[1.9 TDi 1Z] Dymi powyżej 3k i problem z wtryskiem.
[1.9 TDi 1Z] Dymi powyżej 3k i problem z wtryskiem.
Witam
Jest to mój pierwszy post na forum więc należy się przywitać. Dużo czytałem, lecz nie znalazłem mojego problemu, a trzeba zacząć kiedyś pisać.
Od niedawna mam problem z moim zetorkiem, otóż pozostawia za sobą czarną zaporę dymną powyżej 3 tysięcy obrotów. Dodatkowo przed zimą doszły problemy z wtryskiem, jak złapie temp 90*C to tak jakby przestaje chodzić wtrysk sterujący. Trzęsie wtedy autem i słychać że silnik chodzi tak dziwnie. Widzę w przewodzie od filtra do pompy że co chwile idzie powietrze, ale silnik odpala bez problemu, nie zapowietrza się. Auto od 7 lat w rodzinie, na liczniku 235k, nie wiadomo ile miało wyjeżdżając z niemcowni. Silnik na 99% na pierburgu, z końca 94, pompa na nastawniku nie ma tego przewodu od góry tylko z boku. Jak coś jeszcze podać to pytajcie, dopiero zaczynam przygodę z 1z, wcześniej jeździł ojciec na zasadzie "Jeszcze jedzie to nie trzeba nic robić' :-| A ja chciałbym to doprowadzić do ładu.
Jest to mój pierwszy post na forum więc należy się przywitać. Dużo czytałem, lecz nie znalazłem mojego problemu, a trzeba zacząć kiedyś pisać.
Od niedawna mam problem z moim zetorkiem, otóż pozostawia za sobą czarną zaporę dymną powyżej 3 tysięcy obrotów. Dodatkowo przed zimą doszły problemy z wtryskiem, jak złapie temp 90*C to tak jakby przestaje chodzić wtrysk sterujący. Trzęsie wtedy autem i słychać że silnik chodzi tak dziwnie. Widzę w przewodzie od filtra do pompy że co chwile idzie powietrze, ale silnik odpala bez problemu, nie zapowietrza się. Auto od 7 lat w rodzinie, na liczniku 235k, nie wiadomo ile miało wyjeżdżając z niemcowni. Silnik na 99% na pierburgu, z końca 94, pompa na nastawniku nie ma tego przewodu od góry tylko z boku. Jak coś jeszcze podać to pytajcie, dopiero zaczynam przygodę z 1z, wcześniej jeździł ojciec na zasadzie "Jeszcze jedzie to nie trzeba nic robić' :-| A ja chciałbym to doprowadzić do ładu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jedyna rozsądna rada to podłaczenie vaga i sprawdzenie podczas gdy tak trzęsie ,kąta wtrysku i dawki paliwa ...Co do zadymy powyżej 3 tys ,to trzeba sprawdzić co się dzieje z cisnieniem doładowania w czasie jazdy .Kilka minut przejżdżki z kompem na kolanach osoby która wie co tam powinno być widać i wszystko wiadomo <ok> Tylko nie próbuj tego robić jeżdżąc po mechanikach ,zwykle to strata czasu i pieniedzy dla wiekszości z nich to czarna magia ,i w najlepszym przypadku ,mogą ci tylko błędy odczytać Poszukaj kogoś z forum obeznanego w temacie ,w twojej okolicy...Tak na szybko, to objawy które masz ,pasują do zbyt wysokiej dawki paliwa .I tu bez vaga się nie obędzie ,bo żeby sie dowiedzieć jaką masz dawkę ,musisz się podpiąć vagiemFishu pisze:Od niedawna mam problem z moim zetorkiem, otóż pozostawia za sobą czarną zaporę dymną powyżej 3 tysięcy obrotów. Dodatkowo przed zimą doszły problemy z wtryskiem, jak złapie temp 90*C to tak jakby przestaje chodzić wtrysk sterujący. Trzęsie wtedy autem i słychać że silnik chodzi tak dziwnie.
No to w takim razie muszę zainwestować w vaga bo widzę bez tego ani rusz. http://allegro.pl/vw-audi-skoda-seat-le ... 92416.html Taki podejdzie?
- Łukasz1990
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
- Lokalizacja: Kotfin/WPY
Kup sobie interfejs od Viakena http://www.allegromat.pl/aukcja103398 (ten jest z przejściówką na OBD I) i ściągnij sobie VAG-a 311. Wszystko będzie działać i diagnostyka stanie przed tobą otworem :mrgreen:.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2013, 20:45 przez Łukasz1990, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Po taniości to chińczyki po 30zeta ...a tak na marginesie, viaken zrobiony na tym samym chipsecie ft232 ,co obecnie sprzedawane chińczyki w czarnych obudowach ,od chińczyka różni go tylko dodatkowa zielona dioda,sygnalizująca komunikację i padł mi szybciej niż chińczyk ,czego się nie spodziewalem :roll: na szczęście nowy ft 232 10zł więc już naprawiony :mrgreen: także ja bym nie przepłacał za viakena ...polecam kable po RS -sie, nie ma się co zepsuć ,bo ft 232 ,który to najcześciej pada ,w kablu po RS -sie nie występuje ,poza tym nie potrzebne żadne sterowniki USB ,wystarczy port RS w kompie niestety w nowszych lapkach nie występujeandi77 pisze:Jak chcesz po taniości, to polecam Viaken-a.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Toć przecież pisze powyżej ,że polecam po RS -sie <ok> nie koniecznie od viakena ,bo wszyscy klepią na tych samych czesciach ,a viakena może się popsuć jak każdy inny ,o czym się przekonałem osobiscie...Viakena wyglada inaczej ,bo ma dłuższą wtykę ,sugerującą że w środku jest bardziej zaawansowana elektronika ...nic z tych rzeczy to samo co wszędzie ,tyle że upchane na dłuuuugiej wąskiej płytceandi77 pisze:MUNIOR, Mam interfejs Viaken na wtyczkę RS 232. Do diagnostyki używam starego lapka który posiada takie łącze. W takim przypadku nie jest potrzebna konfiguracja jak w przypadku USB... tu podpinasz i działa.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Przejsciówka Obd2-Obd1 http://viaken.pl/view.php?fid=1937 http://viaken.pl/pl/diagnoza-vag/vag-us ... -piny.html