Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Przekładka silnika B4 tdi 1Z

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 28 sty 2013, 09:52

arwam pisze:k3llys, w A4 blok różni się nie znacznie w miejscu pod pompą wodną, i to zarówno 1Z jak i AFN, tam pompa wody kręsi sie w kierunku odwrotnym niż wał, a w naszych silnikach w kierunku zgodnym z kierunkiem obrotu wału korbowego
Masakra jaką Ty masz wiedzę :shock: ja to g...o wiem :-? .. ale po za kilkoma detalami to reszta bloku jest taka jak w 80-tce?

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 28 sty 2013, 10:41

k3llys pisze:Masakra jaką Ty masz wiedzę ja to g...o wiem
trzeba się kiedyś było sparzyć żeby się tego dowiedzieć :)

po za tym reszta pasuje dlatego najlepiej będzie zastosować ten sam układ paska klinowego jeśli ktoś sie boi wiercić w gloku

marek2222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 25 sty 2013, 10:42

Post autor: marek2222 » 28 sty 2013, 19:24

Więc może jeśli już zaszłem tak daleko to może bym zmienił na silnik 110km kupił bym razem z turbo i co jeszcze bym musiał zmienić blok chyba jest ten sam co 90km podejrzewam że jeszcze komputer do wymiany.

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 28 sty 2013, 19:31

marek2222, z tego co pisał arwam, to jeszcze ta pompa mogła by być oryginalna, w sumie fajnie by było jak byś dopadł całego dawcę, najlepiej w quattro i jazda z tym koksem <ok>

marek2222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 25 sty 2013, 10:42

Post autor: marek2222 » 28 sty 2013, 19:43

Ale teraz konkretnie co potrzeba pewnie jeszcze przepływka a wiązka może zostać ta sama i tylko piny i kostki do przełożenia?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 sty 2013, 20:23

marek2222 pisze:Więc może jeśli już zaszłem tak daleko to może bym zmienił na silnik 110km kupił bym razem z turbo
A po co ci ta zaraza którą jest turbina VNT w AFN-nie :?: :roll: chcesz dołaczyć do grona "szczęśliwców " którzy mają powracający bez przerwy problem zapiekających się kierownic w tej turbinie :?: Ze zwykłej 90 tki robisz bez problemu 110 koni i to na ori wtryskach 8-) wystarczy mała modyfikacja map w kompie ;-) i masz normalną turbinę ,w której nie ma kierownic i nie ma się co zapiec ...Jak byś się przejechał taką "zrobiną " 90 tką ,to byś nichciał żadnych AFN-ów ;-)
Ostatnio zmieniony 28 sty 2013, 20:44 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 28 sty 2013, 20:40

MUNIOR pisze:A po co ci ta zaraza :?: którą jest turbina VNT w AFN-nie
punt widzenia zależy od punktu siedzenia...

VNT ma swoje wady, odpowiednio użytkowane nie sprawia problemów.

idąc tym tokiem myślenia to ja mam wielki nie wypał pod maską bo nadal wpada w tryb awaryjny, ale za to już wyeliminowałem problem kołysania boostem :)
została jeszcze zmiana map'a na AEL'owski i jeśli dalej będzie to samo to już chyba tylko przelewanie jajek nad nim zostaje :)




MUNIOR pisze: wystarczy mała modyfikacja map w kompie ;-) i masz normalną turbinę ,w której nie ma kierownic i nie ma się co zapiec ...Jak byś się przejechał taką "zrobiną " 90 tką ,to byś nichciał żadnych AFN-ów :mrgreen:

za to Ty jak byś się przejechał zrobioną 110-tką to byś nie chciał znać 90-tek <ok>

teżkiedyś byłem gorącym zwolennikiem WG. dziś nie jestem przeciwnikiem ale doceniam wynalazek inżynieró jakim jest VNT. sam już drugi rok śmigam, jeszcze jak do tej pory nie miałem ani razu problemu z przeładowaniem.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 sty 2013, 20:46

arwam pisze:za to Ty jak byś się przejechał zrobioną 110-tką to byś nie chciał znać 90-tek
Jeżdziłem ,jeżdziłem i to nie na jednym sofcie 8-) i z pełną tego swiadomoscią wybieram bezproblemową 90 tkę ,bo aż taki odlot mi nie potrzebny ,a wolę mieć pewność że żadne kierownice mi się nie zapieką , jak będę musiał zamulać silnik ;-)

[ Dodano: 2013-01-28, 20:48 ]
arwam pisze:doceniam wynalazek inżynieró jakim jest VNT. sam już drugi rok śmigam, jeszcze jak do tej pory nie miałem ani razu problemu z przeładowaniem.
Jak byś pojeżdził jedną zimę na krótkich odcinkach ,siłą rzeczy na notorycznie nie dogrzanym silniku ,to byś miał ;-) bo silnik z tą turbiną ,kompletnie się do tego nie nadaje 8-) To że nie masz z nią problemu ,to wyjątek ...regułą jednak są z nią problemy ...ja na jakieś 6 sztuk AFN -ów , z jakimi miałem do czynienia ,w 4 przypadkach stwierdziłem zapieczone kierownice :-P
Ostatnio zmieniony 28 sty 2013, 21:10 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

marek2222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 25 sty 2013, 10:42

Post autor: marek2222 » 28 sty 2013, 21:01

Ok no to turbina zostaje a co z resztą co jeszcze do wymiany.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 sty 2013, 21:06

marek2222 pisze:Ok no to turbina zostaje a co z resztą co jeszcze do wymiany.
Jak pytasz o zrobienie z 90 tki ,110 tki ,to nic nie musisz zmieniać ;-) prucz map w kompie 8-) ...No choć jakbyś założył do takiej 90 tki wtryski z AFN-a ,to trochę niutonometrów i koników jeszcze przybędzie :mrgreen:

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 29 sty 2013, 01:15

MUNIOR pisze:arwam napisał/a:
doceniam wynalazek inżynieró jakim jest VNT. sam już drugi rok śmigam, jeszcze jak do tej pory nie miałem ani razu problemu z przeładowaniem.
Jak byś pojeżdził jedną zimę na krótkich odcinkach ,siłą rzeczy na notorycznie nie dogrzanym silniku ,to byś miał ;-) bo silnik z tą turbiną ,kompletnie się do tego nie nadaje
tylko że ja właśnie w większości robię krótkie przebiegi :P

To że nie masz z nią problemu ,to wyjątek ...regułą jednak są z nią problemy ...ja na jakieś 6 sztuk AFN -ów , z jakimi miałem do czynienia ,w 4 przypadkach stwierdziłem zapieczone kierownice :-P
_________________
ale z to mój brat lubi się na VNT skarżyć <ok>


w aucie na ciedzień tak jak mówisz, albo średniej wielkości WG albo nie wielkie VNT, problemu nie ma do momentu kiedy nie zaczniemy biegów zmieniać przy 1500rpm na wyższy :P

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 29 sty 2013, 09:51

mi tata zawsze tłukł go głowy że w zimie na krótkich odcinkach powinno się zmieniać biegi przy wyższych obrotach, chyba wie co mówi w końcu był zawodowym kierowcą i śmigał tylko dieslami ;-)

marek2222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 25 sty 2013, 10:42

Post autor: marek2222 » 29 sty 2013, 20:33

Więc tak brać motor 110km ale z wtryskami i z pompą czy tylko z wtryskami wtryski chyba są lepsze niż w 1Z nie wiem może się mylę dopiero poznaje temat dlatego się pytam turbo w takim razie zostaje moje jeszcze jedno czy a4 110km było też na boschu?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 29 sty 2013, 20:36

A 4 to juz pierburg, a80 juz w 1994r mialo pierburga, wtryski od afn'a maja wieksza srednice otworkow niż 1Z, pompa w afn'ie tez ma inna troche fale i chyba wieksze ciśnienie wewnetrze.

marek2222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 25 sty 2013, 10:42

Post autor: marek2222 » 29 sty 2013, 21:03

Czyli mogę zostać przy mojej pompie a wtryski z a4 i i wgrać do mojego kompa inna mapę. Czy tak będzie najlepiej?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl