Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Wymiana oleju silnikowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
sivic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 sty 2013, 12:40
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

[B4 ABT] Wymiana oleju silnikowego

Post autor: sivic » 17 sty 2013, 00:20

Witam,

Posiadam Audi 80 B4 '93, 90 KM, 2.0 l. Sprawa wygląda tak, że stan oleju w silniku jest katastrofalny i trzeba wymienić go z miejsca, a moja kieszeń jest biedna. Dlatego też chcę podjąć się tego sam, a nigdzie nie mogę znaleźć poradnika na ten temat. Zakupiłem olej 10w40 półsyntetyczny, bowiem nie zapytałem poprzedniego właściciela jaki był dotychczasowo lany i znajomy poinformował mnie żebym zakupił taki. Filtr również kupiony. Tylko teraz kwestia jest taka, że pojawia się co do tej wymiany kilka pytań:
- Żeby nagle nie okazało się, że jechałem na darmo na kanał - Gdzie znajdę zawór do spuszczenia starego oleju? Jest on jakoś ukryty czy nie będzie problemu ze znalezieniem go i nie trzeba jakichś specjalnych zabiegów?
- Stary filtr zdjąć od razu przed spuszczaniem oleju, czy po zakończeniu wcześniej wspomnianego zabiegu?
- Wyczytałem, że do mojego silnika wchodzi 3 L oleju, ale nie jest to wcale pewne, że wejdzie akurat tyle a nie chcę przedobrzyć, dlatego kolejne pytanie - Jeżeli wleję już jakąś ilość nowego oleju to wystarczy, że od razu sprawdzę "bagnetem" jego poziom?

Wiem, że prościej oddać do mechanika i mieć kłopot z głowy, ale ja przy okazji chcę się nauczyć jak zrobić to samemu bowiem od małego miałem pociąg do majsterkowania :) Proszę o ewentualne porady i na co uważać przy takim zabiegu. Z góry dziękuje :)

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 17 sty 2013, 09:03

Śruba do spuszczenia oleju znajduje się w misce olejowej i jest widoczna. Filtr odkręcasz po spuszczeniu starego oleju, można jeszcze podnieść prawe koło aby pozostałości starego oleju spłyneły z miski olejowej. Przed przykręceniem nowego filtra posmaruj tą uszczelkę nowym olejem i dopiero go przykręcasz. Wlej np. 2.5 l sprawdź ile jest na bagnecie odpal auto niech się ten olej ruszy i ewentualnie jeszcze dolej.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 17 sty 2013, 13:57

Czesc, zasadniczo przedmowca opisal ten proces... w ABT wchodzi 3L oleju i nie wlewaj wiecej bo potem bedziesz musial spuszczac nadmiar... gdy bedziesz juz zakrecal filtr to mozesz wkrecic go do konca rekami bez uzywania łańcuszka.

A tak na marginesie to powinienes juz jezdzic na mineralnym.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 17 sty 2013, 14:14


Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 sty 2013, 15:36

szaakaal pisze:A tak na marginesie to powinienes juz jezdzic na mineralnym.
hmm a czemu :?: Jak masz kontakt do poprzednika to najlepiej dzwiękonąć bo rozumiem że auto stosunkowo niedawno kupiłeś.
gibaj, już Ci zapodał perę tematów. Ja tylko dodam że dobrze jeż wcześniej auto dobrze zagrzać szczególnie przy tych temperaturach które teraz mamy tylko przy spuszczaniu trzeba uważać by się nie poparzyć.

sivic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 sty 2013, 12:40
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: sivic » 17 sty 2013, 16:27

Witam ponownie.

No i udało się, bez większych przeszkód. Zgodnie z tym co pisaliście w poprzednich postach zagrzałem go trochę, zdjąłem dolną pokrywę i odkręciłem zaworek. Olej, a raczej galaretka przypominająca olej ściekała parę minut, a potem zdjąłem filterek i przykręciłem nowy gołymi rękami. Jak na razie żadnych przecieków nie widzę, a poziom sprawdzę później jak on się tam dobrze rozprowadzi i w ogóle. Teraz już na zapas nasuwa się pytanie - Jaki olej następny? Taki sam czy przerzucić się na inny? Dzięki wszystkim za porady :)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 17 sty 2013, 16:40

lej półsyntetyk i śmigaj ;-)

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 17 sty 2013, 17:00

W moim starym abt był 15w40 i był gaz i auto w polsce jest już 8 lat, więc nie ma lekko. Zalałem 10 w 40 i zużycie oleju się nie zmieniło, bo puszczały uszczelniacze. A mimo tego palił mi ok 0,3-0,4l na 1000km więc przy padniętych uszczelniaczach to nie dużo.

Więc lej śmiało 10w40

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 17 sty 2013, 18:24

dzięki za lekture gibaj, poczytałem sobie ;-)
a moim audi jezdze juz ponad 9 lat :mrgreen: jakies 4 lata temu zdecydowalem sie na zmiane z półsyntetyku na mineral... robimy tak kiedy zauważamy zużycie
obecnie mam castrol 15w40 z silnikiem absolutnie nic sie nie dzieje :-D
dodam na koniec że większość dzisiaj produkowanych olejow jest wielosezonowa

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 18 sty 2013, 23:48

Nie ma żadnych wskazań aby zmieniać na minerał. A jeśli silnik zużyty to żaden minerał tylko remont.

Awatar użytkownika
markus2208
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 24 wrz 2011, 18:28
Lokalizacja: Reszel

Post autor: markus2208 » 28 sie 2013, 18:53

witam, moje audi jest z 91r. i ma 230 000km i miałem zalany olej lotos 15w/40. tylko jaki wybrać dokładnie półsyntetyk czy mineralny? bo nie wiem jaki był lany u poprzedniego właściciela, czekam na pomoc z Waszej strony, dodam że silnik oleju nie bierze.

pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 sie 2013, 19:39

markus2208 pisze:witam, moje audi jest z 91r. i ma 230 000km i miałem zalany olej lotos 15w/40. tylko jaki wybrać dokładnie półsyntetyk czy mineralny? bo nie wiem jaki był lany u poprzedniego właściciela, czekam na pomoc z Waszej strony, dodam że silnik oleju nie bierze.

pozdrawiam.
15W40 to jest właśnie mineralny a pól syntetyk będzie 10W40

Awatar użytkownika
Prestige
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 15:02
Kontakt:

Post autor: Prestige » 28 sie 2013, 20:54

markus2208, lej dobry półsyntetyk. Ja od siebie dodam, że od kiedy B4 jest u mnie ojciec zalał olejem mineralnym, po 6 latach ja zmieniłem na półsyntetyk Valvoline, - zero jakichkolwiek wycieków, a silnik bierze mniej oleju.

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 28 sie 2013, 21:00

Taką sytuację miałem-nie wiedziałem czym mój audik był zalany ostatnim razem-wymieniłem na półsyntetyk 10w40 lotosa. Na razie zero wycieków :D czy bierze mocno to jeszcze trochę za wcześnie ale na razie nic niepokojącego się nie dzieje więc tez nie widzę przeciwwskazań do lania półsyntetyka :-)

Awatar użytkownika
markus2208
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 24 wrz 2011, 18:28
Lokalizacja: Reszel

Post autor: markus2208 » 28 sie 2013, 22:51

PieterB dzięki za rozpoznanie tych olei, przy tym się właśnie gubiłem
Prestige nie będzie problemu z silnikiem jak zmienię olej z jednego na drugi?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl