Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDi 1Z] Dymi powyżej 3k i problem z wtryskiem.

ODPOWIEDZ
Fishu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 17 gru 2011, 22:56
Lokalizacja: Mszczonów

[1.9 TDi 1Z] Dymi powyżej 3k i problem z wtryskiem.

Post autor: Fishu » 26 sty 2013, 18:34

Witam
Jest to mój pierwszy post na forum więc należy się przywitać. ;-) Dużo czytałem, lecz nie znalazłem mojego problemu, a trzeba zacząć kiedyś pisać.

Od niedawna mam problem z moim zetorkiem, otóż pozostawia za sobą czarną zaporę dymną powyżej 3 tysięcy obrotów. Dodatkowo przed zimą doszły problemy z wtryskiem, jak złapie temp 90*C to tak jakby przestaje chodzić wtrysk sterujący. Trzęsie wtedy autem i słychać że silnik chodzi tak dziwnie. Widzę w przewodzie od filtra do pompy że co chwile idzie powietrze, ale silnik odpala bez problemu, nie zapowietrza się. Auto od 7 lat w rodzinie, na liczniku 235k, nie wiadomo ile miało wyjeżdżając z niemcowni. Silnik na 99% na pierburgu, z końca 94, pompa na nastawniku nie ma tego przewodu od góry tylko z boku. Jak coś jeszcze podać to pytajcie, dopiero zaczynam przygodę z 1z, wcześniej jeździł ojciec na zasadzie "Jeszcze jedzie to nie trzeba nic robić' :-| A ja chciałbym to doprowadzić do ładu.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 sty 2013, 18:52

Fishu pisze:Od niedawna mam problem z moim zetorkiem, otóż pozostawia za sobą czarną zaporę dymną powyżej 3 tysięcy obrotów. Dodatkowo przed zimą doszły problemy z wtryskiem, jak złapie temp 90*C to tak jakby przestaje chodzić wtrysk sterujący. Trzęsie wtedy autem i słychać że silnik chodzi tak dziwnie.
Jedyna rozsądna rada to podłaczenie vaga i sprawdzenie podczas gdy tak trzęsie ,kąta wtrysku i dawki paliwa ...Co do zadymy powyżej 3 tys ,to trzeba sprawdzić co się dzieje z cisnieniem doładowania w czasie jazdy .Kilka minut przejżdżki z kompem na kolanach osoby która wie co tam powinno być widać i wszystko wiadomo <ok> Tylko nie próbuj tego robić jeżdżąc po mechanikach ,zwykle to strata czasu i pieniedzy :-P dla wiekszości z nich to czarna magia ,i w najlepszym przypadku ,mogą ci tylko błędy odczytać ;-) Poszukaj kogoś z forum obeznanego w temacie ,w twojej okolicy...Tak na szybko, to objawy które masz ,pasują do zbyt wysokiej dawki paliwa .I tu bez vaga się nie obędzie ,bo żeby sie dowiedzieć jaką masz dawkę ,musisz się podpiąć vagiem ;-)

Fishu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 17 gru 2011, 22:56
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: Fishu » 26 sty 2013, 20:05

No to w takim razie muszę zainwestować w vaga bo widzę bez tego ani rusz. http://allegro.pl/vw-audi-skoda-seat-le ... 92416.html Taki podejdzie?

Awatar użytkownika
Łukasz1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
Lokalizacja: Kotfin/WPY

Post autor: Łukasz1990 » 26 sty 2013, 20:43

Kup sobie interfejs od Viakena http://www.allegromat.pl/aukcja103398 (ten jest z przejściówką na OBD I) i ściągnij sobie VAG-a 311. Wszystko będzie działać i diagnostyka stanie przed tobą otworem :mrgreen:.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2013, 20:45 przez Łukasz1990, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 26 sty 2013, 20:44

Fishu, Jak chcesz po taniości, to polecam Viaken-a.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 sty 2013, 20:52

andi77 pisze:Jak chcesz po taniości, to polecam Viaken-a.
Po taniości to chińczyki po 30zeta ...a tak na marginesie, viaken zrobiony na tym samym chipsecie ft232 ,co obecnie sprzedawane chińczyki w czarnych obudowach :-P ,od chińczyka różni go tylko dodatkowa zielona dioda,sygnalizująca komunikację i padł mi szybciej niż chińczyk ,czego się nie spodziewalem :roll: na szczęście nowy ft 232 10zł więc już naprawiony :mrgreen: także ja bym nie przepłacał za viakena ...polecam kable po RS -sie, nie ma się co zepsuć ,bo ft 232 ,który to najcześciej pada ,w kablu po RS -sie nie występuje ,poza tym nie potrzebne żadne sterowniki USB ,wystarczy port RS w kompie ;-) niestety w nowszych lapkach nie występuje :-/

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 26 sty 2013, 21:13

MUNIOR, Mam interfejs Viaken na wtyczkę RS 232. Do diagnostyki używam starego lapka który posiada takie łącze. W takim przypadku nie jest potrzebna konfiguracja jak w przypadku USB... tu podpinasz i działa.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 sty 2013, 21:55

andi77 pisze:MUNIOR, Mam interfejs Viaken na wtyczkę RS 232. Do diagnostyki używam starego lapka który posiada takie łącze. W takim przypadku nie jest potrzebna konfiguracja jak w przypadku USB... tu podpinasz i działa.
Toć przecież pisze powyżej ,że polecam po RS -sie <ok> nie koniecznie od viakena ,bo wszyscy klepią na tych samych czesciach ,a viakena może się popsuć jak każdy inny ,o czym się przekonałem osobiscie...Viakena wyglada inaczej ,bo ma dłuższą wtykę ,sugerującą że w środku jest bardziej zaawansowana elektronika ...nic z tych rzeczy :-P to samo co wszędzie ,tyle że upchane na dłuuuugiej wąskiej płytce ;-)

Fishu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 17 gru 2011, 22:56
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: Fishu » 26 sty 2013, 22:10

Powiedzmy że mogę wydać tak 100zł max. Z tymi na USB są duże problemy? Na RS 232 mam jedynie starą stacjonarkę, raczej nie będę z nią jeździł. Do naszych autek potrzeba OBD 1 czy 2? Nigdy się rym nie interesowałem.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 sty 2013, 22:22


MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 sty 2013, 22:56

Fishu pisze:Z tymi na USB są duże problemy? Na RS 232 mam jedynie starą stacjonarkę,
To jesteś skazany na USB ,a w 100zł się zmiescisz nawet od viakena z przejściówką obd 1 -obd-2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl