[B4 ABT] Wymiana oleju silnikowego
[B4 ABT] Wymiana oleju silnikowego
Witam,
Posiadam Audi 80 B4 '93, 90 KM, 2.0 l. Sprawa wygląda tak, że stan oleju w silniku jest katastrofalny i trzeba wymienić go z miejsca, a moja kieszeń jest biedna. Dlatego też chcę podjąć się tego sam, a nigdzie nie mogę znaleźć poradnika na ten temat. Zakupiłem olej 10w40 półsyntetyczny, bowiem nie zapytałem poprzedniego właściciela jaki był dotychczasowo lany i znajomy poinformował mnie żebym zakupił taki. Filtr również kupiony. Tylko teraz kwestia jest taka, że pojawia się co do tej wymiany kilka pytań:
- Żeby nagle nie okazało się, że jechałem na darmo na kanał - Gdzie znajdę zawór do spuszczenia starego oleju? Jest on jakoś ukryty czy nie będzie problemu ze znalezieniem go i nie trzeba jakichś specjalnych zabiegów?
- Stary filtr zdjąć od razu przed spuszczaniem oleju, czy po zakończeniu wcześniej wspomnianego zabiegu?
- Wyczytałem, że do mojego silnika wchodzi 3 L oleju, ale nie jest to wcale pewne, że wejdzie akurat tyle a nie chcę przedobrzyć, dlatego kolejne pytanie - Jeżeli wleję już jakąś ilość nowego oleju to wystarczy, że od razu sprawdzę "bagnetem" jego poziom?
Wiem, że prościej oddać do mechanika i mieć kłopot z głowy, ale ja przy okazji chcę się nauczyć jak zrobić to samemu bowiem od małego miałem pociąg do majsterkowania Proszę o ewentualne porady i na co uważać przy takim zabiegu. Z góry dziękuje
Posiadam Audi 80 B4 '93, 90 KM, 2.0 l. Sprawa wygląda tak, że stan oleju w silniku jest katastrofalny i trzeba wymienić go z miejsca, a moja kieszeń jest biedna. Dlatego też chcę podjąć się tego sam, a nigdzie nie mogę znaleźć poradnika na ten temat. Zakupiłem olej 10w40 półsyntetyczny, bowiem nie zapytałem poprzedniego właściciela jaki był dotychczasowo lany i znajomy poinformował mnie żebym zakupił taki. Filtr również kupiony. Tylko teraz kwestia jest taka, że pojawia się co do tej wymiany kilka pytań:
- Żeby nagle nie okazało się, że jechałem na darmo na kanał - Gdzie znajdę zawór do spuszczenia starego oleju? Jest on jakoś ukryty czy nie będzie problemu ze znalezieniem go i nie trzeba jakichś specjalnych zabiegów?
- Stary filtr zdjąć od razu przed spuszczaniem oleju, czy po zakończeniu wcześniej wspomnianego zabiegu?
- Wyczytałem, że do mojego silnika wchodzi 3 L oleju, ale nie jest to wcale pewne, że wejdzie akurat tyle a nie chcę przedobrzyć, dlatego kolejne pytanie - Jeżeli wleję już jakąś ilość nowego oleju to wystarczy, że od razu sprawdzę "bagnetem" jego poziom?
Wiem, że prościej oddać do mechanika i mieć kłopot z głowy, ale ja przy okazji chcę się nauczyć jak zrobić to samemu bowiem od małego miałem pociąg do majsterkowania Proszę o ewentualne porady i na co uważać przy takim zabiegu. Z góry dziękuje
- sylwester28ET
- Forum Audi 80
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
- Lokalizacja: Busko Zdrój
Śruba do spuszczenia oleju znajduje się w misce olejowej i jest widoczna. Filtr odkręcasz po spuszczeniu starego oleju, można jeszcze podnieść prawe koło aby pozostałości starego oleju spłyneły z miski olejowej. Przed przykręceniem nowego filtra posmaruj tą uszczelkę nowym olejem i dopiero go przykręcasz. Wlej np. 2.5 l sprawdź ile jest na bagnecie odpal auto niech się ten olej ruszy i ewentualnie jeszcze dolej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1
poczytaj trochę
poczytaj trochę
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
hmm a czemu :?: Jak masz kontakt do poprzednika to najlepiej dzwiękonąć bo rozumiem że auto stosunkowo niedawno kupiłeś.szaakaal pisze:A tak na marginesie to powinienes juz jezdzic na mineralnym.
gibaj, już Ci zapodał perę tematów. Ja tylko dodam że dobrze jeż wcześniej auto dobrze zagrzać szczególnie przy tych temperaturach które teraz mamy tylko przy spuszczaniu trzeba uważać by się nie poparzyć.
Witam ponownie.
No i udało się, bez większych przeszkód. Zgodnie z tym co pisaliście w poprzednich postach zagrzałem go trochę, zdjąłem dolną pokrywę i odkręciłem zaworek. Olej, a raczej galaretka przypominająca olej ściekała parę minut, a potem zdjąłem filterek i przykręciłem nowy gołymi rękami. Jak na razie żadnych przecieków nie widzę, a poziom sprawdzę później jak on się tam dobrze rozprowadzi i w ogóle. Teraz już na zapas nasuwa się pytanie - Jaki olej następny? Taki sam czy przerzucić się na inny? Dzięki wszystkim za porady
No i udało się, bez większych przeszkód. Zgodnie z tym co pisaliście w poprzednich postach zagrzałem go trochę, zdjąłem dolną pokrywę i odkręciłem zaworek. Olej, a raczej galaretka przypominająca olej ściekała parę minut, a potem zdjąłem filterek i przykręciłem nowy gołymi rękami. Jak na razie żadnych przecieków nie widzę, a poziom sprawdzę później jak on się tam dobrze rozprowadzi i w ogóle. Teraz już na zapas nasuwa się pytanie - Jaki olej następny? Taki sam czy przerzucić się na inny? Dzięki wszystkim za porady
dzięki za lekture gibaj, poczytałem sobie
a moim audi jezdze juz ponad 9 lat :mrgreen: jakies 4 lata temu zdecydowalem sie na zmiane z półsyntetyku na mineral... robimy tak kiedy zauważamy zużycie
obecnie mam castrol 15w40 z silnikiem absolutnie nic sie nie dzieje
dodam na koniec że większość dzisiaj produkowanych olejow jest wielosezonowa
a moim audi jezdze juz ponad 9 lat :mrgreen: jakies 4 lata temu zdecydowalem sie na zmiane z półsyntetyku na mineral... robimy tak kiedy zauważamy zużycie
obecnie mam castrol 15w40 z silnikiem absolutnie nic sie nie dzieje
dodam na koniec że większość dzisiaj produkowanych olejow jest wielosezonowa
- markus2208
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 24 wrz 2011, 18:28
- Lokalizacja: Reszel
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
15W40 to jest właśnie mineralny a pól syntetyk będzie 10W40markus2208 pisze:witam, moje audi jest z 91r. i ma 230 000km i miałem zalany olej lotos 15w/40. tylko jaki wybrać dokładnie półsyntetyk czy mineralny? bo nie wiem jaki był lany u poprzedniego właściciela, czekam na pomoc z Waszej strony, dodam że silnik oleju nie bierze.
pozdrawiam.
- markus2208
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 24 wrz 2011, 18:28
- Lokalizacja: Reszel