[80 b4 sedan] Centralny nie działa
[80 b4 sedan] Centralny nie działa
Jakiś tydzień temu wymieniłem wężyk od centralnego (w bagażniku) i wtedy zaczął się problem z centralnym, wg nie słychać czy działa. Bezpiecznik sprawdziłem i jest ok. Zauważyłem jedną rzecz, otóż gdy wcisnę rygielek od strony pasażera i chce zamknąć od strony kierowcy z zewnątrz, ten od strony pasażera idzie do góry a od kierowcy do dołu. Skoro tak się robi, to pompka pewnie działa. Mial ktoś może taki problem?
emil0893, miałem już trochę niespodzianek z centralkami, ale coś takiego widzę pierwszy raz :shock: żeby po wymianie wężyka były takie cyrki, a może ten wężyk ma inną średnicę, tylko co by to miało to tego otwierania na przemian a może po wymianie nawaliło coś przy drzwiach, jak masz na tyle weny i możliwości to możesz pościągać boczki i zobaczyć co w trawie piszczy, wiesz jak je ściągnąć, tak żeby zaczepów nie pourywać?
Wygląda mi to na zamianę pinów we wtyczce pompki. Możliwe, że elektronika w pompce uległa uszkodzeniu. Spotykałem się z sytuacjami, że przy zamykaniu otwierał, a przy otwieraniu zamykał, ale robił to parami. U Ciebie rygiel kierowcy do góry a pasażera do dołu.
Niestety od strony poprawności działania pompki mam wiele wątpliwości. Trzeba sprawdzić impulsy na odpowiednich stykach pompki lub podmienić pompkę na inną.
Niestety od strony poprawności działania pompki mam wiele wątpliwości. Trzeba sprawdzić impulsy na odpowiednich stykach pompki lub podmienić pompkę na inną.
Nie wiem jak u ciebie ale wadą tych układów są luty. Połączenia na płytce po prostu pękają i nie mają styku. Najlepiej sprawdź rozbierając obudowę i stukając w przekaźniki oczywiście delikatnie, będziesz wiedział czy coś zagada. Uważaj koniecznie na taką zębatkę z wężykiem na gwincie aby jej nie rozregulować. Oczywiście podpięte wszystkie przewody zasilające i sterowania. Najczęściej odlutuje się przekaźnik czarny NEC. Jak coś zagada to lupa i stacja lutownicza na 320st i trzeba przelutować. Najlepiej jak ktoś jeszcze w tym czasie będzie inicjował kluczykiem stany w zamku lub samemu w klapie.
Nie napisałeś dokładnie czy jak naciskasz ręcznie rygielki pasażera i kluczykiem kierowcy to centralny zaczyna pompować. Jeżeli nie a podnoszą się z tyłu to przewód przytkany/ zagięty przy pompce i podciśnienie je podnosi. Jak sprężarka jednak działa to tak jak kolega wyżej jest coś z pinami we wtyczce przy sprężarce albo jak ja pisałem przekaźnik na płytce.
Nie napisałeś dokładnie czy jak naciskasz ręcznie rygielki pasażera i kluczykiem kierowcy to centralny zaczyna pompować. Jeżeli nie a podnoszą się z tyłu to przewód przytkany/ zagięty przy pompce i podciśnienie je podnosi. Jak sprężarka jednak działa to tak jak kolega wyżej jest coś z pinami we wtyczce przy sprężarce albo jak ja pisałem przekaźnik na płytce.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu