Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 06 sty 2013, 01:15

Bronek, zobacz :arrow: 80-b4-aah-gdzie-jest-ecu-t74916.html tu chłopaki też się z tym borykają.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 06 sty 2013, 01:25

Bronek27 pisze:pany ac/bc podpięte jednak nie pokazuje komp spalania da się to ogarnąć jugo agarniał mi to wpięty żółty kabal i lipka :-(
U mnie działało, sam robiłem z pomocą kolegi aldi, zółty kabel, wiązka AEB, nie instalacja B4.
Jeśli masz sprawny komputer, musi działac.

Awatar użytkownika
Prestige
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 15:02
Kontakt:

Post autor: Prestige » 25 sty 2013, 21:53

A podpowie może ktoś jaka skrzynia 6gang, lub inna 5ka z trochę dłuższymi przełożeniami, podejdzie do budy B4(ośka) i silnika 1,8 T bez większych problemów ? Przerabiał może ktoś ten temat ? A i czy włożenie silnika AWT, jest równie "prawie" bezproblemowe jak w przypadku AEB ? Z tego co czytałem któraś łapa nie pasuje, ale można włożyć tą od silnika 1.8 125KM, zgadza się ?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 25 sty 2013, 22:39

Prestige, każda skrzynia z b4, a4, c4, b5, c5 pasuje do audi 80 ;-) Kwestia dobrania odpowiedniej pod siebie i przełożeń.

Silnik AWT bez spawania łapy Ci nie podejdzie.

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1370
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 26 sty 2013, 18:45

sagem pisze:każda skrzynia z b4, a4, c4, b5, c5 pasuje do audi 80
jak z łapami? na zagranicznych forach oglądałem i ludzie robili nowe mocowania pod 6gang :shock:

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 26 sty 2013, 18:51

szuan pisze:
sagem pisze:każda skrzynia z b4, a4, c4, b5, c5 pasuje do audi 80
jak z łapami? na zagranicznych forach oglądałem i ludzie robili nowe mocowania pod 6gang :shock:
A było 6 gang do ośki? hm jesli tak to wiadomo ze pod 6 gang na pewno trzeba rezac mocowanie, sam przez to bede przechodził, natomiast 5tki pasuja normalnie.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 26 sty 2013, 18:51

Tutaj bardziej chyba chodziło o to, że skrzynia jako tako mieści się w tunelu itd. Łapy to normalne, że albo spawasz swoje albo spawasz ori od skrzyni.

A tak jeszcze w kwestii przekładania skrzyni quattro to należy pamiętać o tym, że wał z a4 jest krótszy i jeżeli nie przekładami całości razem z mostem to może być problem z przełożeniami ;-)

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 26 sty 2013, 19:56

6Gang nie mieści sie w tunelu FWD.
Pod AWT spawasz łapy lub podłużnice, od właściciela zależy.
AWT więcej elektroniki, np pedał.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 26 sty 2013, 20:20

FranoF1 pisze:6Gang nie mieści sie w tunelu FWD.
O jakim 6 gang mówisz?

Mi podchodzi P&P skrzynia 6gang z S4, tylko mocowanie nie pasuje.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 26 sty 2013, 20:24

CRB 6 gang z Rs2, nie pasuje, ponieważ jest jeden drążek od zmiany biegów i ten właśnie potrzebuje sporo więcej miejsca.

Awatar użytkownika
Lucazzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2239
Rejestracja: 11 maja 2009, 17:35
Lokalizacja: Kraków/ WSW

Post autor: Lucazzz » 27 sty 2013, 17:53

panowie, znajomy chce troche dłubnac swoja ibize 1.8t, jakis tam programik ect.
I miedzy innymi FIMC. i mam takie pytanie, ile $ wychodzi za komplet -orurowanie+ intercooler. i czy lepiej kupic jakis z np. iVECO czy wyspawac nowy? jakie mniej wiecej koszty takiej operacji :?:

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 27 sty 2013, 18:17

Nowy IC, rury, złączki silikonowe, dobre obejm skręcane to koszt około 800-1100 zł, chyba że na wszystkim będzie chciał oszczędzić; czyt. gorsze rury, złączki i obejmy słabe, intercooler używany, to wyjdzie taniej.

Awatar użytkownika
Lucazzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2239
Rejestracja: 11 maja 2009, 17:35
Lokalizacja: Kraków/ WSW

Post autor: Lucazzz » 27 sty 2013, 18:21

no włanie gosc mu wyspiewał 1200 z nowym ICkiem, na silikonach rzecz jasna z montazem...
a jaka kolejnosc? FIMC :arrow: Program :arrow: Hamownia, tak :?:

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 27 sty 2013, 18:45

czyli z czego był by dobrze wyciągnąć skrzynię 6-tkę i jaki wał do tego aby to wszystko było P&P?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 27 sty 2013, 19:55

Lucazzz pisze:no włanie gosc mu wyspiewał 1200 z nowym ICkiem, na silikonach rzecz jasna z montazem...
a jaka kolejnosc? FIMC :arrow: Program :arrow: Hamownia, tak :?:
Cena okey, jak wszystko nowe + robocizna.

Kolejność, hm, zależy od właściciela, moim zdaniem najlepiej :

wydech -> dolot -> TIP ( rura do turbo zasysająca z kwasówki lub jakiś silicon ) -> program.
Przed tym wszystkim wiadomo, nie powinno być miejsc takich jak cieknąca odma czy uszczelka pokrywy zaworów

.
k3llys pisze:czyli z czego był by dobrze wyciągnąć skrzynię 6-tkę i jaki wał do tego aby to wszystko było P&P?
Nie będzie P&P, skrzynie do silnika to przykręcisz nawet z Audi B7, bo otwory pasują, chodzi o mocowanie jej, do każdej 6cio biegowej w audi 80 trzeba przerobić mocowanie. A wał to już sobie pokombinuj :-P
Najlepiej wg. mnie szukać skrzyni z S4 C4, pasuje do sprzęgła ( mały wałek ), mieści się w tunel, kwestia łap no i wiadomo krótszy wał, np. z S2 lub Rs2.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl