Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 sedan] Centralny nie działa

ODPOWIEDZ
emil0893
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 02 cze 2011, 21:40
Lokalizacja: Parczew/Lublin

[80 b4 sedan] Centralny nie działa

Post autor: emil0893 » 26 sty 2013, 12:55

Jakiś tydzień temu wymieniłem wężyk od centralnego (w bagażniku) i wtedy zaczął się problem z centralnym, wg nie słychać czy działa. Bezpiecznik sprawdziłem i jest ok. Zauważyłem jedną rzecz, otóż gdy wcisnę rygielek od strony pasażera i chce zamknąć od strony kierowcy z zewnątrz, ten od strony pasażera idzie do góry a od kierowcy do dołu. Skoro tak się robi, to pompka pewnie działa. Mial ktoś może taki problem?

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 26 sty 2013, 13:13

wybacz mi moje pytanie, ale czy dobrze połączyłeś te wężyki? może coś pozamieniałeś miejscami..

emil0893
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 02 cze 2011, 21:40
Lokalizacja: Parczew/Lublin

Post autor: emil0893 » 26 sty 2013, 14:24

Raczej nie pomyliłem bo wymieniałem ten wężyk który idzie do klapy, a jest tam tylko jeden wężyk

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 26 sty 2013, 14:43

emil0893, miałem już trochę niespodzianek z centralkami, ale coś takiego widzę pierwszy raz :shock: żeby po wymianie wężyka były takie cyrki, a może ten wężyk ma inną średnicę, tylko co by to miało to tego otwierania na przemian :-/ a może po wymianie nawaliło coś przy drzwiach, jak masz na tyle weny i możliwości to możesz pościągać boczki i zobaczyć co w trawie piszczy, wiesz jak je ściągnąć, tak żeby zaczepów nie pourywać?

emil0893
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 02 cze 2011, 21:40
Lokalizacja: Parczew/Lublin

Post autor: emil0893 » 26 sty 2013, 15:21

Po wymianie przez kilka wszystko było ok a potem już zaczęły sie problemy. Ale gdyby było coś rozszczelnione to byłoby słychać że gdzieś powietrze uchodzi a jest tak żę nic nie słychać

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 26 sty 2013, 15:37

no a wtyczki siedzą na swoim miejscu? oglądałeś zamek w klapie? i co się dzieje jak zamykasz auto od strony pasażera? w tedy działa jak trzeba?

emil0893
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 02 cze 2011, 21:40
Lokalizacja: Parczew/Lublin

Post autor: emil0893 » 26 sty 2013, 15:44

które wtyczki? jeżeli wcisnę dwa rygielki z tyłu i ten od pasażera, wyjdę z samochodu i bede chciał zamknąć drzwi kierowcy to zamkną się lecz rygielek od strony pasażera podniesie się do góry.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 04 lut 2013, 11:06

Wygląda mi to na zamianę pinów we wtyczce pompki. Możliwe, że elektronika w pompce uległa uszkodzeniu. Spotykałem się z sytuacjami, że przy zamykaniu otwierał, a przy otwieraniu zamykał, ale robił to parami. U Ciebie rygiel kierowcy do góry a pasażera do dołu.

Niestety od strony poprawności działania pompki mam wiele wątpliwości. Trzeba sprawdzić impulsy na odpowiednich stykach pompki lub podmienić pompkę na inną.

muaythai7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 08 wrz 2012, 13:38

Post autor: muaythai7 » 08 lut 2013, 14:06

Nie wiem jak u ciebie ale wadą tych układów są luty. Połączenia na płytce po prostu pękają i nie mają styku. Najlepiej sprawdź rozbierając obudowę i stukając w przekaźniki oczywiście delikatnie, będziesz wiedział czy coś zagada. Uważaj koniecznie na taką zębatkę z wężykiem na gwincie aby jej nie rozregulować. Oczywiście podpięte wszystkie przewody zasilające i sterowania. Najczęściej odlutuje się przekaźnik czarny NEC. Jak coś zagada to lupa i stacja lutownicza na 320st i trzeba przelutować. Najlepiej jak ktoś jeszcze w tym czasie będzie inicjował kluczykiem stany w zamku lub samemu w klapie.

Nie napisałeś dokładnie czy jak naciskasz ręcznie rygielki pasażera i kluczykiem kierowcy to centralny zaczyna pompować. Jeżeli nie a podnoszą się z tyłu to przewód przytkany/ zagięty przy pompce i podciśnienie je podnosi. Jak sprężarka jednak działa to tak jak kolega wyżej jest coś z pinami we wtyczce przy sprężarce albo jak ja pisałem przekaźnik na płytce.

emil0893
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 02 cze 2011, 21:40
Lokalizacja: Parczew/Lublin

Post autor: emil0893 » 14 kwie 2013, 09:46

Stara pompka zakończyła swój żywot, kupiłem używaną, na początku działała elegancko ale teraz potrafi sama zamknąć samochód, i potem pracuje przez dłuższą chwilę. Spotkał się ktoś z takim problemem?

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 14 kwie 2013, 11:51

hmm.. może masz gdzieś zwarcie.. sprawdź izolacje.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 14 kwie 2013, 12:30

emil0893 pisze:potem pracuje przez dłuższą chwilę.
nieszczelnosc w ukladzie wezykow powietrznych, a wiec do sprawdzenia szczelnosc wezykow, czy nie popekany, lub gdzies zdjety

emil0893
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 02 cze 2011, 21:40
Lokalizacja: Parczew/Lublin

Post autor: emil0893 » 14 kwie 2013, 12:44

Ok posprawdzam wszystko. Dodam jeszcze że gdy chce zamknąć samochód siłą własnych płuc dmuchając w ten wężyk to zamykają się tylko przednie drzwi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Centralny zamek, alarm, immobilajzer.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga