Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABT] monowtrysk bierze olej

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
vasyl22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 10 lut 2007, 18:12
Lokalizacja: braniewo

[b4 2.0 ABT] monowtrysk bierze olej

Post autor: vasyl22 » 05 lis 2007, 18:27

witam panowie mam pytanie zrobilem probe cisnieniowa w swojej b4 i wypadla bdb na garach po 14 i to naprawde prawie rowniotko ale problem w tym ze nie wiem czemu lyka mi olej na jakies 2000km musze dolac te 300 ml oleju nie wiem sam czy sa to uszczelniacze i czy to od nich zaczac remoncik bo tak nie moze byc aha wymienie uszczelniacz bez zdejmowania glowicy ?? pomozcie!!
Ostatnio zmieniony 05 lis 2007, 19:14 przez vasyl22, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 05 lis 2007, 18:31

Może to być wina uszczelniaczy, wymienisz je bez wyciągania głowicy niedawno o tym pisałem.
Użyj opcji szukaj bo było o tym parę razy i to niedawno. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 05 lis 2007, 18:58

Jeżeli jeżdzisz dość agresywnie i z prędkosciemi średnimi ok 120km/h to nie jest wcale duże spalanie oleju :-/

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 05 lis 2007, 19:28

Wymień uszczelniacze, koszt jest to bardzo niewielki, ale już będziesz wiedział na czym stoisz ;-)

Aha jaki przebieg ma autko ?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 06 lis 2007, 09:13

vasyl22 pisze:zrobilem probe cisnieniowa w swojej b4 i wypadla bdb na garach po 14
To na pewno ABT? W tym silniku max to 12 bar :-) . Coś pokręciłeś albo to ABK :-) . No chyba, że ktoś rezał przy silniku ale wątpię.
Uszczelniacze powinny załatwić sprawę.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 06 lis 2007, 12:42

wymień uszczelniacze nie trzeba ściągać głowicy ale z drugiej strony to co napisał wilu8 to bym się z nim z godził ;-)

Awatar użytkownika
jkb^^
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 08 paź 2007, 14:45
Lokalizacja: Opoczka

Post autor: jkb^^ » 28 lis 2007, 16:48

podlacze sie pod temat coby nie pisac nowego...
jakies dwa tys temu wymienialem olej w swoim ABT (automat), dzis podjezdzam do pracy i cos slysze dziwnie tyka jakby zawory, a chwile przed tym zapalila mi sie kontrolka oleju na chwile a potem zgasla. wyciagam bagnet patrze a tam suchu niema ani grama. jak to mozliwe, jeszcze troche i bym pewnie silnik zatarl. teraz tak silnik ma przebieg 150tys km, i byl zalany olejem elf sport 15W 40 syntetykiem.
czy to mozliwe zeby przez dwa tysiace km wypalilo mi caly olej z silnika, po ok 10 min wyjolem ponownie bagnet i dalej sucho nic nie splynelo :(, a bagnet suchusienki bez kropelki oleju. czy to wina tego ze "mechanik" powinien zalac mineralny ?? pomozcie prosze
pzdr

p.s. czy moge dolac do pelnego stanu mineralnego oleju? czy musze wymieniac filter i do konca spuscic ten, pod warunkiem ze cos tam jeszcze jest.
p.s. czy teoria ze przy syntetyku przy 14 letnim aucie moglo mi poprosu wyplukac caly olej z silnika i pojsc w wydech?. obejzalem cale auto dokladnie podspodem i silnik jest suchy

msr123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 31 mar 2007, 22:29
Lokalizacja: Łomża

Post autor: msr123 » 28 lis 2007, 16:59

jkb^^, mojemu ojcu kiedyś audiola wypiła syntetyk. Zalał pół syntetyk i śmiga dobrze :-)

Mi się wydaje, że powinieneś zlać cały olej... ale pewności nie mam

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 28 lis 2007, 17:57

Nie musisz zlewać całego oleju. Dolej obojętnie jakiego minerała i jeżdzij, będzie brakowało do minimum około 2 litry, do maxa około 3 litry. Kup od razu piątkę jakiegoś taniego, bo rozrzedzony syntetyk minerałem będzie silnik i tak brał. Jak dojdziesz znowu do minimum to wtedy wymień olej na minerał. Silnik tak czy inaczej bedzie już brał olej , ale minerała napewno w mniejszym stopniu. Poza tym dla Twojego silnika nie ma już raczej różnicy czy wlejesz mu Lotosa czy Castrola. W 150 tys.km też bym za bardzo nie wierzył- no chyba że w jakiś ekstremalnych warunkach typu tor Le Mans.
Prawdopodobne jest, że mechanik chciał zaoszczędzić trochę oleju dla siebie i nalał Ci minimum, więc tak naprawdę silnik zjadł 1 litr oleju.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 28 lis 2007, 19:58

jkb^^ pisze:elf sport 15W 40 syntetykiem
Mogę się mylić ale odkąd pamiętam to ten olej jest mineralny a nie syntetyczny. Poza tym moja audiola ma przejechane koło 300tys. km. i zalana jest elfem półsyntetykiem i nigdy aż tak oleju nie brała a teraz po wymianie uszczelniaczy jak na razie zero brania oleju :lol: .

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 29 lis 2007, 00:18

vasyl22 pisze:na jakies 2000km musze dolac te 300 ml
Czyli na 4000 musisz dolać 600ml, a na 6500 musisz dolać litr.

Zupełnie przyzwoity wynik. Zmieniasz uszczelniacze i będzie brał mniej. Ja bym póki co tego nie robił.

Awatar użytkownika
jkb^^
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 08 paź 2007, 14:45
Lokalizacja: Opoczka

Post autor: jkb^^ » 29 lis 2007, 07:48

a jak to jest mozliwe zeby przez 2tys km zezarlo 3 litry, i jak zapodbiec temu zeby tyle zarl, po drugie z tym olejem to nie jestem do konca pewien jak z tym olejem na silniku pisze (mechanik nakleil) elf sport 15W 40, a jak goscia pytalem jaki zalal to mi powiedzial ze syntetyk, to teraz sam juz nie wiem :(

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 29 lis 2007, 08:38

jkb^^ pisze:(mechanik nakleil) elf sport 15W 40, a jak goscia pytalem jaki zalal to mi powiedzial ze syntetyk
Może tylko taką naplujkę miał, a wlał co innego.
jkb^^ pisze:a jak to jest mozliwe zeby przez 2tys km zezarlo 3 litry
Jak pałujesz cały czas silnik, jeździsz na baaardzo krótkich odcinkach, jeszcze masz do tego gazunek, nie wymieniane uszczelniacze i zalany syntetyk (jak twierdzi mechanior) to możliwe, że tyle łyknął.
Jak zapobiec? Nie pałować silnika, wymienić uszczelniacze, zmienić olej na półsyntetyk, zmierzyć sprężanie (może pierścionki już powiedziały papa).

Awatar użytkownika
jkb^^
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 08 paź 2007, 14:45
Lokalizacja: Opoczka

Post autor: jkb^^ » 29 lis 2007, 08:52

silnika nie paluje bo to automat, jezdze na dlugich odcinkach na benzynie (shell) (a4) ze stala predkoscia 110/120km/h ok 350km w pon i 350 w piatek do tego codziennie 50 km krakow- niepolomice i spowrotem

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 29 lis 2007, 09:54

No to pozostają uszczelniacze, pomiar kompresji i ewentualna zmiana oleju.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl