankę złożoną z pb i lpg, przez co się dusi, aż 'pierdnie' z wydechu. Później kręci normalnie, ale muszę długo z wciśniętym pedałem gazu, żeby odpalił.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 05 sty 2013, 12:06

Opisze poprzez zdjęcie:
Obrazek

A - zaślepiona odma od strony gaźnika u mnie
B -swobodnie poprowadzona odma od osłony
C -elektrozawór w budowie na pewno stosowany w większości LPG ma z pod spodu ręczne odcinanie.

1 -wyłącznik termiczny układu podgrzewania zasysanego powietrza
2 -czujnik temperatury płynu chłodzącego dla wskaźnika i lampki ostrzegawczej
3 -czujnik temperatury płynu chłodzącego dla instalacji wtryskowej

Sprawdził bym 3 potem 1
Ostatnio zmieniony 05 sty 2013, 12:46 przez Slawo777, łącznie zmieniany 2 razy.

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 05 sty 2013, 12:12

To jest instalacja podciśnieniowa i gaz sam nie pójdzie do silnika . Ale faktycznie jak elektrozawór gazu nie trzyma w parowniku to przy odpalaniu na benzynie może ciągnąć gaz . Niestety w tym celu musiałbyś odłączyć cewkę na butli, wypalić gaz no i potem robić próby .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl